صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

استقلال- استقلال خوزستان، ساعت 19:30

این دعوا خانوادگی است

شکست دراصفهان استقلال را از صدر جدول دور کرد و این تیم را در رتبه چهارم قرارداد. فاصله امتیازی آبی‌ها اما با سپاهان صدرنشین دست نیافتنی نشده و چنانچه آبی‌ها در بازی‌های باقی قدرموقعیت‌ها را بدانند کاهش امتیازات با صدرنشین دور از ذهن نخواهد بود. نباید خیال کرد که سپاهان تا پایان لیگ می‌تواند به همین منوال ادامه دهد و یکی بعد از دیگری رقبای خود را شکست دهد. سپاهان به طور قطع در آینده امتیاز از دست خواهد داد و دچار سکته خواهد شد و مدعیانی که تا آن روز امتیازات را هدر ندهند می‌توانند به تصاحب جایگاهی که اکنون در ید سپاهانی‌ها است امیدوار باشند.
امیدواری در اردوی استقلال زمانی جلوه بیشتری می‌گیرد که می‌بینیم نکونام و شاگردانش به رغم شکست یک برصفر مقابل سپاهان مورد تحسین و تمجید کارشناسان قرار می‌گیرند. حتی آنها که قوه ادراک سختگیرانه‌ای دارند براین باورند که نمایش استقلال در اصفهان درخور توجه است و این تیم باید مورد قدردانی قرار بگیرد.
به واقع همین‌گونه هم بود. به‌جز صحنه منجر به گل که البته با خطای مسلم بازیکن سپاهان روی ارسلان مطهری به دست آمد، میهمان دیگر چیزی برای ارائه نداشت و هرگز نتوانست آن فوتبالی که از یک تیم مدعی با انبوهی از ستاره‌ها انتظار می‌رود را در میدان رقابت با استقلال پیاده کند.
درمقابل استقلال صاحب دو موقعیت قطعی گلزنی شد که اگر مهاجمان قدر موقعیت‌های به دست آمده را به خوبی می‌دانستند، دست کم یک امتیاز عاید استقلال از بازی در اصفهان بود و اکنون نکونام و شاگردانش هم امتیاز با سپاهان، گل‌گهر و پرسپولیس بودند اما شکست در اصفهان سبب شد سپاهان به نوعی خودش را از دیگر مدعیان جدا کند و استقلال را که نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش تا قبل از هفته سوم محسوب می‌شد را به رتبه سوم پرتاب کند.
استقلال برای رهایی از یاس‌ها و ناامیدی‌ها نیاز به پیروزی در مقابل هم نام خوزستانی خود دارد و بعید است با توجه به انگیزه‌ای که میان بازیکنان برای بازگشت به صحنه شکل گرفته، امروز در ورزشگاه آزادی شاهد برتری استقلال نباشیم و آبی‌ها از رسیدن به امتیاز کامل این بازی محروم بمانند.
پرواضح است که پیروزی قطعاً درشرایطی حاصل خواهد شد که بازیکنان استقلال اشتباهات بازی با سپاهان را تکرار نکنند و عمیقاً باهوش باشند. آنچه مسلم است غنای فنی استقلال با هم نام خوزستانی خود بسیار متفاوت است و آبی‌ها با وجود کاستی‌هایی که در برخی پست‌ها دارند اما می‌توانند با ارائه فوتبالی برخواسته از عقل و منطق به برتری در این بازی چشم امید ببندند.
تنها چهره سابق استقلالی در ترکیب استقلال خوزستان فرزین گروسیان است که زمانی در استقلال به عنوان دروازه‌بان ذخیره شناخته می‌شد. اما پورموسوی برای اینکه دست کم از تهران یک امتیاز به خوزستان ببرد روی تجربه محمد طیبی حساب خواهد کرد. عقیل کعبی و رحیم زهیوی نیز از جمله بازیکنان باتجربه میهمان امروز استقلال محسوب می‌شوند والبته باید محمد سلطانی‌مهر را که سابقه بازی در تیم‌های تهرانی دارد را هم به این ردیف افزود.
در استقلال اما به رغم کمبود‌هایی که در برخی پست‌ها وجود دارد، جواد نکونام به برخی بازیکنانش تکیه بیشتری خواهد داشت تا شاید برای او 3 امتیاز شیرین از این میدان به ارمغان بیاورند.
آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور و روزبه چشمی که درخط میانی بازی خواهند کرد از جمله این بازیکنان هستند اما بی‌تعارف در استقلال آن قدر اسم بزرگ دیده می‌شود که احتمال گلزنی یا درخشش هریک از آنها در بازی امروز خواهد رفت. هیچ بعید نیست در بازی امروز صالح حردانی مهره درخشان تیمش باشد و یا ارسلان مطهری که قول گلزنی دوباره را به سرمربی تیمش داده است.

ترکیب احتمالی استقلال:
سید حسین حسینی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، زبیرنیک نفس، مهدی مهدی‌پور، ارسلان مطهری، کوین یامگا، آرش رضاوند

 

جستجو
آرشیو تاریخی