صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

کدام بازیکنان بالاترین دستمزد در سال 2023 را می‌گیرند؟

ثروتمندترین‌ها در خاورمیانه!

دستمزد فوتبالیست‌های طراز اول در سال‌های اخیر به شکلی عجیب افزایش پیدا کرده به‌خصوص بعد از ورود مالکان ثروتمند، شرکت‌های چندملیتی و کسانی که از حمایت دولت‌ها برخوردار هستند. رشد فوق‌العاده لیگ حرفه‌ای عربستان نقش پررنگی در رده‌بندی بازیکنان با بیشترین دستمزد داشته به نحوی که از ده بازیکن حاضر در این فهرست هشت نفر در لیگ عربستان بازی می‌کنند.

کریستیانو رونالدو

200 میلیون یورو، (3 میلیون و 846 هزار یورو در هفته)
در آخرین روز سال 2022 رونالدو که روزگار خوبی در منچستریونایتد نداشت با انتقال به عربستان سعودی موافقت کرد و با النصر تا سال 2025 قرارداد بست. بله، رقم مسخره‌ای است اما هم رونالدو که چند ماه دیگر 39 ساله می‌شود و هم باشگاه النصر از این معامله راضی هستند.

کریم بنزما

200 میلیون یورو، (3 میلیون و 846 هزار یورو در هفته)
او هر چه بردنی بود به همراه رئال مادرید برد و در این تابستان تصمیم گرفت چالش جدیدی را تجربه کند. مهاجم 35 ساله فرانسوی حالا با بازی در الاتحاد هفته‌ای 3 میلیون و 846 هزار یورو دستمزد می‌گیرد. او با زندگی در عربستان هم منطبق شده و در پنج بازی اولش در تیم جدید سه گل زده، ما اطمینان داریم در ماه‌های پیش رو لحظات فوق‌العاده‌ای را برای هواداران الاتحاد رقم می‌زند.

نیمار

100 میلیون یورو(یک میلیون و 923 هزار یورو در هفته)
شب‌های لیگ قهرمانان بدون نیمار مثل سابق نیست، فوق‌ستاره برزیلی اخیراً به الهلال رفت و حالا حتی بیشتر از پاری‌سن‌ژرمن دستمزد می‌گیرد. بر اساس منابع خبری، نیمار به عنوان بخشی از قراردادش جت خصوصی در اختیار خواهد داشت به اضافه 80 هزار یورو پاداش پیروزی، یک خانه بزرگ به همراه خدمه و 500 هزار یورو بابت هر پست اینستاگرام که تبلیغ عربستان باشد. پول‌های دیوانه کننده‌ای است.

انگولو کانته

100 میلیون یورو(یک میلیون و 923 هزار یورو در هفته)
هافبک فرانسوی حالا یکی از بالاترین دستمزدها را در جهان دریافت می‌کند و وقت را برای خرج کردن بخشی از پول‌هایش تلف نکرده است. کانته باشگاه دسته سومی بلژیک، رویال اکسلسیور ویرتون را خریده است و قصد دارد این باشگاه را پیشرفت دهد. این بازیکن 32 ساله می‌خواهد سال‌های آخر دوران فوتبال خود را در الاتحاد عربستان سپری کند.

کیلیان امباپه

70 میلیون یورو(1 میلیون و 346 هزار یورو در هفته)
با توجه به قدرت فوتبال اروپا در چند دهه اخیر جالب است که امباپه تنها بازیکن شاغل در فوتبال اروپا در این فهرست محسوب می‌شود. آینده بلندمدت او در پاری‌سن‌ژرمن البته هنوز مبهم است اگرچه بعد از مدتی، تمرین با تیم اول را شروع کرده است. شایعات انتقال او به رئال مادرید همچنان زنده و وسوسه‌انگیز دنبال می‌شود و خیلی‌ها می‌گویند او تابستان سال آینده با پایان قراردادش با پاریسی‌ها به پایتخت اسپانیا می‌رود، باید دید.

لیونل مسی

45 میلیون یورو(865 هزار یورو در هفته)
واقعاً قابل توجه است که مسی به پیشنهاد پیوستن به لیگ حرفه‌ای عربستان در ازای قراردادی به ارزش بیش از یک میلیارد یورو پاسخ منفی داد اما در نهایت لیگ حرفه‌ای امریکا برای این فوق‌ستاره 36 ساله پروژه جذاب‌تری بود. او در مراسم امضای قرارداد با اینترمیامی گفت: «می‌خواهم از زندگی‌ام لذت ببرم، همین‌طور خانواده و فرزندانم.» طبق انتظار، مسی کافی است در ایالات متحده راه برود. او با سرخیو بوسکتس و خوردی آلبا دوباره همبازی شده و خیلی وقت بود که مسی را در رده باشگاهی اینطور راضی و خوشحال ندیده بودیم.

جوردن هندرسون

40 میلیون یورو(769 هزار یورو در هفته)
وقتی کاپیتان سابق لیورپول با انتقال به الاتفاق موافقت کرد، از نظر دریافت دستمزد در میان بازیکنان انگلیسی جهان نفر اول شد. او حالا به تنهایی بیش از همه تیمش که بسیار هم بااستعداد هستند، دستمزد می‌گیرد.

سادیو مانه

40 میلیون یورو(769 هزار یورو در هفته)
به هر دلیل، اوضاع برای مانه در بایرن‌مونیخ خوب پیش نرفت. هواداران لیورپول از رفتن او خیلی ناراحت بودند اما مهاجم سنگالی بعد از ترک آنفیلد دیگر آن بازیکن سابق نشد. او تنها یک سال در آلیانتس آره‌نا دوام آورد تا اینکه سرو کله سعودی‌ها پیدا شد. در نهایت، النصر برنده این رقابت شد و او در این تیم هفته‌ای 769 هزار یورو دستمزد می‌گیرد.

ریاض محرز

35 میلیون یورو(673 هزار یورو در هفته)
لیگ برتر در نبود این بال الجزایری چیزی کم دارد اما نمی‌توانید او را به خاطر انتقال به عربستان سرزنش کنید چون حالا بیش از تمام هم‌تیمی‌های سابق خود دستمزد می‌گیرد. محرز در الهلال می‌تواند ستاره عربستان سعودی باشد و تعجب نمی‌کنیم اگر آمار گل و پاس گل او در این لیگ به اعداد خنده‌داری برسد.

کالیدو کولیبالی

30 میلیون یورو(577 هزار یورو در هفته)
بازیکن تیم ملی سنگال در لیگ برتر انگلیس سال اول سختی داشت و تنها یک سال دوام آورد قبل از اینکه ماجرای فوتبالش را در جای دیگری دنبال کند. او دستمزد خیلی خوبی در چلسی داشت اما الهلال شرایط جدیدی را برای او رقم زد تا در حال حاضر با 577 هزار یورو در هفته، در میان مدافعان جهان بیشترین دستمزد را به خود اختصاص دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی