صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

تلاش باشگاه استقلال برای کاهش دستمزدها

به خاطر نکونام قراردادتان را کم کنید

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
یک ماه پیش علی خطیر در مصاحبه‌ای معنادار اعلام کرد داشتن یک استقلال خوب خریدنی نیست و باید استقلال دلخواه را ساخت. این اظهارنظر نشان می‌داد که مدیرعامل باشگاه استقلال چندان به فکر جذب بازیکنان آنچنانی نیست و قصد دارد تیم را با همان داشته‌هایی که از فصل پیش باقی مانده‌اند و جذب دو، سه بازیکن به فصل جدید بفرستد.
شاید در ابتدا نسبت به این دکترین قدری تردید وجود داشت اما با گذشت زمان بر همگان روشن شد که چه در افکار علی خطیر می‌گذرد و مدیرعامل باشگاه استقلال چه در سر دارد. خطیر حقیقتاً دنبال ساختن استقلالی است که هزینه‌های خود را مدیریت کند و بازیکنان گرانقیمتی به خدمت نگیرد.
این سیاست اما با گذشت زمان به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته و علاوه بر هواداران این باشگاه که نسبت به برنامه‌های خطیر انتقاد دارند، پیشکسوتان نیز در اظهارات خود به محدودیت‌هایی که برای نکونام شکل گرفته اشاره می‌کنند و بر این باورند که باشگاه استقلال در جذب بازیکنان جدید هرگز مثبت عمل نکرده و اوضاع این تیم روبه‌راه نیست.
خطیر خود نیز در جریان تمام انتقادات قرار دارد و می‌داند که در نقل و انتقالات لااقل مطلوب هواداران عمل نکرده است. به همین دلیل هم روز گذشته در اقدامی غیرعرف در رسانه رسمی باشگاه استقلال آمد که اقداماتی در حال انجام است تا تیم با جذب یکی دو بازیکن خارجی تقویت شود.
بماند که اساساً باشگاه استقلال هیچ سندی دال بر اینکه برای کدام بازیکن درخواست ارسال کرده را روی خروجی رسانه رسمی خود قرار نداده و یا اینکه زمانی برای ورود بازیکنان جدید اعلام نشده است. مسأله کنونی باشگاه قراردادهای بازیکنان است که به طور ملموس موی دماغ آنها شده و مشکلاتی را پدید آورده است.
در همین راستا باشگاه استقلال اقداماتی در راستای کاستن از قرارداد برخی بازیکنان انجام داده است تا شاید قراردادها تعدیل شود. به برخی بازیکنان گفته شده به جهت حفظ منافع جواد نکونام با کاهش قرارداد خود موافقت کنند. سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور و چند بازیکن شاخص دیگر جزو افرادی هستند که باشگاه به آنها پیشنهاد کاهش دستمزد داده است اما هنوز این بازیکنان راضی به کاستن از قرارداد خود نشده‌اند اما با توجه به اینکه پای نکونام در میان است و اگر بازیکنان از قرارداد خود کم کنند جا برای جذب بازیکنان جدید باز می‌شود، این احتمال وجود دارد که در روزهای آتی و بعد از بازی با سپاهان شاهد موافقت چهره‌های شاخص استقلال برای کاهش قراردادها باشیم.
 
آشتی مهم‌تر از کاهش قرارداد
اما از همه این مسائل حقوقی که بگذریم، ایجاد فضایی مناسب میان جواد نکونام و علی خطیر می‌تواند به پیشبرد اهداف استقلال کمک قابل‌توجهی کند. نکونام و خطیر رابطه آن‌چنان صمیمی با یکدیگر ندارند و ادامه این روند بسیار چالش‌آفرین خواهد بود و استقلال را با یک بحران جدی مواجه خواهد ساخت. لحن گفتار سرمربی استقلال در مصاحبه‌های اخیر و آنجا که باشگاه را خطاب قرار می‌داد نشان از دلخوری درونی داشت. هرچند که نکونام به طور شفاف درباره این اختلاف حرفی به میان نیاورد اما اظهارات او نشانه‌هایی از دلخوری داشت. سکوت خطیر نیز در روزهای اخیر به این فضای نه چندان مهربانانه دامن زده است و اتمسفر این باشگاه را مکدر کرده است. بدون شک اگر مدیر و سرمربی قبل از هر اقدامی در راستای تقویت تیم نسبت به زدودن اختلاف‌ها اقدام کنند، باشگاه استقلال در وضعیت امیدوارکننده‌ای قرار خواهد گرفت و احتمالاً پایان این اختلاف می‌تواند منجر به توافق‌های بهتر در راستای
نقل و انتقالات شود.

جستجو
آرشیو تاریخی