صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

پیش‌بینی روس‌ها  از جهانی بلگراد
ایرانی‌ها با ۳ طلا قهرمان می‌شوند
سایت روسی پیش‌بینی کرد ایران با ۳ طلا در رقابت‌های کشتی آزاد جهان در صدر جدول تیمی رقابت‌های جهانی بلگراد قرار گیرد. در گزارشی که یک سایت روسی در خصوص کشتی قهرمانی جهان منتشر کرده؛ ابتدا به بدشانسی کامران قاسمپور اشاره شده و بعد از امید ایران برای کسب سه طلا نوشت: «کامران قاسمپور قهرمان جهان در ۹۲ کیلوگرم پای راستش آسیب دید و بر این اساس حضور در رقابت‌های جهانی بلگراد را از دست داد. پزشکان به او کمک کردند تا با این مصدومیت کنار بیاید اما بعد از آن پای چپش دچار مشکل شد. ایران با وجود از دست دادن یکی از ستارگانش، انتظار کسب سه مدال طلا و مقام اول جدول رده‌بندی تیمی را در رقابت‌های پیش رو دارد. حسن یزدانی، رحمان عموزاد و امیرحسین زارع سه شانس طلای ایران در این مسابقات هستند.»


به مناسبت روز کشتی
رونمایی از خاطره‌نویسی تختی
همزمان با 5 شهریور و به مناسبت روز کشتی دست‌نوشته و عکس غلامرضا تختی در سفر به کربلا رونمایی شد. پنجم شهریور سال ۱۴۰۲، نودو‌سومین زاد‌روز جهان پهلوان تختی است و به مناسبت اربعین حسینی بخشی از دست‌نوشته‌های مرحوم تختی و عکس بین‌الحرمین که در سفرش به کربلای معلی گرفته بود، رونمایی شد. در بخشی از این دست‌نوشته آمده: «شنبه ۱۵ خرداد سال ۱۳۳۳؛ به وقت بغداد ۵/۱ بعدازظهر وارد بغداد شدیم و یکراست به سفارت رفتیم. ساعت ۴ وارد کاظمین شدیم. یکشنبه ۱۶ خرداد؛ ۷ صبح به طرف کربلا حرکت کردیم. ۷ ساعت در راه بودیم چون راه خراب بود. ناهار را در کربلا خوردیم. سه‌شنبه ۱۸ خرداد صبح ساعت ۱۰ از کربلا حرکت کردیم. آقایان وفادار، گیوه‌چی، یعقوبی و ملاقاسمی بودند.»


پایان تعلیق جودوی ایران
بازگشت با قهرمانی آسیا
تعلیق جودوی ایران دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و بعد از 4 سال جودوکاهای ایران می‌توانند در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند. محرومیت چهار ساله جودو ایران روز ۲۰ شهریور جاری به اتمام می‌رسد و جودوکاها می‌توانند یک بار دیگر روی تاتامی تورنمنت‌های معتبر دنیا به مصاف رقبای خود بروند. جودو ایران در حالی به مسابقات بین‌المللی بازمی‌گردد که رقابت‌های مهمی چون بازی‌های آسیایی و قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا را پیش رو دارد. بدون شک این بازگشت انگیزه مضاعفی برای جودوکاهایی که چهار سال تمرین کرده و منتظر چنین روزی بودند، ایجاد می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی