صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

استقلال منهای 10ملی‌پوش

کویر بازیکن در تعطیلات

رضا حمیدی
روزنامه‌نگار

دلیل اینکه جواد نکونام با حضور برخی بازیکنانش در اردوهای تیم ملی که بعد از تعطیلات آغاز خواهد شد، مخالفت کرده، افتادن در یک تنگنای بزرگ است.
سرمربی استقلال به‌واقع اگر بخواهد حدود 10 بازیکن خود را به اردوهای ملی بدهد، عملاً دیگر خودش قادر به انجام تمرینات آماده‌سازی در تعطیلات پیش رو نیست و باید زمان قابل توجهی تیمش را از تمرینات گروهی دور کند.
شاید با حضور برخی بازیکنان رده‌های پایه استقلال بخشی از مشکل کمبود بازیکن در تمرینات آتی حل شود اما این وضعیت مطلوب سرمربی استقلال نیست چون نکونام انتظار دارد دست کم 70 درصد از شاکله ترکیب اصلی دم دستش باشند و به تمرینات گروهی بپردازند تا آمادگی و هماهنگی بیشتری برای ادامه رقابت‌ها پیدا کنند.
به مجرد آنکه تعطیلات تمام شود استقلال باید در دربی مقابل رقیب سنتی قرار بگیرد و کوچک‌ترین اشتباهی در این بازی جواد نکونام را به سمت پرتگاه خواهد برد وعرصه را به روی او تنگ خواهد کرد. نکونام نیز خود به خوبی می‌داند که اگر در دربی شکست بخورد، عرصه مربیگری برای او در استقلال تنگ خواهد شد و هیچ بعید نیست مدیران این باشگاه عذر او را زودتر از آنچه تصور می‌شود بخواهند.
گرچه نکونام از حمایت حداکثری هواداران برخوردار است اما نتیجه نگرفتن جایگاهش را سست خواهد کرد ودرست یا غلط مدیرانی که اکنون در رأس کار هستند و اختلافات بسیاری هم با او دارند، نسبت به تغییرات احتمالی در کادر فنی اقداماتی انجام خواهند داد.
حتی یک باخت به سپاهان کافی بود تا زمزمه مذاکره خطیر با مربیان ایتالیایی به گوش برسد. هرچند که این خبر را نمی‌شود تأیید کرد اما حتی انتشار آن نیز ممکن است با هدفگذاری انجام شده باشد تا سرمربی استقلال بداند که جایگاهش میان مدیران و اعضای هیأت مدیره چندان سفت و محکم نیست.
خود نکونام نیز نگاهی واقع بینانه به آینده کاری‌اش در این باشگاه دارد و درتلاش است تمام راه‌هایی که منجر به ناکامی‌اش خواهد شد را مسدود کند. مخالفت با حضور بخشی از بازیکنان استقلال در اردوی تیم ملی و تیم المپیک نشأت گرفته از نگرانی سرمربی استقلال برای آماده‌سازی این تیم است.
این نگرانی قابل تأمل است. به احتمال زیاد از استقلال چهار بازیکن برای حضور درتیم ملی دعوت خواهند شد. روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند، ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند گزینه‌های دعوت شده به تیم ملی بزرگسالان هستند. سید حسین حسینی هم مدنظر سرمربی تیم ملی است اما رضا عنایتی دست گذاشته روی این بازیکن که به هرترتیب حسینی یا در تیم ملی حضور خواهد داشت یا در تیم المپیک. تا همین جا جدایی 5 بازیکن از استقلال قطعی است. بماند که درباره دعوت احتمالی از سعید مهری نیز خبرهایی به گوش می‌رسد اما اگر فرض را برهمین 5 بازیکن بگیریم، نکونام خودش را باید آماده یک چالش بزرگ کند.
این بحران وقتی عمیق‌تر خواهد شد که ارسلان مطهری برای حضور دربازی‌‌های آسیایی تیم المپیک را همراهی کند. درکنار او نام خالدآبادی، امیرعلی صادقی، سامان تورانیان و امید حامدی‌فر نیز به گوش می‌رسد. حال شاید یکی از این بازیکنان در نهایت در اردوهای ملی دیده نشوند اما اگر تعداد ملی‌پوشان استقلال را دست پایین بگیریم، حداقل 8 استقلالی در تعطیلات اردوی این تیم را ترک خواهند کرد که همین برای ایجاد اختلال در تمرین استقلال کفایت می‌کند.
البته اردوی تیم ملی بعد از 14 روز به پایان خواهد رسید و بازیکنان بزرگسال به اردوی استقلال بازخواهند گشت تا قدری از تعداد غایب‌ها کاسته شود اما تا آن زمان عملاً نکونام نمی‌تواند دل خوش به انجام تمرینی جدی باشد.
سرمربی استقلال قصد داشت در این ایام تمرینات ویژه بدنسازی را زیرنظر سسما به انجام برساند تا عقب‌ماندگی که از پیش فصل باقی مانده به نوعی جبران شود اما فقدان بازیکنان کار را برای او دشوار خواهد کرد و بحرانی جدی برایش به وجود خواهد آورد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی