صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

از چهار گل فقط یکی را مهاجم زد

استقلال در قرق گل‌نزن‌ها!

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
اینکه می‌گویند دست جواد نکونام خالی است و بازیکنان آن چنان شاخصی برای حضور در ترکیب استقلال ندارد، ادعای بیراهی نیست.
اگر نگاهی به آنچه در بازی استقلال مقابل سپاهان گذشت، بیندازیم، به این واقعیت ملموس می‌رسیم که سرمربی استقلال برای ایجاد تغییرات در ترکیب تیم خود با مشکلات بزرگی مواجه بود.
نکونام با اینکه گزینه‌های نسبتاً مناسبی برای تزریق روحیه به خط دفاع یا حتی خط میانی در اختیار داشت، اما در خط حمله کاملاً دستش خالی بود و به دلیل نداشتن مهره‌های کارآمد و گلزن نتوانست بازی باخته را دست کم با تساوی تاخت بزند.
نکونام در این بازی از سلمانی، رمضانی، بابایی و محمدی به عنوان بازیکنان تعویضی استفاده کرد. رمضانی، بابایی و محمدی در واقع جزو عناصر هجومی در اختیار سرمربی استقلال بودند تا شاید نتیجه را برگردانند، اما هیچ یک از این بازیکنان کمترین توفیقی در راه بازگرداندن نتیجه نداشتند و عملاً به مردانی بیکار در خطوط هجومی استقلال تبدیل شدند.
رمضانی و بابایی با سابقه سیاه گلزنی در ترکیب استقلال که گاه در طول فصل تعداد گل‌های هر دوی‌شان از تعداد انگشتان یک دست هم تجاوز نمی‌کند، در این فصل به ناچار در استقلال ماندند و مهرداد محمدی نیز به دلیل مصدومیت هنوز به فرم بدنی مطلوب نرسیده و عملاً نتوانسته در سه بازی ابتدایی لیگ برتر کمکی به نکونام بکند.سرمربی استقلال بنا داشت از چهار بازی ابتدایی لیگ برتر دست کم به ۱۰ امتیاز برسد. او به تساوی در اصفهان و کسب یک امتیاز می‌اندیشید، اما به نظر می‌رسد با این حجم از بازیکنان ناکارآمد و گل‌نزن راهی سخت و دشوار برای رسیدن به آمال و آرزو‌های خود داشته باشد.
البته که استقلال هفته آینده نباید مقابل همنام خوزستانی‌اش مشکل آنچنانی داشته باشد و به یقین پیروزی دیگری در این بازی در دسترس سرمربی استقلال است، اما بی‌تعارف جواد نکونام در بازی‌های بزرگ با بحران جدی مواجه خواهد شد بخصوص اینکه حالا ۳ امتیاز از سپاهان پس افتاده و یک بازی رو در رو را نیز به این تیم باخته است.
سرمربی استقلال تنها ارسلان مطهری را به عنوان یک نیروی نسبتاً کارآمد در اختیار دارد که این بازیکن نیز ۱۸۰ دقیقه است گلی برای این تیم به ثمر نرسانده تا ضعف‌های استقلال در فاز گلزنی بیش از هر زمان دیگری بعد از بازی با سپاهان نمایان شود.
 آنچه مسلم است سرمربی استقلال مقابل تیم‌های میانی چالش آنچنانی پیش رو نخواهد داشت. هرچند که همین استقلال مقابل ملوان نیز دچار سکته شد و به سختی از سد این تیم گذشت، اما با این داشته‌ها بعید است که بتوان از نکونام و تیمش یک مدعی درجه یک انتظار داشت و مدیران استقلال باید به سرعت در راستای تقویت تیم با جذب بازیکنان ممتاز بخصوص در خط آتش که به نظر می‌رسد پاشنه آشیل این تیم است، تیم بهتری را پدید آورند و با امید بیشتری در ادامه لیگ حاضر شوند.
تکلمه: در تأیید دست خالی نکونام در خط حمله کافی است به گل‌هایی که در 3 بازی آغازین لیگ برتر به ثمر رسیده مروری گذرا داشته
باشد.
استقلال تا‌کنون چهار گل به ثمر رسانده که تنها یکی از چهار گل توسط مهاجمان به ثمر رسیده است و باقی گل‌ها را دو مدافع و یک هافبک به ثمر رسانده‌اند. در واقع تا پایان هفته سوم بیشتر مدافعان بودند که جور مهاجمان را کشیدند و توانستند تا حدی آمار گلزنی استقلال را ارتقا بدهند. در بازی اول مقابل صنعت نفت آبادان صالح حردانی در پست مدافع راست استقلال یکی از گلزنان بود و در بازی با ملوان نیز ضربه سر محمد‌حسین مرادمند ناجی نکونام شد.
دیگر گل استقلال نیز توسط رضاوند به ثمر رسیده که این بازیکن هم ذاتاً مهاجم نیست و در پست هافبک طراح بازی می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی