صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

پیولی اوکی داد، کونسیسائو و پورتو نه

طارمی- میلان در وقت‌های اضافه

امیر اسدی
روزنامه‌نگار

ماجرای میلان و مهدی طارمی هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود. میلان با اینکه دو بازی ابتدایی خود را در سری آ با پیروزی پشت سر گذاشته و شنبه شب هم توانسته تورینو را چهار بر یک شکست بدهد اما برای تقویت خط حمله برنامه‌های جدیدی در سر دارد که یکی از آنها مربوط است به جذب مهدی طارمی. مهاجم ایرانی پورتو از حدود یک ماه قبل مورد توجه میلان قرار داشت اما اصرار پورتو برای دریافت 30 میلیون یورو اجازه نداد تا پای طارمی به سری آ باز شود.
 پنجره نقل و انتقالات هفته آینده بسته می‌شود اما همچنان گزارش‌هایی مبنی بر تلاش میلان برای جذب مهاجمی مثل مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو، به گوش می‌رسد تا کمی از فشار بالای گلزنی روی ژیرو کم کند. پیولی با استقبال از چنین اتفاقی گفت: «ژیرو بازیکن فوق‌العاده‌ای است اما اگر می‌خواهیم در همه جام‌ها موفق باشیم هیچ بازیکنی نمی‌تواند در تمامی بازی‌ها با صد درصد توانش حضور داشته باشد. هر چه حق انتخاب‌های بیشتری داشته باشیم، شرایط بهتری هم خواهیم داشت. در حال حاضر منتظر هستیم تا ببینیم باشگاه چه کاری برای جذب مهاجم جدید انجام می‌دهد.»
پورتو برای رسیدن به فیرپلی مالی، نیاز به فروش چند ستاره خود در نقل و انتقالات داشت. این اتفاق با فروش اوتاویو و انتقال او به لیگ عربستان رخ داد و حالا پورتو نیازی به خروج یکی دیگر از ستاره‌هایش ندارد. با این حال طارمی اصرار دارد تا پس از انتقال سردار آزمون به رم، دومین بازیکن ایرانی حاضر در فصل 2024-2023 سری آ باشد. به همین دلیل دو باشگاه دوباره مذاکره را آغاز کرده‌اند اما میلان در نخستین پیشنهاد خود وعده واریز 12 میلیون یورویی را داده که البته سه میلیون یورو پاداش را نیز در آن لحاظ کرده است.
رئیس پورتو علاقه‌مند به فروش ستاره‌ها و درآمدزایی از این راه است. او بعد از انتقال اوتاویو به عربستان گفت: «چه خوب که از این راه درآمدی کسب کردیم و اوتاویو را مجانی از دست ندادیم.» این هدف رئیس پورتو است تا طارمی را بفروشد و مهاجم ایرانی فصل بعد به عنوان بازیکن آزاد از لیگ پرتغال جدا نشود. این وسط سد محکمی به نام سرجیو کونسیسائو وجود دارد که نمی‌خواهد تیمش خالی از ستاره شود.
پورتو فصل قبل توانست به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد و البته در لیگ پرتغال هم نایب‌قهرمانی را تجربه کند. طارمی در به دست آمدن هر دو عنوان نقش مؤثری داشت و حالا هم که پورتو در لیگ قهرمانان حضور دارد، کونسیسائو مایل به حفظ او است. بخصوص که اوتاویو هم جدا شده و مهاجم مطمئنی نیز در بازار نقل و انتقالات باقی نمانده است.
اگر پورتو با میلان به توافق برسد و سند انتقال طارمی ثبت شود، قطعاً شاهد انفجار کونسیسائو خواهیم بود. برای هر مربی، بیشتر از منافع مالی باشگاه، عملکرد خودش اهمیت دارد و کونسیسائو هم خوب می‌داند که بدون طارمی نمی‌تواند آنچنان که باید نتایج موفقی کسب کند. طارمی هم در یک دو راهی بزرگ قرار گرفته و همین مسأله تصمیم‌گیری را برای او سخت کرده. ضمن اینکه او بازیکنی خارج از اتحادیه اروپا است و این موضوع هم می‌تواند انتقالش به میلان را تحت‌الشعاع قرار بدهد. در روزهای پایانی نقل و انتقالات همیشه اخبار جذابی می‌شنویم و شاید خبر مهم بعدی، حضور طارمی در سن‌سیرو باشد.

ZOOM

طارمی هم در یک دو راهی بزرگ قرار گرفته و همین مسأله تصمیم‌گیری را برای او سخت کرده. ضمن اینکه او بازیکنی خارج از اتحادیه اروپا است و این موضوع هم می‌تواند انتقالش به میلان را تحت‌الشعاع قرار بدهد. در روزهای پایانی نقل و انتقالات همیشه اخبار جذابی می‌شنویم و شاید خبر مهم بعدی، حضور طارمی در سن‌سیرو باشد

 

جستجو
آرشیو تاریخی