صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

توافق احتمالی در پرتغال؛ مهدی نزدیکی‌های سن‌سیرو

طارمی: بگذارید به میلان بروم

امیر اسدی
روزنامه‌نگار

از ابتدای فصل نقل و انتقالات تابستانی، نام مهدی طارمی حوالی چند تیم مطرح وجود داشت اما تا امروز اتفاق مهمی در این رابطه رخ نداده. با این حال شاید در روزها و ساعات پایانی نقل و انتقالات که خیلی از ستاره‌ها یکی پس از دیگری جابه‌جا می‌شوند، مهدی طارمی هم از پورتو جدا شود و سر از میلان در سری آ دربیاورد. انتقالی که بعد از حضور سردار آزمون در رم به جابه‌جایی مهم فوتبال ایران در شهری از ایتالیا تبدیل خواهد شد.
مهدی طارمی نمی‌خواهد در پورتو بماند و این مسأله را به گوش مدیران باشگاه پرتغالی هم رسانده. او تصمیم به جدایی گرفته و قصد دارد در 31 سالگی چالش مهمی را تجربه کند. میلان در سری آ شرایط مطلوبی دارد و از دو بازی دو پیروزی و شش امتیاز به دست آورده. روسونری در بازی هفته دوم توانست تورینو را چهار بر یک شکست بدهد و قدرت بالای خود را به رخ تیم‌های ایتالیایی بکشد.
از طرفی دیگر این تیم در لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور دارد و همین موضوع طارمی را وسوسه کرده تا در سال پایانی قراردادش با پورتو، تن به جدایی بدهد و پیراهن قرمز و مشکی میلان را بپوشد. میلان در پیشانی خط حمله تنها اولیویه ژیرو را در اختیار دارد. مهاجم فرانسوی و 37 ساله‌ای که در این پست تک و تنها است و ذخیره مطمئنی ندارد. پیولی هم این موضوع را در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام و تأکید کرده که برای رقابت در سه جام، میلان به مهاجم جدیدی نیاز دارد.
 پورتو به درخواست اول میلان برای جذب طارمی جواب منفی داده. پیشنهاد هم 12 میلیون یورو به صورت نقد و سه میلیون یورو به عنوان پاداش است. مدیران میلان که اصرار سرمربی تیم‌شان برای جذب طارمی را دیده‌اند، برای باز کردن قفل این انتقال به پرتغال سفر می‌کنند تا ببینند آیا با طرف مقابل خود به توافق می‌رسند یا نه؟
پورتو به تازگی اوتاویو را با مبلغ 60 میلیون یورو فروخته و دیگر نمی‌خواهد ریسک کند و بازیکن دیگری را از دست بدهد. با این حال اصرار طارمی برای جدایی و حضور در لیگی معتبر و تیمی مطرح باعث شده تا آنها هم کمی نرمش به خرج بدهند و برخلاف نظر سرجیو کونسیسائو، برای فروش طارمی مذاکره کنند.
پورتو دیشب مقابل ریوآوه به میدان رفت. تیمی که طارمی را به فوتبال پرتغال معرفی کرد و باعث شد تا او بدرخشد و نام خود را به عنوان مهاجمی گلزن مطرح کند. به نظر آغاز و پایان فوتبال طارمی در پرتغال با ریوآوه خواهد بود. او با ریوآوه استارت زد و مقابل این تیم هم احتمالاً با پورتو خداحافظی خواهد کرد. مهلت نقل و انتقالات تابستانی اروپا در حال اتمام است و پورتو، طارمی و میلان 24 ساعت حیاتی را در اختیار دارند تا به اتفاق نظر برسند و توافق میان‌شان حاصل شود.
نکته جالب اینکه میلان جمعه در هفته سوم سری آ مقابل رم قرار می‌گیرد. دیداری که می‌تواند اولین دوئل آزمون و طارمی در ایتالیا باشد. هر چند وضعیت آسیب‌دیدگی سردار هنوز مشخص نیست و البته طارمی هم بعد از ورود احتمالی به اردوی میلان شاید توسط پیولی مورد استفاده قرار نگیرد و وارد ترکیب این تیم نشود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی