صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

کیانوش رحمتی: حق استقلال ازچهار بازی 10 امتیاز بود

از اشتباهات داوری خسته شده‌ایم

کیانوش رحمتی، یکی از اعضای کادرفنی استقلال است که هماهنگی مطلوبی با جواد نکونام دارد. رحمتی که از ابتدای فصل تا به امروز بی‌سروصدا کارش را انجام داده با شروع تعطیلات لیگ برتر نسبت به اشتباهات داوری که علیه استقلال شده انتقاداتی مطرح کرده است. درعین حال آقا کیانوش اعتقاد دارد که این اشتباهات سهوی مانع پیشرفت استقلال نخواهد شد.

رضا حمیدی
روزنامه نگار

 استقلال درچهار هفته آغازین لیگ برتر عملکرد مطلوب داشت. گرچه یک باخت به دست آمد، اما همه راضی هستند.
باید خدا را به‌خاطر رضایت مردم شکر کرد. اگر هواداران پشت ما نبودند واقعاً انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند. خیلی خوشحالیم که باعث شعف مردم شدیم و هواداران استقلال از ما رضایت دارند. امیدوارم بتوانیم در ادامه هم آنها را راضی کنیم.
 استراتژی استقلال برای آماده‌سازی بیشتر درتعطیلات و درادامه آن ورود دوباره به لیگ برتر چیست.
تمرینات برای زمان کوتاهی تعطیل شده تا بازیکنان قدری استراحت کنند. کار ما بزودی شروع خواهد شد و تنها مسأله‌ای که وجود دارد غیبت ملی‌پوشان است. باید ببینیم وضعیت ملی‌پوشان چه می‌شود اما هرچه باشد، حتی با تعداد محدودی  تمرینات باید ادامه پیدا کند. ما راهی جز قوی کردن خودمان برای ادامه لیگ نداریم.
 خیلی‌ها اعتقاد دارند که حق استقلال بود دست کم 10 امتیاز از چهار بازی آغازین لیگ برتر بگیرد.
همین طوراست. ما دراصفهان مستحق باخت نبودیم اما خودتان دیدید چه اتفاقاتی رخ داد. اشتباه داوری به ما لطمه زد و باعث شد گلی بخوریم که برخلاف جریان بازی بود. اگر آن اشتباه نمی‌شد الان ما 10 امتیازی بودیم و شرایط مطلوبی درجدول داشتیم. البته می‌توانستیم حتی آن بازی را هم ببریم و الان 13 امتیازی باشیم اما به هرحال اجازه ندادند همان 10 امتیاز را هم بگیرند. درفوتبال ما همین تک امتیازها است که قهرمان را مشخص می‌کند وامیدوارم آخر فصل افسوس بازی با سپاهان را نخوریم.
 البته برخی هم بعد از بازی با استقلال خوزستان گل شما را زیر سؤال بردند.
این بی‌انصافی است. من آن صحنه را از دوربین پشت دروازه دیدم. مهدی‌پور توپ را سانتر کرد و توپ به دست مدافع استقلال خوزستان خورد. اگر بخواهیم قضاوت درستی درباره آن صحنه کنیم باید بگویم داور باید بلافاصله اعلام پنالتی می‌کرد. گل ما سالم بود و برخی انتقادات کاملاً مغرضانه و به هدف برهم زدن آرامش استقلال است. باید خدا را شکر کنیم که توانستیم 3 امتیاز از این بازی بگیریم.
 ظاهراً موجی علیه استقلال به راه افتاده که حتی بردهایش را هم زیرسؤال ببرد.
خیلی ناراحت می‌شوم که این رفتارها را می‌بینم. دوستان قدری با آرامش صحبت کنند. ما سکوت کردیم، حرف نمی‌زنیم و چیزی نمی‌گوییم اما این دلیل نمی‌شود که حقوق باشگاه  را زیرسؤال ببریم. سکوت ما نباید موجب سوء‌استفاده شود. درهمان بازی با سپاهان یک پنالتی هم به سود ما اعلام نشد. آیا کسی درباره اینکه پنالتی ما سوخت حرفی زد؟ نه! حرف نمی‌زنند چون به نفع‌شان نیست. استقلالی‌ها هم که کلاً مأخوذ به حیا هستند و چیزی نمی‌گویند. اما این نباید موجب سوء‌استفاده شود. حقیقتاً همه ما از اشتباهاتی که علیه ما می‌شود سردرد گرفتیم. اما به احترام جامعه داوری کمتر حرف می‌زنیم چون عمیقاً اعتقاد داریم این قشر بسیار زحمتکش هستند. چاره‌ای نداریم که درهمین شرایط جلو برویم.
 آقا کیانوش آینده استقلال را در لیگ برتر چه طور ارزیابی می‌کنید؟
خودتان دیدید که درچهار هفته اول چه اتفاقاتی رخ داده است. قطعاً آقای نکونام بهتر از من می‌تواند درباره شرایط فنی تیم صحبت کند اما خودتان می‌بینید که تیم نظم مطلوبی دارد. عملکرد ما درخط دفاع بسیار خوب بوده. یک گل خوردیم که آن هم از نقطه پنالتی بود. حتی می‌توانستیم آن گل را هم نخوریم چون حسینی توپ را ابتدا مهار کرد و درریباند گل خوردیم. به هرحال شرایط فنی استقلال رضایتبخش و امیدوارکننده است. اما کاستی‌هایی وجود دارد که آقا جواد درباره آن صحبت کرده است. امیدوارم بتوانیم در اوج هماهنگی به این باشگاه بزرگ خدمت کنیم و به کسب نتایج مطلوب ادامه دهیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی