صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

پشت پرده خط خوردن شبانه ستاره سپاهان

معمای اسدی

امیر اسدی
روزنامه‌نگار

بهترین بازیکن لیگ تا پایان هفته چهارم، در اتفاقی عجیب از لیست تیم ملی خط خورد. رضا اسدی که از زمان حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی، یکی از بازیکنان ثابت لیست او بود، به یکباره و در آستانه پرواز به بلغارستان از اردو خط خورد و البته جای خود را به بازیکن دیگری هم نداد. ماجرای خط خوردن اسدی از تیم ملی هم در نوع خود جالب است و البته حاوی نکته‌هایی مبهم.
بامداد دوشنبه مهدی خراطی، اسدی را صدا می‌زند و در مرکز پک پاسپورت این بازیکن را در اختیارش قرار می‌دهد و می‌گوید هماهنگی‌ها انجام شده، به اردوی سپاهان برو و تیمت را در مصاف دوستانه با زنیت روسیه همراهی کن. اینکه چطور بازی تدارکاتی زنیت اهمیت بیشتری از بازی با بلغارستان پیدا کرده، موضوع قابل تأملی است. اتفاقی که برای هر بازیکنی، آن هم در آستانه پرواز تیم ملی به بلغارستان قابل هضم نیست. اسدی اما بلافاصله با محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان تماس می‌گیرد و با او هماهنگ می‌کند تا همراه این تیم به روسیه سفر کند.
نکته جالب اینکه ساکت تأکید می‌کند در جریان این هماهنگی نبوده و اصلاً برای رضا اسدی ویزای روسیه گرفته نشده! حالا چند سؤال پیش می‌آید. اینکه اگر بازی سپاهان مقابل زنیت اینقدر مهم بود، چرا سایر ستاره‌های ملی‌پوش این تیم نظیر پیام نیازمند، رامین رضاییان، محمد دانشگر و شهریار مغانلو در اختیار صدرنشین لیگ برتر قرار نگرفته‌اند؟ چرا فقط رضا اسدی؟
اطرافیان امیر قلعه‌نویی به رضا اسدی می‌گویند که او از نظر فنی و اخلاقی مورد تأیید سرمربی تیم ملی است و احتمالاً در فیفادی بعدی به اردو دعوت خواهد شد. گویا این وسط یک مشکلی پیش آمده که کسی نمی‌خواهد در مورد آن صحبت کند. مشکلی که قرار نیست رسانه‌ای شود اما نه بی‌انضباطی است و نه فنی. گویا اتفاقات روزهای اخیر دست به دست هم داده تا اسدی قربانی شود و جایگاه خود را در لیست تیم ملی از دست بدهد.
خط خوردن اسدی وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم او در تمرین روز یکشنبه کنار امیر قلعه‌نویی حضور داشت و هر دو با چهره‌ای خندان مقابل دوربین عکاس‌ها قرار گرفتند. از طرفی دیگر اسدی جزو محبوب‌ترین بازیکنان امیر قلعه‌نویی است که او در بازی‌های اخیر از وجودش استفاده کرده و البته همیشه به تعریف و تمجید از ستاره سپاهان پرداخته است.
یک نکته مبهم درباره این ماجرا بیشتر از تمام موارد دیگر مطرح است. باشگاه سپاهان یکی دو روز قبل بیانیه تندی را علیه فدراسیون فوتبال منتشر کرد و شاید طرف مقابل می‌خواهد با خط زدن رضا اسدی پاسخ محکمی به این موضع‌گیری بدهد. یک تلنگر برای سپاهان که دست از نوشتن بیانیه بردارد و دیگر علیه فدراسیون فوتبال موضع منفی نگیرد.
البته تمام این موارد تنها گمانه‌زنی است. چون کسی نمی‌تواند بپذیرد که بازیکن محبوب قلعه‌نویی و ستاره لیگ برتر از تیم ملی خط بخورد، آن هم شبانه و در آستانه پرواز به بلغارستان. در اینکه خط خوردن اسدی فنی نیست، هیچ شکی وجود ندارد اما دلیل آن، بهتر است رسانه‌ای شود. شاید بخشی از این ابهام‌ها را برطرف کند و البته ذهن رضا اسدی را نیز به سوی دیگری نبرد. آن وقت اسدی هم می‌تواند با تمرکز بالا سپاهان را مقابل زنیت همراهی کند و سپس برای آغاز دوباره لیگ برتر و حضوری موفق در اردوی بعدی تیم ملی آماده شود.

ZOOM

یک نکته مبهم درباره این ماجرا بیشتر از تمام موارد دیگر مطرح است. باشگاه سپاهان یکی دو روز قبل بیانیه تندی را علیه فدراسیون فوتبال منتشر کرد و شاید طرف مقابل می‌خواهد با خط زدن رضا اسدی پاسخ محکمی به این موضع‌گیری بدهد. یک تلنگر برای سپاهان که دست از نوشتن بیانیه بردارد و دیگر علیه فدراسیون فوتبال موضع منفی نگیرد

 

جستجو
آرشیو تاریخی