صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر خوب برای کاروان ورزش ایران

قاسمپور به هانگژو می‌رسد

محسن وظیفه
روزنامه نگار

 تیم ملی کشتی آزاد کمتر از 20 روز دیگر باید در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان حضور داشته باشد اما اردوی این تیم تحت تأثیر مصدومیت شدید کامران قاسمپور قرار گرفته است. ستاره دو سال اخیر کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی جهان در حالی شانس حضور در قهرمانی جهان را از دست داد که شانس اول کسب مدال طلا در مسابقات بود. بدون شک باید کامران را مهمترین و بهترین کشتی‌گیر حال حاضر ایران دانست. اهمیت حضور او در مسابقات قهرمانی جهان به خاطر غلبه کردن بر غول امریکایی جی‌دن کاکس بود اما حالا در نبود کاکس در جهانی صربستان، کامران هم نمی‌تواند به بلگراد برود. این یعنی او در آسانترین شرایط برای رسیدن به طلای جهان، مسابقات قهرمانی جهان را از دست داده است.
 
آسیب‌دیدگی کامران ترمیم می‌شود
کامران قاسمپور یک بار سه ماه پیش از ناحیه کشاله پای چپ مصدوم شده بود که بعد از برنامه‌ریزی ویژه توانست دوباره به تمرینات برگردد اما از شانس بد یک بار دیگر در تمرینات از کشاله پای راست مصدوم شد و عملاً بعد از این مصدومیت شانس حضور در مسابقات قهرمانی جهان را از دست داد. مصدومیت کامران شوک بدی را به تیم ملی کشتی آزاد وارد کرد. او یکی از دو طلایی کشتی ایران در جهانی سال گذشته بود. به همین دلیل هم حضورش در ترکیب تیم ملی بسیار مهم بود. این مصدومیت تقریباً تمام تیم را به شوک برد اما حالا از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد که او برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو مشکلی ندارد. بازی‌های آسیایی هانگژو تقریباً 2 هفته بعد از مسابقات قهرمانی جهان برگزار می‌شود و ظاهراً نظر پزشکان درباره پارگی کشاله پای او بهبودی در 20 روز آینده است و همین باعث امیدواری کامران و همچنین کادرفنی شده تا بتواند خیلی زود دوباره به تمرینات تیم ملی برگردد.
 
جهانی صربستان قطعاً
از دست رفت
با وجودی‌که هفته گذشته خبر مصدومیت کامران قاسمپور منتشر شده بود اما جواب قطعی درباره میزان مصدومیت قهرمان طلایی کشتی آزاد جهان روز شنبه و بعد از آمدن جواب MRI مشخص شد و ظاهراً نظر پزشکان این است که به طور قطع شانس حضور در قهرمانی جهان را ندارد اما با توجه به اینکه برای بهبود پارگی کشاله پا نیاز به 20 روز استراحت است، بنابراین کامران قاسمپور می‌تواند در بازی‌های آسیایی هانگژو در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد قرار بگیرد. بی‌تردید خبر حضور قاسمپور در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین، خبری امیدوارکننده و مسرت‌بخش بود برای مسئولان کاروان ورزش کشور که روی کسب مدال‌های خوش‌رنگ و طلایی توسط ستاره‌های کشتی آزاد و فرنگی کشورمان حساب ویژه‌ای باز کردند. حالا باید منتظر ماند و دید که چه شرایطی برای کامران قاسمپور در فرصت زمان باقی مانده تا اعزام کاروان کشتی ایران به هانگژوی چین رخ خواهد داد.
 
97 کیلوگرم وزن جدید قاسمپور در هانگژو
با تصمیم شخصی کامران قاسمپور و نظر کادرفنی، قرار است او برای حضور در بازی‌های آسیایی از وزن 92 کیلوگرم به وزن 97 کیلوگرم منتقل شود و نماینده ایران در این وزن باشد. از این به بعد کامران برای حضور در بازی‌های المپیک به یک وزن بالاتر منتقل می‌شود و قرار است که در همین وزن 97 کیلوگرم بماند. او برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو تمریناتش را در اردوی تیم ملی با وجود مصدومیت ادامه می‌دهد. کامران دو طلای جهان را دارد و می‌خواهد به هر شکل ممکن طلای المپیک را هم به دست بیاورد و طبیعی است که باید مراقب سلامتی خودش باشد اما با این ‌حال خودش اعتقاد دارد که باید در بازی‌های آسیایی هم حضور داشته باشد: «با توجه به نظر پزشکان به بازی‌های آسیایی می‌رسم و تصمیم دارم که در اردو بمانم و با قدرت خودم را برای حضور در این بازی‌ها آماده کنم. به هیچ وجه نمی‌خواهم این فرصت را از دست بدهم.»

جستجو
آرشیو تاریخی