صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

بررسی اتفاقات مهم زندگی مهرداد محمدی

یک پرسپولیسی به رنگ آبــــــــی!

محسن ذاکری
خبرنگار
استقلال در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته چهارم این فصل لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان همنام خوزستانی تازه لیگ برتری شده‌اش بود. مسابقه‌ای که حساسیت بسیاری برای جواد نکونام و شاگردانش داشت. زیرا آنها می‌خواستند با پیروزی در این بازی شکست هفته گذشته‌شان مقابل سپاهان را جبران کنند. اگرچه شاگردان سیروس پورموسوی هم در این رقابت عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خودشان به نمایش گذاشتند. با وجود این مهرداد محمدی بازیکن جدید آبی‌ها موفق شد دروازه استقلال خوزستان را باز کند تا ضمن به ثمر رساندن اولین گل خودش با پیراهن آبی‌پوشان تهرانی در لیگ برتر هزارمین گل تاریخ استقلال در این رقابت‌ها را هم به ثمر برساند تا نامش در تاریخ جاودانه شود. به بهانه این عملکرد فوق‌العاده و ثبت این گل ویژه و خاص زندگی ورزشی مهرداد محمدی را بررسی می‌کنیم.
 
آغاز با راه‌آهن
مهرداد محمدی اولین بازی حرفه‌ای‌اش را با پیراهن تیم فوتبال راه‌آهن انجام داد، تیمی که زمانی بازیکن‌ساز بود اما پس از سقوط از لیگ برتر موفق نشد به روزهای خوبش بازگردد. مهرداد از سال 93 تا 95 به مدت دو فصل در عضویت این تیم قرار داشت و در این مدت در 46 بازی 13 بار دروازه رقبای این تیم را باز کرد. عملکرد فوق‌العاده محمدی در پیراهن راه‌آهن باعث شد در تابستان سال 95 باشگاه سپاهان به او برای همکاری پیشنهاد دهد. پیشنهادی که مهرداد محمدی آن را قبول کرد و به نقش جهان رفت. مهرداد 4 فصل در عضویت تیم سپاهان بود و برای این تیم 83 بار به میدان رفت و 14 گل هم به ثمر رساند. پایان حضور مهرداد در سپاهان با اتمام حضورش در فوتبال ایران مصادف شد.
 
قبول پیشنهاد اروپایی
در آن مقطع مربیان تیم ملی به بازیکنانی که در لیگ‌های خارجی حضور داشتند، بیشتر از آنها که در لیگ برتر بازی می‌کردند، بها می‌دادند. آنچه سبب شده بود تا بازیکنان اولین پیشنهاد اروپایی‌شان را پذیرفته و به قاره سبز بروند. محمدی اما جزو یکی از بازیکنانی بود که بیشترین سابقه لژیونری را در بین بازیکنان لیگ برتری دارد. او ابتدا به آوس پرتغال پیوست و پس از سپری کردن یک فصل تقریباً نا‌موفق به لیگ قطر آمد و به تیم العربی پیوست و پس از آن هم به تیم السیلیه رفت. 2 تیمی که باعث شد محمدی چندان نامش سر زبان‌ها نباشد. مهرداد اما پس از سپری کردن چند فصل خارج از ایران در تابستان امسال با پیشنهاد استقلال روبه‌رو شد. پیشنهادی که قبول کردن آن کمک می‌کند خودش را بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران برساند و شانس رسیدن به پیراهن تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 2023 که چند ماه دیگر به میزبانی قطر برگزار می‌شود را داشته باشد. به همین خاطر او به فوتبال ایران بازگشت و قراردادی را با آبی‌های تهرانی امضا کرد تا پس از چند فصل دوری بار دیگر در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی کند.
 
اولین بازی ملی
مهرداد محمدی برای اولین بار توسط مارک ویلموتس بلژیکی برای بازی مقابل تیم‌های کامبوج و بحرین در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر دعوت شد. جالب اینکه او اولین مسابقه‌اش در تیم ملی را مقابل کامبوج در ورزشگاه آزادی و جایی که تیم موفق شد برای اولین بار در حضور زنان با نتیجه پر گل 14 بر صفر مقابل نماینده شرق آسیا که هدایتش در آن زمان بر عهده هوندا اسطوره فوتبال ژاپن بود، به پیروزی برسد. مارک ویلموتس و پس از آن دراگان اسکوچیچ کروات اعتقاد زیادی به مهرداد محمدی داشتند و بار‌ها نامش را در فهرست تیم ملی قرار دادند اما با نمایش ضعیف او در لیگ قطر دیگر نامش برای دعوت به تیم ملی در فهرست منتخب سرمربیان جدید یعنی کارلوس کی‌روش و امیر قلعه‌نویی قرار نگرفت.
 
پرسپولیسی یا استقلالی؟
زمانی که زمزمه‌های حضور مهرداد در استقلال جدی شد، برخی به پرسپولیسی بودن او اشاره کردند. بویژه اینکه مهرداد محمدی چند سال قبل در برنامه نود اعتراف کرده بود که پیش از دوران فوتبالش لیدر جایگاه پرسپولیس بوده و هوادار این تیم است. با وجود این مهرداد پس از پیوستن به استقلال در واکنش به این تناقض گفت: من از این بابت نگران نیستم.
 
فسخ پس از امضای قرارداد
محمدی کلاً بازیکن کم‌حاشیه‌ای است. شاید مهمترین حاشیه او به زمانی برمی‌گردد که قراردادش را با آبی‌پوشان امضا کرده بود. او مدتی پس از انعقاد قرارداد به خاطر پاس نشدن چک باشگاه می‌توانست قراردادش را با این تیم فسخ کند. اتفاقی که افتاد تا حضور او در جمع آبی‌پوشان با حاشیه بزرگی همراه باشد. البته محمدی چند روز پس از این اتفاق قرارداد جدیدی با آبی‌ها به امضا رساند و به تمرین این تیم رفت.
 
گل بعد از ۱۵۸۴ روز
مهرداد محمدی که در لیگ برتر هجدهم عضو تیم سپاهان بود، آخرین بار در دیدار تیمش مقابل ماشین‌سازی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر موفق شد گل دوم تیمش در پیروزی 2 بر صفر سپاهان مقابل حریف آذری را به ثمر برساند. گلی که در دقیقه ۵۶ به ثمر رسید. گل اول سپاهان در آن مسابقه توسط کی‌روش استنلی در دقیقه ۱۹ به ثمر رسیده بود. آن مسابقه روز جمعه سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ برابر با ۱۵۸۴ روز پیش یعنی ۴ سال و ۳ ماه و ۲۵ روز پیش برگزار شده بود. مهرداد محمدی پس از پایان فصل هجدهم به عنوان لژیونر فوتبالش را در خارج از کشور ادامه داد و در ابتدای فصل جاری به باشگاه استقلال پیوست. محمدی در فصل هجدهم ۶ بار موفق به گلزنی برای سپاهان شده بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی