صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

پا به پای استقلال جنگیدیم

جهانی: تارتار که آمد ارتباطم با ملوان بیشتر شد

اکبر منتشلو
روزنامه نگار
چهار هفته از بازی‌های لیگ برتر برگزار شد و تا تیم‌ها بخواهند خودشان را پیدا کنند، تعطیلات بی‌برنامه یقه برخی از تیم‌ها را گرفت. شاید برخی از باشگاه‌ها دوست داشتند به تعطیلات زودهنگام بروند، ولی به طور حتم برخی دیگر در شرایطی بودند که این تعطیلات می‌تواند کاملاً به ضرر آنها تمام شود.
مخصوصاً اینکه بعضی از باشگاه‌ها به خاطر شرایط مالی دشوار و عدم حمایت کافی از آنها، قطعاً نمی‌توانند تیم و بازیکنان را بعد از این تعطیلات دوباره سرپا کنند و به زمین بفرستند. ملوان بندر انزلی یکی از تیم‌هایی است که احتمالاً این تعطیلات به ضرر آنها تمام خواهد شد.
هر چند می‌تواند تأثیری هم بر روند آنها نداشته باشد. ملوان بعد از بازگشت به لیگ برتر در فصل گذشته این رقابت‌ها، خیلی خوب ظاهر نشد، هر چند با شرایطی که این تیم داشت، کسب رده دوازدهم و حضور مجدد در این رقابت‌ها هم برای شاگردان مازیار زارع عملکرد خوبی بود، اما به هر حال این تیم به سختی خود را در لیگ برتر حفظ کرد تا راهش را در این رقابت‌ها ادامه دهد.
 با رفتن مازیار زارع مسئولین این باشگاه، به مهدی تارتار اعتماد کردند تا این مربی سکاندار انزلی‌چی‌ها در بیست و سومین دوره لیگ برتر باشد. ملوان در اولین دیدار این رقابت‌ها به مصاف ذوب‌آهن اصفهان رفت و در رقابتی نزدیک بازی را دو بر یک به اصفهانی‌ها واگذار کرد.
این تیم در دومین دیدار هم مقابل استقلال یک بر صفر بازنده از زمین خارج شد، اما نتیجه نزدیک مقابل دو تیم خوب یعنی ذوب‌آهن و استقلال نشان داد که ملوان متفاوت از فصل گذشته در رقابت‌ها حضور خواهد داشت.
این تیم در سومین دیدار به مصاف تیم فولاد رفت و با 4 گل خوزستانی‌ها را شکست داد. مصاف سخت مقابل گل‌گهرسیرجان هم برای انزلی‌چی‌ها امتیاز داشت و نتیجه بازی در سیرجان یک-یک تمام شد تا ملوان یک امتیاز باارزش بیرون از خانه را هم کسب کند. 4 امتیاز از چهار بازی قطعاً نتیجه خارق‌العاده‌ای نیست، اما مهم‌تر از نتیجه بازی‌ها، ملوان با هدایت مهدی تارتار نشان داد که متفاوت بازی می‌کند و تحولی در تیم به وجود آمده است.
رسول کربکندی در خصوص بازی‌های ملوان می‌گوید: «یکی از تیم‌هایی که واقعاً در چهار هفته گذشته بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت، ملوان بود. این تیم نتیجه واقعی را کسب نکرد، اما نشان داد که می‌تواند در آینده امتیازات بیشتری را کسب کند و زیبا بازی می‌کرد. اگر بتواند بعد از تعطیلات هم به همان روال چهار بازی گذشته در زمین حاضر شود، قطعاً روزهای بهتری را تجربه خواهد کرد. این تیم با استفاده از بازیکنان خوب، جوان و باانگیزه در برابر حریفان بسیار خوب ظاهر شده و اگر همین روال را ادامه دهد می‌تواند یقه خیلی از تیم‌ها را بگیرد.»
صحبت‌های این پیشکسوت فوتبال کشورمان نشان می‌دهد بازی‌های ملوان به چشم آمده است. اما صحبت‌های غفور جهانی، پیشکسوت فوتبال کشورمان و ملوان بندرانزلی مهر تأییدی بر حرف‌های کربکندی است.
او درباره ملوان می‌گوید: «در طول سال‌های گذشته همواره با ملوانی‌ها در ارتباط بوده‌ام، حالا هم که آقای تارتار آمده است با این تیم بیشتر در ارتباط هستم.» او حرف‌های دیگری درباره این تیم دارد: «ملوان بازی به بازی بهتر می‌شد و به خاطر اینکه تمریناتش یک مقدار دیر شروع شده بود، در بازی‌های اول و دوم نتیجه خوبی نگرفت هر چند در هر دو بازی خوب بازی کرد. در بازی با استقلال ملوان پا به پای استقلال جنگیده و با کمترین اختلاف بازی را واگذار کرد و اگر پنالتی آنها گل می‌شد می‌توانست از این بازی هم امتیاز بگیرد. در هر صورت هر چه قدر زمان گذشت ملوان بهتر شد و در این تعطیلات هم به نظرم فرصتی شد تا ملوان بهتر آماده شود. ضعف‌هایش را برطرف ‌کند و در آینده بازی‌های بهتری را به نمایش بگذارد. بازی‌های ملوان را دیدیم و خیلی بهتر بازی می‌کند.»
جهانی درباره حضور تارتار در ملوان هم معتقد است: «تارتار کاربلد است و می‌داند چه کاری باید انجام دهد. بخصوص اگر حمایت کافی از ملوان بشود و مسئولان شهر بتوانند کمک‌های خوبی برای تیم جذب کنند، ملوان می‌تواند نتایج بسیار خوبی کسب کند به هر حال ملوان از نظر مالی مشکل دارد و این موضوع باید حل شود.»
به نظر می‌رسد حرف‌های این پیشکسوتان فوتبال کشورمان نه تنها، کار را برای ملوان در آینده سخت‌تر خواهد کرد، بلکه انتظارات هواداران این تیم را هم بالا خواهد برد و مهدی تارتار باید تیمش را برای ادامه راه و بازی‌های لیگ برتر، بهتر از اول فصل آماده کند تا این تیم بتواند روزهای بهتری را تجربه کند. ملوان در هفته پنجم لیگ برتر باید به مصاف پیکان برود و میزبان پیکانی‌ها در انزلی خواهد بود. بازی در خانه بعد از تعطیلات می‌تواند امتیاز مثبتی برای این تیم باشد تا بتواند شروع مجدد بازی‌ها را بهتر آغاز کند و به روند خوب دو هفته گذشته ادامه دهد.
به نظر می‌رسد ملوان در رویارویی با پیکان و بردن این تیم و کسب سه امتیاز بازی خیلی مشکلی نداشته باشد، چرا که پیکان فصل گذشته و حتی در چهار بازی گذشته خیلی خوب نشان نداده و فعلاً سه امتیازی و دو رده پایین‌تر از ملوان قرار گرفته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی