صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۷

عطایی، عبادی‌پور را به اردوی والیبال دعوت نکرد

بلیت میلاد به هانگژو کنسل شد!

رضا عباسپور
روزنامه نگار

میلاد عبادی‌پور دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران با اعلام لیست جدید ملی‌پوشان دعوت شده به اردوی تیم ملی جایی در بین والیبالیست‌های انتخاب شده توسط بهروز عطایی ندارد! این خبری بود که تقریباً اغلب اهالی والیبال و دوستداران این رشته مهییج ورزشی را شوکه کرد! عبادی‌پور اگرچه هنوز جوان است، اما قطعاً بواسطه حضور در میادین معتبر بین‌المللی یکی از باتجربه‌های تیم ملی والیبال به شمار می‌رود. این بازیکن ملی‌پوش در رقابت‌های آسیایی ارومیه تمام تلاشش را کرد تا بهترین عملکرد خود را در زمین بازی به نمایش بگذارد، ولی تلاش او گویا به چشم بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال نیامده و همین موضوع کافی است تا او در لیست دعوتی‌های تیم ملی برای اردوی آماده‌سازی پیش رو جایی نداشته باشد. عطایی بدون دلیل موجه عبادی‌پور را از لیست خود خط زده است اما عدم دعوت ستاره شناخته شده والیبال کشورمان به تیم ملی با واکنش جالب توجه او همراه بود؛ واکنشی نسبتاً منطقی و آرام که نشان از فهم و درک بالای این ملی‌پوش دارد. میلاد عبادی‌پور اگرچه به ظاهر خیلی واکنش منطقی به عدم دعوتش دارد، اما در لفافه جملاتی می‌گوید که بیانگر آرامش قبل از طوفان است.
 
دعوت از 17 والیبالیست
به اردوی هانگژو
بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران که بعد از ناکامی در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل ژاپن در ارومیه، با انتقادات تند و جدی مواجه شد اما حالا بعد از کمتر شدن شدت انتقادات، ۱۷ بازیکن را به اردوی آماده‌سازی والیبال برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و رقابت‌های انتخابی المپیک دعوت کرد. لیست عطایی در شرایطی اعلام شد که نام میلاد عبادی‌پور دریافت کننده نام‌آشنا و باتجربه والیبال ایران در بین اسامی والیبالیست‌های ملی‌پوش دیده نمی‌شود. اگرچه بواسطه اختلافات نصفه و نیمه‌ای که بین این بازیکن و بهروز عطایی سرمربی تیم ملی وجود داشت، پیش‌بینی می‌شد که شاید بین عبادی‌پور و عطایی چلنج داشته باشیم اما خط خوردن این بازیکن باتجربه از اردوی بازی‌های آسیایی و سهمیه المپیک یک مقدار دور از انتظار و توقع بود. تیم بهروز عطایی و خود او مدت‌ها است بواسطه نتایج ضعیفی که والیبال کسب کرده است با انتقادات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، به همین دلیل توقع از سرمربی تیم ملی این بود که اگر مشکلی هم با عبادی‌پور دارد این اختلافات را کنار گذاشته و عبادی‌پور را برای بازی‌های آسیایی در ترکیب تیمش حفظ نماید. اما به هر ترتیب او حالا جایی در لیست عطایی ندارد و باید فعلاً قید حضور در تیم ملی را بزند. مسابقات والیبال مردان نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور تا ۴ مهرماه در شهر هانگژو کشور چین برگزار می‌شود. برهمین اساس، عطایی از سیدمحمد موسوی عراقی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، محمد فلاح، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، علی رمضانی، بردیا سعادت، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، پوریا‌حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، مبین نصری، محمدرضا حضرت‌پور و آرمان صالحی دعوت کرده تا با حضور در اردوی والیبال خود را برای رقابت در آوردگاه هانگژو مهیا کنند.
 
شروع اردوی والیبال از 11شهریور
اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال ایران طبق آنچه که کادرفنی تیم ملی ترسیم کرده است، قرار است از روز شنبه یازدهم شهریورماه در سالن فدراسیون والیبال آغاز شود و تا اعزام به چین ادامه پیدا کند. سوای بازیکنان دعوت شده به این مرحله از اردوی آماده‌سازی، مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست، بهروز عطایی (سرمربی)، علیرضا طلوع‌کیان (مربی) یاناس ویچیچ (کمک مربی و بدنساز) عبدالرضا علیزاده (مربی)، امین علی‌اکبری (آنالیزور)، نیما ده‌پناه و رضا قلی‌پور (تراپیست) و مهدی فتحی به عنوان ماساژور کادر فنی تیم ملی در این اردو هستند. گفتنی است رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در برزیل نیز از ۸ تا ۱۶ مهرماه برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران بلافاصله بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو راهی برزیل می‌شوند. حالا و بعد از خط خوردن نام میلاد عبادی‌پور از ترکیب تیم ملی والیبال برای حضور در این دو رویداد مهم و سرنوشت‌ساز باید منتظر ماند و دید که آیا عطایی از ماندن روی حرفش و حذف عبادی‌پور از لیست مسافران هانگژو و برزیل سود می‌برد یا متضرر خواهد شد؟
 
پوست‌اندازی در مسیر هانگژو و المپیک
قطعاً با نیم‌نگاهی به لیست نفرات دعوت شده تیم ملی والیبال ایران می‌بینیم که نام‌ها و چهره‌های حاضر در لیست جدید بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال به نسبت گذشته تغییرات بسیاری داشته و شاهد پوست‌اندازی و تغییر اساسی در ترکیب و استخوان‌بندی تیم ملی والیبال ایران هستیم. حضور جوانان مستعد و خوش‌آتیه در ترکیب تیم ملی والیبال ایران در شرایط فعلی مثل شمشیردولبه می‌تواند هم به سود ما باشد و هم به ضرر ما تمام شود. درست مثل رقابت‌های قهرمانی آسیا در ارومیه که با باخت مقابل ژاپن و نتایج نه‌چندان دلچسبی که کسب شد، انتقادات از تیم نسبتاً متحول شده عطایی بسیار بود. حالا باید دید که در بازی‌های آسیایی هانگژو و تورنمنت گزینشی المپیک در برزیل آیا این تغییر و پوست‌اندازی برای ما جواب می‌دهد یا اینکه بازهم باید منتظر شکست و ناکامی ملی‌پوشان والیبال در مسیر پیش‌رو باشیم.

میلاد عبادی‌پور:
حتماً عطایی صلاح دانسته دعوتم نکند!
میلاد عبادی‌پور دریافت کننده  قدرتی نام‌آشنای تیم ملی والیبال ایران در مورد دعوت نشدنش به اردوی بازی‌های آسیایی هانگژو و کسب سهمیه المپیک در برزیل تأکید دارد: «مطمئناً بهروز عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی این‌گونه صلاح دیده است که من را به اردوی تیم ملی والیبال دعوت نکند. اگرچه برایم حضور در بازی‌های آسیایی و سهمیه المپیک بسیار حایز اهمیت است، اما به عنوان یک ملی‌پوش به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم.»
عبادی‌پور ادامه می‌دهد: «لیست تیم در اختیار سرمربی است و هر تصمیمی بگیرد ما باید تابع باشیم. شخصاً بعد از رقابت‌های آسیایی ارومیه با بهروز عطایی در این زمینه صحبتی نداشتم. او خودش به این تصمیم رسیده که میلاد عبادی‌پور در اردو نباشد. فکر می‌کنم اگر ما بازیکنان در این زمینه دخالت نکنیم، حرفه‌ای‌تر است. سرمربی تیم ملی این‌گونه صلاح دیده است و ما هم احترام می‌گذاریم»
عبادی‌پور معتقد است: «به عنوان سرباز همیشگی تیم ملی از تمام طرفداران و اعضای خانواده والیبال عذرخواهی می‌کنم‌. در مورد مسائل مختلف که این مدت مطرح شدند، حرف‌های زیادی باقی مانده است که باید در زمان لازم به آنها پرداخته شود اما حالا و در آستانه دو رویداد مهم برای تیم ملی والیبال، شاید زمان مناسبی نباشد که این موضوعات را به زبان بیاورم. البته که با توجه به مهر و ارادت قلبی به طرفداران والیبال، این مسئولیت را بر دوش خود می‌بینم که در یک موقعیت بهتر، نکاتی را با آنها در میان بگذارم‌. خیلی دوست داشتم در دو تورنمنت مهم پیش رو نیز در خدمت تیم ملی کشورم باشم اما با نظر کادر فنی یا هر چیز دیگری که به آن احترام می‌گذارم به اردو دعوت نشدم.»

ZOOM

اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال ایران طبق آنچه که کادرفنی تیم ملی ترسیم کرده است، قرار است از روز شنبه یازدهم شهریورماه در سالن فدراسیون والیبال آغاز شود و تا اعزام به چین ادامه پیدا کند. سوای بازیکنان دعوت شده به این مرحله از اردوی آماده‌سازی، مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست، بهروز عطایی (سرمربی)، علیرضا طلوع‌کیان (مربی) یاناس ویچیچ (کمک مربی و بدنساز) عبدالرضا علیزاده (مربی)، امین علی‌اکبری (آنالیزور)، نیما ده‌پناه و رضا قلی‌پور (تراپیست) و مهدی فتحی به عنوان ماساژور کادر فنی تیم ملی در این اردو هستند.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی