صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

کادر فنی بیشتر از بازیکنان

حمله کن، پست بگیر، ساکت باش

اکبر منتشلو
روزنامه نگار
با همه انتقاداتی که گاهی به عملکرد قلعه‌نویی چه در قامت سرمربی تیم‌های لیگ برتری و چه در روی نیمکت تیم ملی داشته و داریم، معتقدیم که این سرمربی یکی از بهترین سرمربیان، با سابقه خوب مربیگری در فوتبال کشورمان می‌باشد و حالا هم که هدایت تیم ملی را برعهده دارد، بایستی برای موفقیت تیم ملی، هرگونه حمایتی از ملی‌پوشان و نیمکت تیم ملی برای موفقیت در رقابت‌های پیش رو داشته باشیم و البته همین گونه هم بوده است. اما در همان روزهای نخست که این سرمربی هدایت تیم ملی را برعهده گرفته بود و نیمکت تیم ملی به قلعه‌نویی سپرده شد، برخی از انتقادها، رنگ و بوی دیگری گرفت تا جایی حتی در برخی از این انتقادها جانب انصاف هم رعایت نشد و به جای انتقاد از نوع انتخاب و حتی عملکرد قلعه‌نویی در سال‌های گذشته، این سرمربی مورد انتقاد در موضوعاتی قرار گرفت که واقعیت نداشت.
 یکی از کسانی که در همان روزهای نخست قلعه‌نویی را به باد انتقاد گرفت، خداداد عزیزی پیشکسوت فوتبال کشورمان بود. او نه تنها حرف‌های خودش را درباره قلعه‌نویی بیان می‌کند بلکه حرف‌های دیگر را نیز تأیید کرد. عزیزی درباره انتقاداتی که مایلی کهن علیه قلعه‌نویی مطرح کرده بود، گفته بود: «من راجع به اظهارات آقای مایلی‌کهن نظری ندارم، چون ایشان از من بزرگ‌تر است، اما صحبت‌هایش بیراه نیست. سؤال برای من این است که آقای الهویی از کجا می‌آید دستیار اول می‌شود؟!
با همه احترامی که برای قلعه‌نویی قائلم تیم ملی را دست کسی دادیم که در گل گهر نتایج ضعیفی در ۷ بازی گرفت و هیچ عقبه‌ای ندارد.» یعنی قلعه‌نویی واقعاً نتایج ضعیفی در گل گهرسیرجان تاره وارد به لیگ برتر گرفت.
تیمی که شاید کمتر کسی امید به ادامه حضورش در لیگ برتر داشت، توانست با وجود کسر امتیاز در رده‌های خوب جدول تحویل دهد، نتایج ضعیف بود و یا اصلاً چطور می‌توان گفت امیر قلعه‌نویی هیچ عقبه‌ای ندارد. جالب است کسی درباره قلعه‌نویی که در بهترین تیم‌های کشورمان روی نیمکت نشسته و البته نتایج قابل قبولی هم کسب کرده است، اینطور حرف می‌زند که خودش واقعاً باید نیم نگاهی به تیم‌هایی داشته باشد که در آنها مسئولیت داشته و حالا هیچ نامی از آنها نه تنها در لیگ برتر، حتی در لیگ دسته اول فوتبال هم وجود ندارد.
قصد نداریم در اینجا از امیر قلعه‌نویی دفاع کنیم و یا اینکه بخواهیم انتقادی نسبت به خداداد عزیزی داشته باشیم، چرا که هواداران فوتبال به خوبی از فاصله عملکردی این دو فرد در فوتبال کشورمان آگاه هستند و قضاوت را به آنها می‌سپاریم. اما جالب است کسی که این‌گونه درباره قلعه‌نویی و حتی انتخاب هایش حرف می‌زند، حالا با همین سرمربی در تیم ملی است و انگار همه صحبت‌هایی که وجود داشت، به فراموشی سپرده شده و یا اینکه قلعه‌نویی در این مدت کوتاه هم عقبه در فوتبال پیدا کرده است و هم عملکردش در گل گهرسیرجان بهتر شده است! اینکه بعد از این چه اتفاقی خواهد افتاد خیلی مهم است، سابقه نشان داده است که عزیزی خیلی در یک جا بند نمی‌شود و شاید بعد از مدت کوتاهی از تیم ملی هم جدا شود، اما حداقل در طول مدتی که در این کسوت خواهد بود، احتمالاً همه انتقادها، به فراموشی سپرده خواهد شد. شاید هم بحث چیز دیگری است که ما از آن بی‌خبر هستیم!

جستجو
آرشیو تاریخی