صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

ورود ممنوع

کهکشانی‌ها هیچ خرید دیگری نخواهند داشت

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
سران رئال مادرید چندین هفته است که احتمال خرید هر بازیکنی را رد کرده‌اند و طبق اعلام کارلو آنچلوتی درهای نقل و انتقالات برای این باشگاه بسته شده است، تنها احتمالی که وجود دارد این است که قبل از پایان ساعات نقل و انتقالات رئال مادرید رینیر و اودریوزولا را از لیست خود خارج کند.
هیچ بحثی وجود ندارد، رئال مادرید با بازیکنان فعلی به کارش در پنجره نقل و انتقالات پایان می‌دهد. این داستان از هفته‌ها پیش به پایان رسیده بود و تنها مصدومیت غیر منتظره تیبو کورتوا و اضافه شدن کپا این برنامه را کمی تغییر داد. بعد از آن نه مصدومیت میلیتائو و نه مشکل عضلانی وینیسیوس جونیور باعث نشد که سران سفیدپوشان حتی اندکی به فکر تغییر سیاست خود باشند. نقل و انتقالات مادرید هنگامی که بلینگام، براهیم، ​​خوسلو، فران گارسیا و آردا گولر وارد شدند و بعد از آن دروازه‌بان چلسی به جمع آنها پیوست، بسته شد. تنها تغییری که ممکن است در ترکیب فعلی مادرید رخ دهد، این است که اودریوزولا و رینیر که جایی در تفکرات آنچلوتی ندارند از این تیم خارج شوند. هر دو بازیکن تا این لحظه موفق نشدند که تیمی برای خود دست و پا کنند.
طبق گفته سران رئال همه چیز در این تابستان تمام شده، اما نبود شماره 9 و همچنین اخباری که از ابتدای تابستان در مورد امباپه به گوش می‌رسید باعث شده تا همچنان شایعاتی در مورد اضافه شدن مهاجم رویایی فلورنتینو پرز به گوش برسد.
این اخبار هفته‌هاست که در رسانه‌ها چرخیده می‌شود اما حقیقت این است که مادرید پس از بازیچه شدن در تابستان سال گذشته برای این بازیکن اقدامی نخواهد کرد و تا زمانی که خود بازیکن علناً به دنبال پیوستن به رئال نباشد این باشگاه قدمی بر نخواهد داشت. حتی اگر امباپه قراردادش را تمدید کند دیگر کسی در رئال شگفت‌زده نخواهد شد و فلورنتینو پرز دیگر نمی‌خواهد بازنده این انتقال باشد.
 
خداحافظی بنزما
با وجود اینکه مهاجم فرانسوی دو هفته قبل از رفتنش باشگاه را در جریان جدایی‌اش قرار داده بود،‌ اما در هر صورت، برای رئال که یک فصل دیگر روی او حساب کرده بود این جدایی غیر منتظره به حساب می‌آمد، نکته جالب این بود که رئال مادرید برای پیدا کردن جایگزین او هیچ کار دیوانه‌واری انجام نداد و صبر کرد. تنها چند روز از هری کین به عنوان بازیکن جایگزین بنزما نام برده شد اما رئال به دلیل سن این بازیکن و همچنین توقعات بالای تاتنهام بی‌خیال این معامله شد و این گزینه را کنار گذاشت.
پس از بسته شدن پرونده هری کین، هیچ پوشه‌ای برای آمدن امباپه به رئال باز نشد. واقعیت این است که نه گزینه دیگری وجود دارد و نه هیچ پیشنهادی برای کیلیان به پاریس ارائه شده است.
تنها اطلاعاتی که در مورد وضعیت امباپه وجود دارد این است که بازیکن قصد تمدید ندارد ولی می‌خواهد تا پایان قراردادش یعنی ژوئن 2024 در پایتخت فرانسه بماند.
از طرف دیگر تجربه گذشته رئال مادرید از یوویچ صربستانی و ماریانو نیز باعث شده که رئال مادرید دیگر تا بازیکنی ثبات خودش را در چند فصل نشان نداده سراغ او نرود و ترجیح می‌دهد روی بازیکنان کاستیا و جوانان خودش حساب کند تا با انتخاب اشتباه لیست نهایی تیمش را پر کند.
 
مصدومیت‌ها
برخلاف مشکلی که برای کورتوا پیش آمد رئال مادرید هنگام مصدومیت میلیتائو به دنبال جایگزین برای او نبود. باشگاه ترجیح داد روی رودیگر و ناچو برای ادامه راه حساب باز کند، از طرفی مصدومیت یکماهه وینی نیز باعث نشده که سران باشگاه در فرصت باقیمانده به دنبال جایگزینی برای او باشند و خوسلو جای خالی او را در این مدت که نیمی از آن در بازی‌های ملی است پر خواهد کرد.
حقیقت این است که در سه هفته اخیر هیچ کس در باشگاه در مورد تقویت تیم پس از آمدن کپا صحبت نکرده است و زمان مشخص خواهد کرد که آیا عملکرد باشگاه درست بوده یا خیر؟ حقیقت این است که تیم در مواجهه با مشکلات فراوانی که به وجود آمده، پختگی نشان داده است. خوسلو حالا این فرصت را دارد که مرد شماره یک خط حمله مادرید در این فصل باشد، اتفاقی که شاید تا دو ماه پیش هرگز به ذهن بازیکنان سابق تیم جوانان مادرید نمی‌رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی