صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

گل‌محمدی: آدرس غلط به مردم ندهید، فوتبالیست مفت‌خور نیست

مدیران پرسپولیس باید 4-5 ماه قبل می‌گفتند مشکل داریم

یحیی گل‌محمدی در صحبت‌های مقدماتی‌اش در نشست خبری قبل از بازی با ذوب‌آهن گفت: امیدوارم فردا (امروز) بازی و روز خوبی برای ما باشد. بازی حساسی است. دیروز (سه‌شنبه) هم با بچه‌ها صحبت کردیم. همه بازی‌های لیگ برتر برای ما مثل یک فینال است. هیچ فرقی با فینال جام حذفی یا بازی آخر لیگ برتر ندارد.
وی افزود: باید سعی کنیم امتیازها را جمع کنیم. سال سختی برای قهرمان شدن است. باید انرژی و انگیزه خوبی داشته باشیم تا همین روند را ادامه بدهیم. بازیکنان انصافاً با وجود مشکلاتی که دارند هم خوب تمرین می‌کنند هم تمرکز خوبی دارند. انگیزه‌های آنها فراتر از تصور است. مقابل تیمی بازی داریم که هفته قبل نشان داد باکیفیت است. مربی خوبی دارند. بازیکنان جوان و سرعتی خوبی بخصوص در فاز حمله دارند. مطمئنم روز سختی برای ما خواهد بود.
 درباره غیبت دوباره تماشاگران چه صحبتی دارید؟ آیا این به ضرر شماست؟
 این مسأله می‌تواند مزید بر علت باشد. وجود آنها همیشه به ما انرژی بیشتری می‌دهد. نبودنشان قطعاً به ضرر ما خواهد بود. واقعاً خبر نداریم چه زمانی قرار است به استادیوم بیایند. متأسفانه شروع سال با غیبت تماشاگران همراه بوده که نقطه ضعف خیلی بزرگی برای فوتبال ما و افرادیست که باعث و بانی این اتفاقات شدند. هنوز نتوانسته‌اند زیرساخت اولیه برای حضور تماشاگران بعد از سال‌های زیاد را به وجود بیاورند. فقط اسمی از مدیریت داشتند. هیچ کاری متأسفانه برای این فوتبال و ورزش نکرده‌اند.
 چقدر به برد امیدوارید؟
 امیدوارم بازی خوبی باشد و بتوانیم 3 امتیاز را بگیریم. این 3 امتیاز برای ما خیلی مهم و حساس است. همیشه به بازیکنان می‌گویم بازی که در پیش دارید حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی عمرتان است. امیدوارم بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. مطمئنم می‌تواند بازی جذابی برای هر دو تیم باشد.
  با برد در این بازی به رکورد 100 پیروزی با پرسپولیس می‌رسید. از رکورد برانکو عبور می‌کنید و تنها علی پروین رکورد بالاتری از شما دارد.
به خدا این مسائل را اولین بار است می‌شنوم. اصلاً به اینکه چه رکوردی شکسته می‌شود فکر نمی‌کنم. هیچ کدام از ما این فکر را نمی‌کند. فقط روی بازی فردا (امروز) تمرکز داریم. فقط می‌خواهیم برنده شویم. نمی‌دانم چه اتفاقاتی می‌افتد. نتیجه در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست ولی مطمئنم بازیکنان ما با انگیزه بالا و برای بردن به زمین می‌روند. امیدوارم عملکردشان نتیجه بدهد.
 بازی تراکتور و حریف اماراتی یک بار دیگر این اخطار را به فوتبال ایران داد که فاصله‌ای با کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد شده. نظرتان چیست؟
 نگاهی که در کشورهای عربی نسبت به فوتبال هست با نگاهی که ما و مدیران ما به فوتبال دارند خیلی متفاوت است. آنها به فوتبال، به‌عنوان یک صنعت و پدیده اجتماعی که باعث نشاط، شادی و ایجاد انگیزه در جوانان‌شان می‌شود نگاه می‌کنند ولی ما نگاه‌مان گذرا و از بالا به پایین است. سر فوتبالیست‌ها و ورزشکاران منت می‌گذاریم که پول زیاد می‌گیرید. متأسفانه چنین نگاهی در فوتبال ما وجود دارد. چند وقت پیش هم یکی از رسانه‌ها در مورد فوتبالیست‌ها و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، از کلمات زشت و زننده‌ای مانند مفت‌خورِ بیت‌المال استفاده کرده بود. متأسفانه نگاه‌مان این‌طور است. اینها افرادی هستند که آدرس اشتباه می‌دهند. می‌خواهند نگاه‌ها به فوتبال را منفی کنند. فوتبالیست‌ها و ورزشکاران نان بازوی‌شان را می‌خورند. نان حلال می‌خورند. سخت‌ترین کار در جامعه ما همین فوتبال بازی کردن است. چون یک هنر است. آنکه نوشته؛ اگر توانست فقط 10 دقیقه با این شدتی که بازیکنان کار می‌کنند، تمرین کند و دوام بیاورد بعد برود مطلب بنویسد. اصلاً حق ندارید به فوتبالیست‌ها توهین کنید. انتظارم از رئیس فدراسیون، نبی، قنبرزاده و کشوری‌فرد این است که از حق فوتبال دفاع کنند. مدیران باشگاه‌ها، مربیان و فوتبالیست‌ها باید از حقشان دفاع کنند. الان این حرف‌ها را می‌زنند فردا و پس‌فردا چیز دیگری می‌گویند و انگ دیگری به شما می‌چسبانند. اجازه ندهید هرکسی به خودش اجازه بدهد در مورد فوتبال این‌طور نظر بدهد. شما متولی هستید و باید از حق فوتبالیست‌ها و فوتبال دفاع کنید. مدتی میز و صندلی را رها کنید. خدمت را نگاه کنید. ببینید چقدر می‌توانید خدمت کنید. نباید اجازه بدهید هرکسی بیاید و در مورد فوتبال و فوتبالیست‌ها بی‌ادبانه و با ادبیات خیلی زشت حرف بزند. این واقعاً حق فوتبالیست‌ها نیست. کسی که فوتبال بازی می‌کند با سختی به اینجا رسیده است. ما مفت‌خور نیستیم. مفت‌خور آنهایی هستند که در کانادا، امریکا و اروپا زندگی می‌کنند. از منابع و ثروت این مردم دزدیده‌اند و آنجا هستند. آنها مفت‌خور هستند. بروید در مورد آنها بنویسید. لطفاً آدرس اشتباهی به مردم ندهید. ما نان حلال بر سر سفره زن و بچه‌مان می‌بریم. هر کدام از ما 4-3 خانواده را نان می‌دهیم و حمایت می‌کنیم. لطفاً در مورد فوتبال این‌طور ننویسید. همه اهالی فوتبال باید متوجه باشند که اینها می‌خواهند ریشه فوتبال را بزنند. می‌خواهند شادی را از جوانان و مردم بگیرند. دوست دارند همه مردم ناراحت باشند و گریه کنند. اجازه ندهیم در مورد جامعه فوتبال به این راحتی صحبت کنند. از همه آنهایی که دست‌اندرکار هستند از فدراسیون تا مدیران باشگاه باید حرف بزنند. برای چه از حق فوتبال دفاع نمی‌کنید. خود مربیان و فوتبالیست‌ها باید حرف بزنند. اجازه ندهید هر بلایی می‌خواهند سر شما در بیاورند. واقعاً وقتی مطلب را خواندم تأسف خوردم و عصبانی شدم. اگر کسی جلوی من بود و این حرف را می‌زد واقعاً برخورد بدی با او می‌کردم. اصلاً حق ندارید در مورد فوتبالیست‌ها این‌طور فکر کنید و مطلب بنویسید. حواستان را جمع کنید!
  بعد از بازی با تراکتور برخی بازیکنان پرسپولیس صحبت‌هایی کردند و این‌طور به نظر می‌رسد که بین مدیریت و تیم اختلاف نظر وجود دارد.
 مشکلی حل نشده است و متأسفانه کماکان ادامه دارد. قبل از بازی نمی‌خواهم در مورد این مسائل زیاد صحبت کنم. دیدم برخی مدیران باشگاه در مورد مشکلات صحبت می‌کردند. این حرف‌ها را باید 5-4 ماه پیش مطرح می‌کردند که چرا یک تیم بودجه دارد و یک تیم ندارد. اینها الان دردی را دوا نمی‌کند. همه مشکلاتی که در باشگاه وجود دارد قابل پیش‌بینی بود. من از 3-2 ماه پیش می‌دانستم به این مشکلات می‌خوریم. شما که مدیر و تصمیم‌گیرنده هستید نمی‌دانستید؟ تازه در مورد اینکه حق پخش و... نداریم صحبت می‌شود. الان که دردی را دوا نمی‌کند. تا این مسائل بخواهد حل شود یکی دو سال زمان می‌برد. الان هیچ اتفاق خاصی نفتاده، ارتباطی هم نداشتم که ببینم به کجا رسیده ولی بازیکنان ما متأسفانه مشکلات خیلی زیادی دارند. هیچ وقت بروز ندادند. بعد از مدت‌ها صحبت کردند. تیم 3-2 جام قهرمانی برده ولی متأسفانه هنوز به حق و حقوقشان نرسیده‌اند. می‌گویند آپشن و پول اضافه، اصلاً این‌طور نیست. آپشن جزئی از قرارداد است اگر قهرمان شوید. اگر قهرمان نشوید نمی‌گیرید. وقتی قهرمان می‌شوید قرارداد‌تان می‌شود. این‌طور فکر نکنند که آپشن، پول اضافه است. خیلی از تیم‌ها برای اینکه یکی از این جام‌ها را بگیرند حاضرند صدها میلیارد هزینه کنند. ما جام می‌گیریم باید به سرمان بزنیم که حق و حقوق بازیکنان و آپشن‌های آنها را بدهیم. این خیلی بد است.
 بازی اول آسیایی‌تان هم که بدون تماشاگر شده و البته شرایط ورزشگاه آزادی هم مشخص نیست.
فوتبال هیچ وقت برای مسئولان اولویت نبوده که از لحاظ امکاناتی و ساختاری به سطح خوبی برسد. فقط به‌دنبال این هستیم که جامی برگزار و تمام شود.

ZOOM

هر گروهی باشیم سخت است
گل‌محمدی درباره قرعه‌کشی لیگ قهرمانان و اینکه دوست دارد با کدام تیم همگروه شود گفت: باید منتظر باشیم. تیم‌های قوی و خوبی هستند. وقتی کیفیت فنی سید سه و چهار را با سید یک و دو مقایسه کنید، زیاد فرقی ندارند. سختی زیادی در گروه‌ها هست. هر گروهی باشیم سخت است. مطمئنم با دشواری خاص خودش روبه‌رو خواهیم بود. هر تیمی باشد. ما هم تیم قابلی هستیم و انگیزه زیادی داریم. هر چند که به لحاظ امکانات به گرد پای آنها نمی‌رسیم اما از لحاظ تعصب و غیرت، دو بار توانستیم نایب قهرمان شویم. پرسپولیس فقط با غیرت و تعصب و مردانگی توانسته با کیفیت و امکانات روبه‌رو شود.

جستجو
آرشیو تاریخی