صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

ورودی‌ها و خروجی‌های فهرست جدید تیم ملی

سفر بلغارستان بدون کنعانی و آزمون

 

فهرست تیم ملی برای دو بازی تدارکاتی مقابل بلغارستان و آنگولا اعلام شد. در فاصله چند ماه تا شروع جام ملت‌های آسیا، بازی بلغارستان می‌تواند یکی از جدی‌ترین محک‌های تیم ملی باشد و برد در خانه این تیم اروپایی می‌تواند روحیه بازیکنان را بالا ببرد. بازیکنان امروز خودشان را به کادر فنی تیم ملی معرفی می‌کنند تا اردو به طور رسمی شروع شود. البته تعدادی از بازیکنان در روزهای گذشته هم در کمپ تیم ملی حضور داشتند و تمرین می‌کردند. این فهرست بعد از بازی عقب‌افتاده امشب استقلال خوزستان – تراکتور تکمیل می‌شود تا تیم ملی در روزهای آینده با تمام بازیکنانش تمرین کند.

محرومیت کنعانی‌زادگان

آخرین اردوی تیم ملی برای شرکت در تورنمنت کافا بود که با قهرمانی ایران به پایان رسید. قلعه‌نویی برای دو بازی آینده تغییراتی در فهرستش دارد. یکی از غایبان مهم این اردو حسین کنعانی‌زادگان است. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال مدافع پرسپولیس به دلیل اشتباه غیرفنی در بازی با ازبکستان در این اردو حضور نخواهد داشت. کنعانی‌زادگان در دقایق پایانی فینال تورنمنت کافا کارت قرمز گرفت، ولی حاضر به تمکین از داور نشد و برای لحظاتی روی زمین نشست. این رفتار جرقه درگیری بازیکنان دو تیم را زد. قلعه‌نویی در مصاحبه چند روز قبل گفته بود که ممکن است بازیکنانی به خاطر مسائل انضباطی دعوت نشوند. این اولین مورد بی‌انضباطی کنعانی‌زادگان در ماه‌های گذشته نیست و قلعه‌نویی با این تصمیم نشان داد که نمی‌خواهد اجازه باب شدن چنین رفتارهایی را بدهد.

غیبت آزمون

سردار آزمون که یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی در تورنمنت کافا بود در این اردو غایب است. ساق پای آزمون در بایرلورکوزن آسیب دید و به تازگی به شرایط تمرین رسیده. او قرار است در این مدت با تیم جدیدش رم تمرین کند تا به شرایط مسابقه برسد. فدراسیون فوتبال در توضیح غیبت این مهاجم نوشته: «سردار آزمون پس از آسیب‌دیدگی در تیم بایرلورکوزن و حضور در تیم جدید با هماهنگی و صلاحدید کادر فنی در این اردو حضور ندارد.» آزمون با توجه به ترافیک خط حمله رم و سخت‌گیری مورینیو فصل سختی در پیش دارد. او برای حضور در ترکیب اصلی باید با بلوتی، دیبالا و لوکاکو که به تازگی جذب شده رقابت کند و حضورش در تمرینات باشگاه بعد از مصدومیت اخیر کمک می‌کند که موقعیت بهتری پیدا کند.

بازگشت مغانلو، میلاد و نوراللهی

مغانلو در اولین اردوی قلعه‌نویی حاضر بود و مقابل روسیه و کنیا هم بازی کرد، ولی برای تورنمنت کافا دعوت نشد. سرمربی تیم ملی درباره غیبت مهاجم سپاهان توضیحی نداد و مشخص نشد که دلیل آن فنی بوده یا خیر. مغانلو که در فصل جدید 2 گل زده در این اردو دوباره حاضر است که یکی از دلایل آن می‌تواند غیبت آزمون باشد. بازیکن دیگری که دوباره به تیم ملی دعوت شده میلاد محمدی است. او همراه حاج‌صفی دو مدافع چپ تیم ملی برای این بازی خواهند بود. این در حالی است که میلاد در اکثر بازی‌های اخیر آ.ا.ک روی نیمکت بوده و مجموع دقایق بازی‌اش حدود ده دقیقه است. احمد نوراللهی هم که در اردوی قبلی به دلیل مصدومیت غایب بود، دوباره دعوت شده است.

خداحافظی قدوس منتفی شد

نام سامان قدوس برای اولین بار در فهرست بازیکنان منتخب قلعه‌نویی دیده می‌شود. آخرین حضور قدوس در تیم ملی به جام جهانی 2022 برمی‌گردد و فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که غیبتش در اردوهای اخیر تیم ملی با هماهنگی کادر فنی بوده تا او بتواند با تیمش برنتفورد تمرین کند. در همین حال شنیده می‌شد که قدوس به دنبال خداحافظی از تیم ملی است، ولی در نهایت به تیم ملی برگشت و می‌تواند در جام ملت‌های آسیا هم حاضر باشد. قدوس که در پایان فصل گذشته از برنتفورد جدا شده بود، به تازگی برای یک فصل دیگر با این تیم لیگ برتری قرارداد بست، ولی انتظار می‌رود که مثل فصل گذشته دقایق بازی محدودی داشته باشد.

دعوت پرماجرای سرلک

یکی از نکات جنجالی این فهرست دعوت میلاد سرلک است که معافیت موقت او را تمدید می‌کند و او می‌تواند همچنان برای پرسپولیس به میدان برود. طبق قانون ادامه حضور سرلک در پرسپولیس به دعوتش به تیم ملی بستگی داشت. قلعه‌نویی در مصاحبه‌های قبلی چند بار گفته بود که بازیکنان را بدون توجه به بحث‌های فضای مجازی و تنها بر اساس شایستگی دعوت می‌کند، ولی گروهی از هواداران تیم‌های رقیب معتقدند که این دعوت تنها لطفی به پرسپولیس بوده تا هافبک دفاعی‌اش را از دست ندهد. این پایان ماجرا نیست و حالا همه می‌خواهند ببینند که آیا قلعه‌نویی در دو بازی پیش‌رو هم از سرلک استفاده می‌کند؟

غیبت حسینی و قایدی

حسین حسینی که در این فصل با استقلال نمایش خوبی داشته یکی از غایبان این فهرست است.
او در تورنمنت کافا غایب بود، ولی با فرم خوبی که در بازی‌های اخیر داشته، انتظار می‌رفت که دوباره دعوت شود. با این حال کادر فنی تیم ملی اخباری را به او ترجیح داده است. نام قایدی، مهاجم فصل قبل استقلال و فعلی اتحاد کلباء هم در این فهرست دیده نمی‌شود. او یکی از بازیکنان ترکیب اصلی تیم ملی در فینال تورنمنت کافا مقابل ازبکستان بود، ولی حالا حتی به تیم ملی هم دعوت نشده است.

آمار فهرست جدید

به دلیل همزمانی این دو بازی تدارکاتی با مرحله مقدماتی المپیک، قلعه‌نویی بازیکنان زیر 23 سال را دعوت نکرده و سامان فلاح، اللهیار صیادمنش، امین حزباوی و یاسین سلمانی در اختیار تیم امید قرار گرفتند.  14بازیکن از لیگ برتر در فهرست قلعه‌نویی حضور دارند که از 4 تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر هستند. در این اردو 10 لژیونر حضور خواهند داشت که با توجه به مصدومیت مجید حسینی و غیبت صیادمنش و آزمون این تعداد می‌توانست بیشتر هم باشد. علیرضا بیرانوند، میلاد سرلک، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی و وحید امیری پنج بازیکن پرسپولیس هستند تا این تیم رکورددار لیست تیم ملی باشد. سپاهان هم با حضور نیازمند، دانشگر، رضاییان، اسدی و مغانلو مثل پرسپولیس پنج بازیکن در فهرست دارد. امید نورافکن، مجید حسینی و محمد کریمی به دلیل آسیب‌دیدگی در این اردو حضور ندارند.

ZOOM

فهرست تیم ملی برای بازی با بلغارستان و آنگولا
دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، پیام نیازمند (سپاهان)، محمدرضا اخباری (گل‌گهر)
مدافعان:  میلاد محمدی (آاک آتن)، احسان حاج‌صفی (آاک آتن)، رامین رضاییان (سپاهان)، صادق محرمی (دینامو زاگرب)، مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)، محمد دانشگر (سپاهان)، روزبه چشمی (استقلال)، محمدحسین مرادمند (استقلال)
هافبک‌: علی کریمی (کایسری)، میلاد سرلک (پرسپولیس)، سعید عزت‌اللهی (وایله)، علی علیزاده (گل‌گهر)، سامان قدوس (برنتفورد)، احمد نوراللهی (الوحده)
وینگر: وحید امیری (پرسپولیس)، محمد محبی (رستوف)، مهدی ترابی (پرسپولیس)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)
مهاجمان: رضا اسدی (سپاهان)، مهدی طارمی (پورتو)، شهریار مغانلو (سپاهان)

 

 

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی