صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

سپاهان-استقلال ساعت: 20:00

خائن کشی در اصفهان

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
سومین نبرد استقلال در صحنه لیگ بیست وسوم مقابل سپاهان مدعی انجام خواهد شد؛ دیداری با سابقه کهن و عمیقاً حساس که در راه قهرمانی دو تیم بسیار سرنوشت‌ساز است. استقلال با شش امتیاز و تنها به دلیل گل زده کمتر نسبت به سپاهان شش امتیازی در جایگاه دوم جدول قرار دارد و چنانچه در این میدان مچ حریف قلدرش را بخواباند، هم به صدر جدول خواهد رفت و هم به لحاظ شمارش امتیاز در بازی رودررو  در وضعیت مطلوبی در قیاس با یکی از مدعیان جدی قهرمانی فصل جاری قرار خواهد گرفت. پیروزی در اصفهان مقابل سپاهان که  از رأس تا ذیلش را فنی‌ترین بازیکنان فوتبال ایران فرا گرفته است ساده نیست و جواد نکونام برای اینکه کفه ترازو را مقابل مورایس سنگین کند، باید تدابیری ویژه و تاکتیکی متفاوت نسبت به بازی با ملوان را در نصف جهان پیاده کند.
***
این تفاوت می‌تواند از نقطه چیدمان بازیکنان شروع و به شکل بازی مردان آبی کشیده شود. درواقع لازم است که سرمربی استقلال به‌درستی بداند که راه پیروزی و یا دست کم کسب یک امتیاز از سپاهان از چه مسیری است و با چه سیاستی می‌تواند از مهلکه بازی با مدعی قهرمانی عبور کند. آنچه در این بازی اهمیت بسیاری دارد اینکه استقلال با همان هیبت همیشگی خود که متکی به سوابق طولانی درفوتبال ایران است و تیمی است که قدمت و سابقه‌ای بسیار دارد، مقابل سپاهان قرار بگیرد وهرگز با خود خودخوری نکند که مقابل تیمی تا بن دندان مسلح قرار می‌گیرد. در حقیقت لازم است که استقلال خود را هرگز در این بازی دست کم نگیرد و با همان باورهای همیشگی یک تیم مدعی گام به این بازی بگذارد.
***
پرواضح است که جواد نکونام برای انتخاب آرایش و چیدمان خود قدرت مانور آنچنانی ندارد و گزینه‌های محدودی پیرامون او را فرا گرفته‌اند. از چهارچوب دروازه تا خط حمله بازیکنانی که قرار است درترکیب اصلی استقلال قرار بگیرند، مشخص هستند. تنها ممکن است به جای کوین یامگا که در بازی قبل رضایت خاطر سرمربی استقلال را برآورده نکرد، از مهرداد محمدی بهره گرفته شود. حال اینکه حضور محمدی نیز درترکیب اصلی استقلال چندان قطعی نیست واین بازیکن به دلیل دقایق نسبتاً کمی که در ترکیب استقلال بوده، احتمالاً همچنان نیمکت نشین خواهد بود تا همان ترکیبی که دربازی با ملوان بود در بازی با سپاهان هم تکرار شود.
***
استقلال نکونام به واقع دست نخورده‌ترین ترکیب را نسبت به فصل قبل در میان مدعیان لیگ برتر دارد و اگر ترکیب بازی با ملوان تکرار شود، هیچ بازیکن جدیدی در فهرست اولیه استقلال به چشم نمی‌خورد. در بازی با ملوان؛ سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیرنیک نفس، آرش رضاوند، مهدی‌ مهدی‌پور، ارسلان مطهری، کوین یامگا و جعفرسلمانی به میدان رفتند. این ترکیب با اندکی تغییر در بازی با صنعت نفت آبادان نیز تکرار شد و فقط در آن بازی آرمین سهرابیان در فهرست اولیه استقلال قرار گرفت که البته سهرابیان نیز با شرایط بازی در استقلال کاملاً آشنا بوده و جزو بازیکنانی است که پیش‌تر با لباس استقلال بازی در لیگ برتر را تجربه کرده است. خلاصه کلام اینکه تیمی که قرار است امشب در ورزشگاه نقش جهان مقابل اصفهان قرار بگیرد، همان ترکیبی است که فصل پیش بارها و بارها در لیگ دیده شد و در جدال رودررو با سپاهان به آنچه می‌خواست نرسید اما حالا فرصتی بزرگ نصیب این بازیکنان شده تا مقابل سپاهان اعاده حیثیت کنند.
***
درباره ترکیب مورایس نیز باید به حضور پیام نیازمند، محمد دانشگر، هادی محمدی(سیاوش یزدانی)، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، محمدجواد حسین‌نژاد، رضا اسدی، محمد قربانی، فرشاد احمد‌زاده، شهریارمغانلو و رضا شکاری اشاره داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی