صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

مشکلات پرسپولیس از زبان دو پیشکسوت

خط حمله ضعیف است اما گولسیانی نباید مهاجم باشد

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار
پرسپولیس مقابل ذوب آهن نتوانست بازی خوبی به نمایش بگذارد. البته سرمربی پرسپولیس چمن بد ورزشگاه آزادی و بعضی از مشکلات دیگر را از دلایل پیروز نشدن تیمش ابراز داشته بود اما پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال به مسائل دیگری می‌پردازند و ضمن قبول کردن بعضی از مشکلات نظیرچمن، ایرادات فنی را هم مزید برعلت می‌دانند و آنها را در ضعف پرسپولیس و نمایش این تیم مقابل تیم اصفهانی دخیل می‌دانند.

تیم‌های بزرگ نیم فصل اول مقابل تیم‌های کوچک‌تر سخت‌تر نتیجه می‌گیرند
حسین عبدی هافبک اسبق پرسپولیس دررابطه با دلیل بازی ضعیف پرسپولیس مقابل ذوب آهن به نکته جالبی اشاره می‌کند: تیم‌های بزرگ در نیم فصل اول مقابل تیم‌های کوچک به مشکل می‌خورند درحالی که تیم‌های بزرگ در نیم فصل دوم خیلی راحت درمقابل تیم‌های کوچک‌تر بازی کرده و نتیجه می‌گیرند.
پرسپولیس مشکل خلق موقعیت داشت
ضعف گلزنی یک بحث است و مبحث دیگر به خلق موقعیت توسط یک تیم باز می‌گردد. نکته‌ای که پرسپولیس مقابل ذوب آهن در هر دو فاز هم دچار مشکل بود. از این رو بازیکنان خط میانی در خلق موقعیت ضعیف کار کردند، مضاف بر اینکه مهاجم پرسپولیس در موقعیت‌های محدودی که به دست آورد عملاً نتوانست کار خاصی انجام دهد و وظیفه گلزنی‌اش را به شکل خوبی انجام دهد. شاید به همین دلیل بود که سرمربی پرسپولیس در دقایق پایانی مدافع گلزن خودش را به زمین فرستاد تا این بازیکن روی تیزهوشی و قدرت سرزنی‌اش تیمش را به گل برساند.

همه مسائل به تصمیم سرمربی باز می‌گردد
در اینکه پرسپولیس در خط حمله و پست مهاجم ضعف دارد شکی نیست اما برای اینکه از یک بازیکن بخواهیم در خط حمله استفاده کنیم همه چیز به تصمیم کادر فنی بستگی دارد و بر اساس نوع بازی‌های تیم‌های مختلف باید ببینیم سرمربی از چه بازیکنانی در طول فصل در خط حمله استفاده می‌کند. درخصوص گولسیانی و سایر بازیکنانی که شاید قدرت گلزنی داشته باشند قطعاً سرمربی است که می‌تواند بهترین تصمیم ممکن را بگیرد.
مقابل تیم‌های بزرگ بهتر بازی می‌کنند
 بازیکنان مطرح پرسپولیس مقابل تیم‌های بزرگ و بازیکنان ستاره خیلی با انگیزه‌تر و بهتر بازی می‌کنند و بهترین بازی خودشان را هم ارائه می‌دهند. در این بین به واسطه حضور بازیکنان مطرح این تیم‌ها از قدرت بالایی برخوردار شده‌اند اما در هر صورت من به توانایی تیم یکدست و متحد پرسپولیس در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا خیلی امیدوارم و به این موضوع اعتقاد دارم زمانی که تیم‌های بهتری رودرروی ما قرار می‌گیرند بازیکنان ما نیز بهتر و قوی‌تر بازی می‌کنند و سعی دارند تا به هر شکل ممکن پیروز شوند.

دفاع چپ نیاز است
پرسپولیس حتماً به یک مهاجم نیاز دارد و در این رابطه هیچ شکی وجود ندارد اما این مسأله را هم باید در نظر گرفت که پرسپولیس باید یک دفاع چپ کلاسیک جذب کند. شاید خیلی‌ها به این نکته بپردازند که پرسپولیس به دلیل قدرت دفاعی نعمتی به بازیکن دیگری در این پست نیاز ندارد اما پرسپولیس حتماً باید یک مدافع چپ کلاسیک جذب کند تا به واسطه آن بازیسازی به‌خوبی انجام شده و انتقال بازی‌ ازعقب‌ترین نقطه خط دفاعی تا به خط حمله انجام شود.
پول دیر تزریق شد
یکی از کارشناسان دیگر که در رابطه با ضعف پرسپولیس مقابل ذوب آهن صحبت می‌کند بهزاد داداش‌زاده است که در این ارتباط جدا از بحث‌های فنی، مسائل روانی را نیز در ارائه بازی ضعیف پرسپولیس مقابل ذوب آهن دخیل می‌داند. داداش‌زاده می‌گوید: مدیرعامل پرسپولیس به محل اردوی پرسپولیس می‌رود و 10 درصد از مطالبات این فصل بازیکنان پرسپولیس را هم پرداخت می‌کند اما این کار خیلی دیر انجام شده است و به نظرم به نوعی نوشدارو بعد از مرگ سهراب است.  بعد از اینکه بازیکنان به لحاظ روانی به دلیل شرایط مالی به هم ریخته بودند دیر تزریق شدن پول هم شاید خیلی در روحیه بازیکنان مؤثر واقع نشد که این ایرادی بزرگ برای بازیکنان است.

مدافع نمی‌تواند مهاجم ثابت باشد
شاید به دلیل گلزنی گولسیانی خیلی‌ها فکر کنند که او می‌تواند به عنوان مهاجم ثابت بازی کند اما حقیقتاً مدافع نمی‌تواند به عنوان مهاجم بازی کند و تنها شاید در مواقعی که کار گلزنی گره می‌خورد گولسیانی می‌تواند به عنوان مهاجم بازی کند.

سرمربی دنبال بهانه نیست
سرمربی پرسپولیس در رابطه با مسائل فنی و ارائه تاکتیک‌های مدنظرش نیاز به زمین خوب دارد و کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه آزادی هم اصلاً بهانه نیست و زمانی هضم این مسأله سخت‌تر می‌شود که ما باید درهمین زمین چمن در بازی‌های لیگ قهرمانان با تیم‌های بزرگ آسیایی بازی کنیم که نه به لحاظ فنی و نه به جهت وجهه برای بازی با تیم‌ها و بازیکنان بزرگ اصلاً جالب نیست و به ضرر ما تمام خواهد شد.

چاره‌ای جز شوت و سرزنی وجود نداشت
تیم‌های بزرگ گاهی مقابل تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند برای گلزنی به مشکل می‌خورند به همین دلیل گلزنی از راه شوت و یا سانتر بهترین راه برای گلزنی و نزدیک شدن به دروازه حریفان برای رسیدن به هدف نهایی یعنی گلزنی است از این رو پرسپولیس با رو آوردن به سانتر و ضربه سرگولسیانی به مقصدش رسید.

باید از امیری و عمری استفاده کنیم
به نظرم شهاب نمی‌تواند در گلزنی خوب و مؤثر واقع شود. از این رو شاید استفاده از امیری و عمری در خط حمله تیم بهتر جواب بدهد یا اینکه  یحیی باز هم بدون مهاجم بازی کند و به برد برسد چه بسا که پرسپولیس قبلاً هم بارها بدون مهاجم موفق شده  نتیجه بگیرد و به گل و پیروزی برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی