صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

کامران قاسمپور:

تقدیرم طلای سوم نبود

محسن وظیفه
روزنامه نگار
بهترین کشتی‌گیر ایران در دو دوره اخیر مسابقات جهانی کشتی آزاد با یک بدبیاری محض روبه‌رو شد و برای دومین‌بار پیاپی با پارگی عضله پا این بار کشاله پای چپ روبه‌رو شد تا شانس حضور در قهرمانی جهان را از دست بدهد. این مصدومیت باعث دوری چند ماهه کامران قاسمپور از میادین شد و این یعنی از دست دادن قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی هانگژو.
اتفاقی تلخ که شوک بزرگی را به تیم ملی وارد کرد‌ اما حالا کامران قاسمپور با وجود ناراحتی شدید از این اتفاق اما آن را تقدیر می‌داند: «جمعه گذشته برای اولین‌بار بعد از چند ماه دوری از تمرینات به روی تشک کشتی آمدم، خیلی هم ذوق زده بودم که بالاخره دوران مصدومیت تمام شد اما نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که ورق دوباره برگشت. مصدومیتم از ناحیه جدید است و حالا باید برای میزان دقیق مصدومیتم منتظر ام ار آی بمانم اما واقعیت این است که جهانی و بازی‌های آسیایی تمام است. اما فکر می‌کنم تقدیر این بوده و باید با آن کنار بیایم.»
قاسمپور با اشاره به اینکه مصدومیت جدید با مصدومیت قبلی متفاوت است، ادامه داد: «چند ماه پیش از ناحیه کشاله پای راست آسیب دیده بودم. این مصدومیتم تازه بهبود پیدا کرده بود و در این چند روز هم چندین بار تمرینات کشتی را برای حضور در جهانی بلگراد انجام دادم. حتی روز یکشنبه تمرین سختی را انجام دادم اما این‌بار از ناحیه کشاله پای چپ مصدوم شدم و شانس حضور در مسابقات قهرمانی جهان را از دست دادم.»
دارنده دو مدال طلای جهان با بیان اینکه در این چند ماه سختی فراوانی را تحمل کرده که تحت هر شرایطی به جهانی بلگراد برسد و سومین طلایش را کسب کند، از برنامه‌ریزی برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس خبر داد: «سومین طلای مسابقات قهرمانی جهان برای من محتمل بود. کاکس جدی‌ترین رقیبم بود که تغییر وزن داده بود و شاید از دو جهانی گذشته این‌بار راحت‌تر طلا می‌گرفتم اما ظاهراً تقدیر چیز دیگری بود. خیلی دوست داشتم که برای سومین بار پیاپی به آن برسم اما حیف شد. حالا باید به المپیک فکر کنم. حالا می‌خواهم با انگیزه برای المپیک تلاش کنم. حضور در المپیک رؤیای بزرگ من بوده و می‌خواهم هر جور شده به آن برسم. باید یک وزن بالاتر بروم و حالا با این مصدومیت و زمان اندک تا المپیک باید یک وزن بالاتر بروم. باید از این روزهای سخت عبور کنم تا برای رسیدن به مدال طلای المپیک شانس پیدا کنم.»

 

چالش کادرفنی برای انتخاب جانشین کامران قاسمپور
آذرپیرا به جای عظیمی؛ سلیقه به جای چرخه
مصدومیت کامران قاسمپور رسماً این ستاره تیم ملی را از ترکیب تیم ملی بیرون کرد. کامران به واسطه دو طلایی که در جهانی نروژ و بلگراد کسب کرده بود، بهترین و مطمئن‌ترین کشتی‌گیر تیم ملی بود اما حالا با یک مصدومیت جدید روبه‌رو شده و به همین دلیل هم از ترکیب تیم ملی برای حضور در جهانی 2023 که باز هم در بلگراد برگزار می‌شود، خارج شده است. بعد از خارج شدن نام کامران قاسمپور از ترکیب تیم ملی حالا این سؤال مطرح است که چه کسی جایگزین کامران می‌شود؟ طبیعی است که نفر جایگزین باید مبین عظیمی عضو تیم ملی کشتی آزاد جوانان باشد که هفته گذشته مدال طلای جوانان جهان را کسب کرد اما برخی از رسانه‌ها به نقل از کادرفنی خبر از انتخاب امیرعلی آذرپیرا به جای کامران دادند. این در حالی است که طبق چرخه باید مبین عظیمی به ترکیب تیم ملی می‌رسید حتی قرار بر این بود که یک مسابقه کشتی هم بین او و کامران برگزار شود اما بعد مبین به دلیل حضور در جوانان از برگزاری این انتخابی انصراف داد و به همراه تیم جوانان قهرمان جهان شد اما حالا که دیگر قطعاً کامران به جهانی صربستان نمی‌رسد، این شانس باید به عظیمی داده شود تا در جهانی بزرگسالان حضور داشته باشد. اتفاقی که ظاهراً قرار نیست رخ بدهد و کادرفنی نظر دیگری دارد. تصمیم کادرفنی این است که امیرعلی آذرپیرا برای جهانی انتخاب شود و پیش از این هم و بعد از تشدید آسیب‌دیدگی کامران، کادر فنی تیم ملی امیرعلی آذرپیرا را به اردوی تیم ملی دعوت کرده بود و حتی او را در وزن 92 کیلوگرم تورنمنت مجارستان محک زد اما واقعیت این است که این با چرخه‌ای که فدراسیون کشتی درباره آن ادعا می‌کند، متفاوت است. این تصمیم به وضوح نادیده گرفتن حق مبین عظیمی است که در جام تختی تمام مدعیان وزن 92 کیلوگرم را از دم تیغ گذراند اما آذرپیرا کلاً کشتی‌گیر وزن 97 کیلوگرم است که به یک وزن پایین‌تر آمده است.

جستجو
آرشیو تاریخی