صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

لیگ عربستان آماده ال‌کلاسیکوی الاتحاد - الهلال

رونالدو در صدر جدول گلزنان

سالار تیموری
روزنامه نگار

هفته چهارم لیگ عربستان با صدرنشینی ادامه‌دار الاتحاد به پایان رسید. این تیم تا به امروز هر 4 بازی خود را برده، گلی نخورده و با 12 امتیاز و تفاضل گل 12 در صدرجدول است. این تیم باید فردا شب از ساعت 21:30 به وقت تهران در یک دیدار حساس به مصاف الهلال، دیگر غول این روزهای فوتبال عربستان برود. یک جنگ واقعی که گفته می‌شود بلیت جایگاه ویژه‌اش 26 میلیون تومان به فروش رفته. هواداران برای سایر جایگاه‌ها سه سطح قیمت دیگر هم پیش رو دارند: بلیت 390 هزار تومانی، 1 میلیون و 300 هزار تومانی و 13 میلیون تومانی.
لیگ عربستان البته یک تیم 12 امتیازی دیگر هم دارد؛ الاهلی.
این تیم سه‌شنبه شب در حالی که ستاره‌های سرشناس خود از جمله ادوارد مندی، فرانک کسیه، ریاض محرز و روبرتو فیرمینو را در ترکیب داشت موفق شد چهارمین برد متوالی خود در فصل جدید لیگ عربستان را کسب کند و با 12 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به الاتحاد به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کند.
ریاض محرز که هفته گذشته زمینه‌ساز گل پیروزی‌بخش الاهلی در هفتمین دقیقه از وقت‌های تلف شده بود، در دقیقه 38 بازی سه‌شنبه شب روی پاس آلان سنت ماکسیمین و با یک بغل پای زمینی گل اول را برای تیمش به ثمر رساند تا نیمه اول با برتری 1-0 الاهلی به پایان برسد.
ستاره الجزایری الاهلی در ادامه روزهای خوب خود در این تیم در دقیقه 59 در نقش سازنده گل دوم ظاهر شد. او با یک پاس کوتاه فرانک کسیه را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد تا این بازیکن با یک شوت زیبا از پشت محوطه جریمه گل دوم را وارد دروازه الطائی کند.
 
رونالدو در صدر جدول گلزنان
سه‌شنبه شب یک بازی جذاب دیگر هم در عربستان برگزار شد و النصر با ستاره‌های بزرگش از جمله رونالدو به دومین برد فصل‌شان رسیدند. آنها در هفته چهارم جلوی 22 هزار تماشاگر خودی موفق شدند 4-0 از سد الشباب بگذرند.
در این بازی کریستیانو رونالدو خوش درخشید و موفق شد دو گل به ثمر برساند و دبل کند. ستاره پرتغالی در این دیدار یک پاس گل هم داد.
در فصل جدید رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان با توجه به اینکه ستاره‌های زیادی از فوتبال اروپا به این لیگ آمده‌اند، رقابت بر سر آقای گلی قدری دشوار شده است. رونالدو در شروع این فصل از لیگ عربستان از بازیکنانی مثل فیرمینو عقب افتاده بود اما اکنون در پایان هفته چهارم لیگ حرفه‌ای عربستان این قضیه را جبران کرده است. او تا اینجای کار 5 گل در رقابت‌های لیگ عربستان به ثمر رسانده است و در صدر است. حمدالله از الاتحاد، مالکوم از الهلال عربستان و مانه از النصر، چهار گله هستند. روبرتو فیرمینو هم 3 گل به ثمر رسانده.
 
کریستیانو: همه علیه من هستند
بازی این هفته النصر البته کمی هم جنجالی شده. رونالدو در دقیقه 19 و تنها 6 دقیقه بعد از گل اولش که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود یک بار دیگر دروازه الشباب را باز کرد، اما داور این گل را بعد از بازبینی صحنه در VAR مردود اعلام کرد.
مهاجم پرتغالی النصر در صحنه یاد شده با یک پرش بلند و ضربه سری زیبا اقدام به باز کردن دروازه حریف کرد، اما داور معتقد بود که او برای زدن این گل، مدافع الشباب را هل داده است.
لغو این گل خشم شدید کریستیانو رونالدو را به همراه داشت. این بازیکن در حالی که از تصمیم داور شگفت‌زده شده بود، دلیل این تصمیم را از او پرسید و زمانی که پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکرد، به این جمله بسنده کرد: «تصمیمات همیشه علیه من است!»
رونالدو در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که هفته گذشته نیز قضاوت فو مینگ، داور چینی بازی النصر - شباب الاهلی، او را حسابی از کوره به در کرده بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی