صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اتهامات سنگین علیه آنتونی و اشک‌های او

یونـــایتــــد نفرین شده

رسول مجیدی
روزنامه نگار

پست وینگر راست منچستریونایتد انگار نفرین شده. انگار برای هیچ‌کس بازی کردن در آن آمد ندارد. وقتی گرینوود جوان داشت رفته رفته این جایگاه را برای خودش می‌کرد، با اتهامات کم سابقه خشونت علیه نامزدش رو به رو شد. ماجرا آنقدر جدی شد که گرینوود بازداشت شد، منچستر او را از لیست خارج کرد و شرکت نایکی هم قراردادش را با این استعداد جوان فسخ کرد.
حالا چند سال بعد از آن روزها، هنگامی که آنتونی برزیلی دارد این پست را برای خود قبضه می‌کند، دوباره ماجرایی مشابه رخ داده. این بار نامزد سابق این بازیکن برزیلی که هر 4 بازی اول لیگ را فیکس بازی کرده، به او اتهام خشونت فیزیکی زده.
این بار البته شاید حتی پای خود باشگاه منچستریونایتد هم گیر باشد. باشگاهی که سر پرونده گرینوود با او شدیدترین برخوردها را داشت حالا محکوم به لاپوشانی موضوع آنتونی‌ است.
 
اصل ماجرا چیست؟
گابریلا کاوالین، همسر سابق آنتونی، ادعا کرده که مهاجم منچستریونایتد در حالی که او باردار بود به او حمله کرده است. البته کاوالین شکایتی را علیه آنتونی به پلیس منچستر ارسال کرده که شامل چند مورد خشونت خانگی است. او روز دوشنبه هفته گذشته با وبسایت برزیلی UOL به جزئیات بیشتری پرداخت و تصاویری از جراحات خود را به دنبال حمله از سوی آنتونی منتشر کرد. مثلاً او آنتونی را متهم کرد که در ژوئن سال گذشته هنگامی که آنها در تعطیلات در برزیل بودند در ماشین به او حمله کرد و تهدید کرد که او را با سرعت زیاد از وسیله نقلیه بیرون می‌اندازد‌.
چرا منچستریونایتد تحت فشار است؟
نکته خاص پرونده آنتونی این است که شاکی‌اش ادعا کرده پس از حمله آنتونی در 15 ژانویه، منچستریونایتد یک عضو ارشد باشگاه با نام دنیله برتولی را به هتل محل اقامت او فرستاده است؛ کاوالین می‌گوید آنتونی 23 ساله با سر به او ضربه زده و باعث شده به جراحی ترمیمی نیاز داشته باشد. تیم حقوقی شاکی ادعا دارند آقای برتولی طی تماس با یکی از پزشکان باشگاه سعی داشت مانع انتقال کاوالین به بیمارستان و ایجاد سوءظن در مورد بازیکن منچستریونایتد شود.
در برزیل، آنها خواهان مشخص شدن نقش برتولی در این ماجرا هستند و وکلای گابریلا کاوالین نیز درخواست خود را برای بررسی دوربین‌های مداربسته هتل ثبت کرده‌اند. البته منچستریونایتد این اتهامات را رد کرده. آنها چهارشنبه شب تأیید کردند به درخواست آنتونی یکی از پزشکان باشگاه به صورت خصوصی با کاوالین دیدار کرده اما برای درمان او اقدامی نکرده است. باشگاه می‌گوید دیدار پزشکان باشگاه با اعضای خانواده بازیکنان امری عادی است اما تا ماه ژوئن از اتهام‌های وینگر برزیلی‌اش اطلاعی نداشته است.
 
ورود دو شاکی دیگر
در چند روز گذشته چند حاشیه دیگر هم بر این پرونده افزوده شده و دست‌کم دو زن دیگر اتهاماتی مشابه علیه آنتونی مطرح کرده‌اند. رایسا دی فریتاس، دانشجوی حقوق مدعی شد که پس از یک حادثه در ماه مه 2022 که طی آن توسط آنتونی و مالو اوهانا -همسر سابق دودو بازیکن برزیلی- پس از حضور در یک کلوپ شبانه سائوپائولو مورد حمله قرار گرفت، آسیب دیده و راهی بیمارستان شده است.
اینگرید لانا، بانکدار 33 ساله برزیلی هم در گفت‌وگو با رکورد تی‌وی برزیل از رفتار تهاجمی آنتونی علیه خودش در سال 2022 پرده برداشت. این زن برزیلی در مورد اتفاقاتی که سال گذشته برایش رخ داد گفت: «او سعی در ایجاد رابطه با من داشت ولی وقتی با مخالفت من مواجه شد رفتاری خشن از خود نشان داده و سرم را به دیوار کوبید.»
 
دفاعیه آنتونی
آنتونی در این مدت کم ضربه ندیده. از لیست تیم ملی برزیل برای فیفادی کنار گذاشته شد، رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند همسر فعلی‌اش از فرط عصبانیت او را ترک کرده و البته باشگاه هم در بیانیه‌ای اعلام کرده اگر چیزی علیه‌‌اش ثابت شود با او برخورد می‌کند. این بازیکن برزیلی ابتدا در همان روزهای نخست خبری شدن پرونده، بیانیه‌ای در اینستاگرامش منتشر کرد: «به دلیل احترام به طرفداران، دوستان و خانواده‌ام، احساس می‌کنم مجبورم درباره اتهامات نادرستی که قربانی آن شده‌ام صحبت کنم. از ابتدا به طور جدی و با احترام به این موضوع رفتار کردم و توضیحات لازم را در مورد اختیارات پلیس دادم. تحقیقات پلیس در پوشش عدالت است و بنابراین نمی‌توانم محتوای آن را منتشر کنم.»
اما وقتی دید ماجرا بغرنج‌تر از این حرف‌هاست در یکی از شبکه‌های تلویزیونی برزیل ظاهر شد. او طی یک مصاحبه در حالی که اشک می‌ریخت گفت: «سنگسار شدن از طرف همه به خاطر دروغ‌های مطرح شده خیلی سخت است. وقتی به خانواده‌ام، مادرم و دوستانم نگاه می‌کنم، سکوت کردن به هیچ‌وجه آسان نیست.»
او ماجرای آن روز که نامزد سابقش ادعا کرده از ماشین پرتش می‌کند بیرون را هم اینگونه توضیح داده: «نیروی امنیتیِ بار، من را سوار ماشین یکی از دوستان کرد تا آنجا را ترک کنم. در طول مسیر گابریلا شروع کرد به آشغال خطاب کردن من و می‌گفت کاری می‌کنم دوران ورزشی‌ات تمام شود. هلم می‌داد و می‌گفت چرا تنهایی به بار رفتی؟ دنبال یه زن دیگه بودی؟ هرگز موهای او را نگرفتم. خیلی از چیزهایی که او گفته حقیقت ندارند.»
حالا باید دید ماجرای آنتونی و فوتبالش چه می‌شود. ظاهراً پلیس شهر منچستر هم در این ماجرا ورود کرده و باشگاه منچستر هم تحت فشار است که همان برخوردی را با او انجام دهد که پیش‌تر با گرینوود انجام داده. گرینوود البته این روزها به ختافه رفته و دقیقاً با همان شخصی که ازش شکایت کرده بود و زندگی حرفه‌ای‌اش را در خطر قرار داد، زندگی می‌کند. آنها منتظر نخستین فرزند خود هستند و در حالی که همدیگر را بخشیده‌اند، هنوز از سوی گروه‌های فمینیستی تحت فشارند!

 

جستجو
آرشیو تاریخی