صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

عابدزاده در دوراهی ایران و پرتغال
ماریتیمو یا تراکتور؟
 امیر عابدزاده دروازه‌بان 30 ساله و ملی‌پوش ایرانی که فصل گذشته در تیم پونفرادینا توپ می‌زد ممکن است پس از دو فصل دوری بار دیگر به پرتغال و تیم ماریتیمو بازگردد. سبز و قرمزها (لقب ماریتیمو) از طریق کارلوس باتیستا معاون ورزشی باشگاه پیشنهادی را به ملی‌پوش ایرانی ارائه کرده‌اند اما این بازیکن هنوز این پیشنهاد را نپذیرفته. عابدزاده پیشنهاد متقابلی را ارائه کرده که اکنون روی فونتس، رئیس باشگاه در حال بررسی آن است. تولیپا سرمربی تیم در حال حاضر سامو سیلوا، رومن سالین و پدرو گومز جوان را به عنوان دروازه‌بان در لیست خودش دارد.
هنوز از جزئیات مربوط به پیشنهاد متقابل امیرعابدزاده به ماریتیمو خبری در دست نیست و باید دید آیا این بازیکن بار دیگر به تیمی باز می‌گردد که دوران خوب و موفقی را همراه آن در لیگ پرتغال سپری کرد؟ امیر به مدت چهار سال از سال 1396 تا 1400 در ترکیب تیم ماریتیمو حضور داشت و 75 بار برای این تیم بازی کرد. او بازی‌های خاطره‌انگیز و درخشانی را همراه این تیم در لیگ پرتغال انجام داد و بارها به عنوان بازیکن برتر بازی، هفته و یا ماه لیگ انتخاب شد.
عابدزاده البته از یک تیم اسپانیایی هم پیشنهادی دریافت کرده و شنیده می‌شود تراکتور در لیگ ایران هم شرایط او را زیر نظر دارد. تا پایان فصل نقل و انتقالات تابستانی تنها چند روز باقی مانده اما عابدزاده با توجه به اینکه بازیکن آزاد است می‌تواند تیم جدید خود را بعد از این مهلت نیز انتخاب کند. او به عنوان سهمیه فیفا می‌تواند پیراهن هر تیمی را که با آن به توافق برسد، بر تن کند.


قایدی یکی از پنج انتقال جذاب امارات
باشو در دبی سوژه شد
در حالی که چند هفته تا پایان نقل و انتقال تابستانی لیگ امارات باقی مانده و باشگاه‌های اماراتی در تلاش هستند تا بتوانند بمب‌هایی هرچند کم سر و صدا در بازار بترکانند، نشریه البیان در گزارش خود در خصوص ۵ انتقال هیجان‌انگیز این فصل رقابت‌های لیگ امارات نوشت: «باکامبو- النصر، اسماعیل الحمادی- الامارات، آنتونیو توزی- الحزم، محمد فراس بلعربی- الشارجه و مهدی قایدی- اتحاد کلباء پنج نقل و انتقال برتر لیگ امارات هستند.»
البیان همچنین درباره انتقال قایدی نوشت: «مهدی قایدی وینگر 24 ساله ایرانی پس از اینکه فصل گذشته به صورت قرضی برای استقلال ایران بازی کرد، این فصل به درخواست هموطنش فرهاد مجیدی، به صورت قرضی از شباب الاهلی به اتحاد کلباء رفت. به نظر می‌رسید که خود بازیکن نمی‌خواست از استقلال جدا شود و این موضوع را در صفحه اجتماعی خود بیان کرد و گفت که قصد نداشته از استقلال جدا شود اما باید به قراردادش با شباب الاهلی احترام بگذارد. استقلال به دلیل بحران مالی نتوانست قرارداد قایدی را به صورت قرضی تمدید کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی