صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

توهین به مهدی، عذرخواهی از مهدی

شکایت طارمی از یک پرتغالی؟

مهدی طارمی روزهای سختی را در پورتو سپری می‌کند. او بعد از اینکه انتقالش به میلان در دقیقه 90 منتفی شد، به حضورش در پورتو ادامه داد اما طی هفته‌های اخیر گلی به ثمر نرسانده و البته حواشی بسیاری نیز پیرامون تمارض‌های او به وجود آمده است.
یکی از این حواشی، انتقاد کارلوس خاویر، کاپیتان سابق اسپورتینگ‌ لیسبون و مفسر کنونی تلویزیون این باشگاه از مهدی طارمی بود که جنجال‌ساز شد.
هر چند او از گفته‌هایش عذرخواهی کرد ولی رئیس باشگاه پورتو به صحبت‌های خاویر واکنش نشان داد.
 کارلوس خاویر در تلویزیون باشگاه اسپورتینگ‌ لیسبون درباره مهاجم ایرانی پورتو گفته بود: «به مسلمانی که وقتی به پرتغال آمد، شنا بلد نبود و حتی شیرجه‌ زدن هم بلد نبود، باید دو کارت زرد داد!»
خورخه نونو پینتو دا کوستا، رئیس باشگاه پورتو، در واکنش به این سخنان گفت: «فردی از طارمی به عنوان مسلمانی یاد کرد که شنا بلد نبود و اکنون فقط شیرجه می‌زند. این باورکردنی نیست. چگونه یک تلویزیون این اجازه را می‌دهد شخصی چنین صحبت کند. نمی‌دانم که آیا SOS Racismo (سازمان حقوق بشری در اعتراض به نژادپرستی) به این مسأله اعتراض خواهد کرد یا خیر. شاید اگر طارمی کار دیگری انجام می‌داد، یک رسوایی به بار می‌آمد (اشاره به اتفاقاتی که برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا رخ داد) این سرطان بزرگ فوتبال است.»
باشگاه اسپورتینگ‌ لیسبون برای رفتار غیرورزشی و تمارض مهدی طارمی در بازی پورتو و آروکا، جریمه‌ شدن این بازیکن را خواستار شد.
 اسپورتینگ البته بدون ذکر نام این بازیکن ایرانی در بیانیه‌ای با اشاره به سه حرکت طارمی برای کسب پنالتی برابر آروکا، آنها را شبیه‌سازی دانست که می‌تواند به تصمیم‌گیری اشتباه تیم داوری بینجامد.
پورتو در هفته چهارم لیگ برتر پرتغال به مصاف آروکا رفت که با نتیجه یک بر یک متوقف شد. بلافاصله پس از پایان بازی، بیانیه‌ای در سایت پورتو منتشر شد که در آن باشگاه اعلام کرد خواستار تکرار بازی با آروکا به دلیل عملکرد نادرست تیم داوری است. میگل نوگوئرا تصمیمش را مبنی بر اعلام پنالتی مقابل آروکا بدون دسترسی به تصویری از حادثه و بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط داوران VAR برگرداند.
همچنین کارلوس خاویر، کاپیتان سابق اسپورتینگ و مفسر کنونی تلویزیون این باشگاه، پس از انتقاد شدید از مهدی طارمی، از بازیکن تیم ملی ایران عذرخواهی کرد. خاویر گفت: «می‌خواهم بابت حرف‌هایی که چند روز قبل گفتم، عذرخواهی کنم. قصد نداشتم به کسی آسیب برسانم. کسی نیستم که از کلمات بیگانه‌هراسانه یا نژادپرستانه استفاده کنم، چرا که دوستانی از هر رنگ و مذهب دارم. بنابراین از طارمی که او را مسلمان خطاب کردم عذرخواهی می‌کنم. فقط می‌خواستم به نحوه بازی او اشاره کنم چون خارج از زمین او بازیکنی است که برایش ارزش زیادی قائلم. من برای او و کار بسیار خوبش در تیم ملی کشورش احترام قائلم.» البته با وجود این عذرخواهی، شاید طارمی و باشگاه پورتو شکایتی علیه خاویر تنظیم کنند و برخوردی قانونی با او انجام بدهند.

جستجو
آرشیو تاریخی