صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

میسون گرینوود با وجود اثبات بی‌گناهی به یونایتد باز نخواهد گشت!

شیطان طرد شده اولدترافورد

ایمان گودرزی
خبرنگار
منچستریونایتد اعلام کرد که میسون گرینوود از این تیم جدا خواهد شد. هفته گذشته، باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد که در مرحله نهایی تصمیم‌گیری در مورد آینده  میسون گرینوود است. حالا بازیکن 21 ساله و باشگاه با انتشار بیانیه‌ای خبر از قطع همکاری خود داده‌اند.
در ماه فوریه، سرویس دادستانی سلطنتی اعلام کرد که تمام اتهامات علیه این بازیکن به ظن تجاوز و رفتار خشونت‌آمیز با نامزدش رد شده و این بازیکن به کل تبرئه شده است و دیگر تحت کنترل سازمان‌های امنیتی نیست.
گرینوود که تمام اتهامات علیه خود را رد کرده بود، از ژانویه 2022 به دنبال انتشار ویدیوهایی در شبکه‌های مجازی دستگیر شد و از آن زمان دیگر اجازه حضور در تیم را نداشت.
بیانیه منچستریونایتد در مورد میسون گرینوود: «منچستریونایتد تحقیقات داخلی خود را در مورد اتهامات مطرح شده علیه میسون گرینوود به پایان رسانده است. تحقیقات ما در فوریه 2023 و پس از لغو تمام اتهامات علیه میسون آغاز شد. ما در تمام مدت، خواسته‌ها، حقوق و دیدگاه‌های قربانی را همراه با استانداردها و ارزش‌های باشگاه در نظر گرفته‌ایم و به دنبال جمع‌آوری هرچه بیشتر اطلاعات بوده‌ایم. شواهدی که در مالکیت عمومی نیست، از جمله از سوی کسانی که به طور مستقیم از پرونده مطلع هستند. بر اساس شواهدی که در دسترس ماست، ما به این نتیجه رسیدیم که مطالب منتشر شده در فضای مجازی تصویر کاملی را ارائه نمی‌دهد و میسون جرایمی را که در ابتدا به آنها متهم شده است مرتکب نشده است. همان‌طور که میسون امروز علناً اذعان می‌کند، او اشتباهاتی مرتکب شده است که مسئولیت آنها را بر عهده می‌گیرد. همه دست اندرکاران، از جمله میسون، مشکلاتی را که او برای شروع دوباره دوران حرفه‌ای خود در منچستریونایتد وجود دارد، می‌دانند. بنابراین، دو طرف توافق کرده‌اند که بهتر است او این کار را در خارج از اولدترافورد انجام دهد و اکنون با میسون به توافق رسیدیم که به این همکاری پایان دهیم.»
بعد از باشگاه، میسون گرینوود با انتشار بیانیه‌ای گفت: «می‌خواهم با گفتن این نکته شروع کنم که می‌دانم مردم به خاطر چیزهایی که در رسانه‌های اجتماعی دیده‌اند و شنیده‌اند در مورد من قضاوت خواهند کرد و می‌دانم که آنها بدترین فکرها را در مورد من خواهند کرد.
من طوری تربیت شده‌ام که می‌دانم خشونت یا سوء‌استفاده در هر رابطه‌ای اشتباه است، من کارهایی را که به آن متهم شده‌ام را انجام نداده‌ام و در ماه فوریه از همه اتهامات تبرئه شدم. با این حال، کاملاً قبول دارم که در رابطه‌ام اشتباه کرده‌ام و من مسئولیت خود را در قبال موقعیت‌هایی که منجر به پست رسانه‌های اجتماعی شده است، می‌پذیرم.
حالا یاد می‌گیرم که مسئولیت‌هایم را درک کنم تا به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای الگوی خوبی باشم و بر مسئولیت بزرگ پدر بودن و همچنین همسر خوب بودن متمرکز هستم.
تصمیم امروز بخشی از روند همکاری منچستریونایتد با خانواده‌ام و من بوده است. بهترین تصمیم برای همه ما این است که فوتبالم را به دور از اولدترافورد ادامه دهم، جایی که حضور من باعث حواس پرتی باشگاه نخواهد شد. من از باشگاه برای حمایت آنها از زمانی که به هفت سالگی پیوستم تشکر می‌کنم. منچستریونایتد همیشه بخشی از من خواهد بود. من از خانواده‌ام و همه عزیزانم به خاطر حمایت های‌شان بی‌نهایت سپاسگزارم و اکنون وظیفه من است که اعتماد اطرافیانم را جبران کنم. من قصد دارم فوتبالیست بهتری باشم، اما مهم‌تر از همه می‌خواهم به عنوان پدری خوب شناخته شوم و از استعدادهایم به نحوی مثبت در داخل و خارج از زمین استفاده کنم.»
«از حمایت مداوم شما متشکرم.»

مقصد بعدی کجاست؟

در حال حاضر جزئیات جدایی گرینوود مشخص نشده و ممکن است این بازیکن به صورت قرضی نیز اولدترافورد را ترک کند. گزارش‌ها حاکی از این است که در حالت کلی دوران میسون گرینوود در منچستریونایتد به پایان رسیده و او حتی اجازه تمرین در کارینگتون را نیز ندارد. منچستریونایتد در ماه مارس پیشنهادهایی از باشگاه‌های ترکیه را برای گرینوود دریافت کرد و در هفته‌های گذشته نیز برای خرید راسموس هویلوند، انتقال قرضی مهاجم جوان خود را به آتالانتا پیشنهاد کرد. اگرچه سری آ به عنوان یکی از مقصدهای احتمالی گرینوود مطرح شده، با این حال یافته‌ها نشان می‌دهد مالکین امریکایی تیم‌های بزرگ ایتالیا انتقال این بازیکن را رد خواهند کرد. آاس رم، میلان، آتالانتا و فیورنتینا از جمله تیم‌هایی هستند که امریکایی‌ها در آن به عنوان سرمایه‌گذار حضور دارند.

جرارد وارد می‌شود
از طرف دیگر در گزارش‌های منتشر شده گفته می‌شود که میسون در صف قراردادی ۱۰ میلیون پوندی با عربستان سعودی و استیون جرارد است، یا درغیر این صورت احتمال دارد مجدداً با ژوزه مورینیو دیدار کند.
این مهاجم انگلیسی مورد توجه باشگاه عربستانی الاتفاق قرار گرفته که تابستان امسال جرارد را به عنوان سرمربی منصوب کرد. پس از اینکه منچستریونایتد از رفتن گرینوود خبر داد، باشگاه‌های دیگر عربستانی هم به بررسی انتقال این بازیکن ۲۱ ساله پرداختند. همچنین ژوزه مورینیو او را برای تیمش در سری آ ایتالیا، رم، در نظر دارد و باشگاه ترکیه‌ای گالاتاسرای هم او را زیر نظر گرفته است.
خریدهای الاتفاق در این تابستان شامل جردن هندرسون از لیورپول می‌شود که اکنون ۷۰۰ هزار پوند در هفته دستمزد می‌گیرد. در همین حال، گالاتاسرای ویلفرد زاها را از کریستال پالاس به صورت آزاد و حکیم زیاش را به صورت قرضی از چلسی به خدمت گرفته است.
منچستریونایتد اعلام کرد که در تصمیمی مشترک راهش با میسون گرینوود جدا می‌شود. اما باشگاه نگفته که آیا قرارداد هفتگی ۷۵ هزار پوندی او فسخ خواهد شد یا به صورت قرضی می‌رود یا اینکه فروخته خواهد شد. اگر یونایتد تا اول سپتامبر که پنجره نقل وانتقالات تابستانی فوتبال بسته می‌شود، او را نفروخته یا قرض نداده باشد، باید میلیون‌ها دلار به او بپردازد تا قراردادش را که در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود، فسخ کند. آنها تنها در صورتی می‌توانند از مهلت مقرر فراتر بروند که گرینوود توسط یک باشگاه در عربستان سعودی انتخاب شود زیرا پنجره آنها در ۲۰ سپتامبر بسته می‌شود.

ZOOM
نامه سرگشاده ریچارد آرنولد (یکی از مدیران یونایتد) به طرفداران:
طرفداران عزیز
اکنون که نتیجه تحقیقات باشگاه در مورد میسون گرینوود را به پایان رساندیم، می‌خواهم با هواداران خود در مورد روند و دلایل تصمیمی که گرفتیم مستقیم و شفاف صحبت کنم. این یک تحقیق انضباطی داخلی بین کارفرما و کارمند بود که معمولاً خارج از انظار عمومی انجام می‌شود. با توجه به ماهیت عمومی اتهامات میسون، تأیید می‌کنم که این یک وضعیت عادی نبود، اما احساس کردم که طی کردن مراحل قانونی همچنان برای ما مهم است. از طرفی تصمیم گرفتیم که تا جای ممکن از صحبت در رسانه‌ها دوری کنیم. زمانی که تصاویر و فایل‌های صوتی در ژانویه 2022 به صورت آنلاین منتشر شد، همه ما در بهت و شوک قرار گرفتیم و از آن زمان تاکنون فقط استانداردها و ارزش‌های باشگاه را محور کار خود قرار دادیم. ما بعد از دیدن مدارک فوراً به این نتیجه رسیدیم که میسون باید تا اعلام حکم نهایی به حالت تعلیق دربیاید. ما همچنین از وظیفه خود برای مراقبت از او و اهمیت تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات کامل آگاه بودیم. تا فوریه امسال، این موضوع مربوط به پلیس و سرویس دادستانی سلطنتی بود. زمانی که این بازیکن از اتهامات تبرئه شد ما وارد پرونده شدیم. تا جای ممکن سعی کردیم که با توجه به حقایق و اطلاعات کامل تحقیقات‌مان را ادامه دهیم چون اتهامات مطرح شده در این پرونده ساده نبود. برای ما ضروری بود که به حقوق و خواسته‌های قربانی نیز احترام بگذاریم. همچنین، ما در تحقیقات اختیارات محدودی داریم که به این معنی است که ما به همکاری شخص ثالث متکی بودیم. در حالی که ما به همه جزئیات پرونده دسترسی نداشتیم به این نتیجه رسیدیم که میسون اعمالی که به آن متهم شده است را مرتکب نشده.
نمی توانیم تمام جزئیات را در اختیار شما بگذاریم اما برخی از بندهای مهم که باعث تبرئه شدن میسون شده است را در زیر برای شما منتشر می‌کنیم؛
 • قربانی در آپریل سال 2022 از پلیس خواسته که تحقیقات خودش را متوقف کند.
• مشخص شد صداها و تصاویر ضبط قسمت‌های بریده شده از یک ویدیو و صدای بلندتر بوده و مدارکی که در این مورد ارائه شده کامل  نیست.
• خانواده قربانی در این روند شرکت کردند و به آنها فرصت داده شد تا یافته‌های ما را بررسی و تصحیح کنند.
هفته گذشته رسانه‌ها گزارش دادند که ما به دنبال بازگرداندن میسون هستیم. این کار یکی از گزینه‌های ما پس از تبرئه شدن این بازیکن بود.
در طول شش ماه گذشته چندین گزینه در مورد این بازیکن در نظر گرفتیم و برای آنها برنامه‌ریزی کردیم. در حالی که تصمیم نهایی با من بود، تمام دیدگاه‌ها را در باشگاه در نظر گرفتم تا بتوانم در نهایت بهترین تصمیم را بگیرم.
من کاملاً مطمئن هستم که میسون در این پرونده بی‌گناه است و مسئولیت تمام اشتباهاتش را بر عهده گرفته است. من همچنین چالشی که میسون برای بازسازی دوران حرفه‌ای و بزرگ کردن نوزادش پیش رو دارد را در نظر می‌گیرم. از طرف دیگر باید منچستر‌یونایتد که شدیداً مورد توجه قرار گرفته را از ملاک‌های تصمیم‌گیری در این مورد قرار داد.
اگرچه ما تصمیم گرفته‌ایم که میسون به دنبال بازسازی دوران حرفه‌ای خود در خارج از منچستریونایتد باشد، اما این به معنای پایان این پرونده نیست. باشگاه به حمایت خود از قربانی و میسون برای کمک به آنها برای بازسازی و پیشرفت ادامه خواهد داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی