صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲

آب پاکی روی دست منتقدان

توقع بی‌جا ممنوع!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
روز گذشته نشست خبری سرمربی تیم امید قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار شد و رضا عنایتی به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد، سرمربی امیدها در مورد شرایط تیم المپیک کشورمان، اظهار داشت: «بازی‌های آسیایی هانگژو حساسیتی را در جامعه فوتبال ایجاد کرده، قبل از آن هم تورنمنت بسیار مهمی را داریم که باید به ازبکستان برویم. بعد از آن به مدت یک هفته بازی‌های‌مان در هانگژو آغاز می‌شود. کارمان فوق‌العاده سخت است.»

جوان‌سازی ادامه خواهد داشت
عنایتی افزود: «صحبتی انجام شد که کم کم باید شرایط تیم ملی را تغییر بدهیم و بازیکنان جوان اضافه شوند. در تیم امید بازیکنان با کیفیت زیادی داریم. هرچند الان هم 5-4 نفرشان به تیم ملی دعوت شدند. امیر قلعه‌نویی با ما همکاری خیلی خوبی داشت و هر دو در یک راستا جلو می‌رویم. از او خواهش کردیم این بازیکنان را در اختیار ما بگذارند. او هم قبول کرد. ان‌شاءالله کمک کنیم بدون حاشیه و جوسازی بتوانیم در بازی‌های مقدماتی و همچنین هانگژو شرایط خوبی داشته باشیم تا از اعتبار فوتبال کشور دفاع کنیم.»

بار سنگینی روی دوشم است
سرمربی تیم المپیک کشورمان در مورد همکاری باشگاه‌ها با این تیم، عنوان کرد: «شما هر انتخابی انجام بدهید، موافق و مخالف دارید. زیاد به این موضوع توجه ندارم. هر کجا رفتم سعی کردم با تمام توان در خدمت آن مجموعه باشم. الان که در خدمت تیم ملی هستم بار سنگینی روی دوشم است. شرایط هانگژو خیلی خوب نیست ولی بد هم نیست. متأسفانه در برنامه‌ریزی تا هانگژو، چون فیفادی نیست کار ما را به لحاظ اینکه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم، مشکل کرده است. بدتر از همه اینکه ما تا 50-40 درصد پتانسیل بازیکنی را به خاطر بازی‌هایی که تیم‌های ما در آسیا دارند، از دست دادیم.»

برای تفریح به هانگژو نمی‌رویم
وی افزود: «می‌توانستیم خیلی قوی‌تر و با شرایط بهتر به هانگژو برویم. کاری نمی‌توان کرد. باشگاه‌ها هم تلاش می‌کنند در آسیا افتخاری را کسب کنند و نمی‌توانیم آنها را مجبور کنیم. موجودی خوبی داریم. ان‌شاءالله باشگاه‌ها با ما همکاری کنند. دیروز جلسه خوبی با فدراسیون و سازمان لیگ داشتیم. قرار شد تعامل خوبی با باشگاه‌ها شود تا ضربه نخورند. ما هم قرار است در هانگژو از اعتبار فوتبال‌مان دفاع کنیم. اگر قرار است فقط برویم شرکت کنیم و برگردیم، بهتر است نرویم. لیست هانگژو با لیست مقدماتی تفاوت دارد تا آنجا از تمام ظرفیت‌مان استفاده کنیم و بازی‌های خوبی انجام بدهیم. ان‌شاءالله اتفاقات خوبی بیفتد.»

با مربی خارجی هم به المپیک نرفتیم!
سرمربی تیم المپیک در خصوص اینکه توقعات از این تیم بالاست و همه منتظر شکستن طلسم هستند، عنوان کرد: «نگران نیستم. این تیم مربی خارجی خوب هم داشته و نتیجه نگرفته است. یک سریال تکراری همیشه برای تیم امید اتفاق می‌افتد. عدم همکاری باشگاه‌ها با تیم امید و سرمربیان قبلی تیم ملی با تیم امید، سعی کردیم با سرمربی تیم ملی بزرگسالان تعامل خوبی داشته باشیم. درست است که زمان زیادی را از دست دادیم ولی اصلاً به موفق نشدن فکر نمی‌کنم.»

فقط حسینی و مطهری را داریم
وی در خصوص استفاده از بازیکنان استقلال در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: «ما یک لیست 50 نفره از قبل داشتیم. 6-5 بازیکن بزرگسال در آن لیست داشتیم. نیازمند، قایدی، مطهری و ترابی بودند. متأسفانه به خاطر لیگ قهرمانان نمی‌توانستیم از برخی از این بازیکنان استفاده کنیم. فقط مطهری و حسینی مانده‌اند که در استقلال هستند. قایدی که خارج از کشور است و نمی‌تواند اضافه شود. مغانلو و نیازمند بازیکنان تأثیرگذار سپاهان در آسیا هستند. ترابی هم همینطور است و نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. متأسفانه فقط حسینی و مطهری را می‌توانیم ببریم. ان‌شاءالله بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

نکونام را درک می‌کنم
عنایتی افزود: «جلسه‌ای با نکونام داشتم. واقعاً دغدغه‌های او را می‌دانستم. قرار شد جلسه‌ای بگذاریم. جلسه دیروز برای تعامل با تیم ملی فوق‌العاده بود و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم. مطمئناً سهیل مهدی با او تماس می‌گیرد و در مورد تمامی مسائل صحبت می‌کند تا نگرانی نداشته باشد. فکر می‌کنم نگرانی کلی او به خاطر دربی است. بازی‌ای که هفته پنجم باید با پرسپولیس انجام بدهند. ما این حساسیت را درک می‌کنیم. بازی مهمی است. ان‌شاءالله مشکلی پیش نخواهد آمد.»

توقع زیاد از ما نداشته باشید!
وی در مورد اینکه مسئولان چه انتظاری دارند، عنوان کرد: «مسئولان هم مثل مردم همه توقع دارند برویم با مدال طلا برگردیم! این به لحاظ کیفیت فوتبالی ما شاید خواسته بزرگی نباشد ولی مطمئناً خواسته سختی است. ما از سال 2002 در این جام مدالی نداشتیم. نزدیک به 50 سال است که این اتفاق برای ما نیفتاده است. نمی‌توانیم بگوییم همه اتفاقات بد در این سال‌ها فنی و مربوط به سرمربی تیم بوده است. باید همه چیز را کنار هم بگذاریم.»

آخرین دغدغه ما مسائل مالی است
سرمربی تیم ملی امید در خصوص اینکه آیا قراردادها آنطور که خواسته بسته شده‌اند، اظهار داشت: «اصلاً بحث قراردادی نداشتم. وقتی برای تیم ملی کار می‌کنید اولویت آخر مسائل مالی است. پیشنهادات باشگاهی داشتم که شاید 10 برابر بودند. فکر می‌کنم آخرین فکر افرادی که برای تیم ملی کار می‌کنند مسائل مالی باشد. در مورد فنایی، به نظرم اشتباه می‌گویند. مسائلی بود که خودش هم می‌داند. بحث مالی وجود نداشت.»

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی