صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲

حضور سهمیه‌های بزرگسال در تیم امید تأیید شد

بیا منو یاری بکن

تیم امید ایران، برای شرکت در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا که پیش‌مقدماتی المپیک لندن محسوب می‌شود، در شهریور ماه عازم ازبکستان خواهد شد. این مسابقات آغاز راه ملی‌پوشان زیر 23 سال ایران برای پایان طلسم نیم‌قرنه و صعود به المپیک پاریس است. برای حضور در رقابت‌های قهرمانی امیدهای آسیا که به میزبانی قطر برگزار می‌شود، تیم امید نیاز به صدرنشینی یا قرارگیری در بین چهار تیم برتر دوم گروه‌های یازده‌گانه آسیا دارد.
رضا عنایتی به زودی لیست بازیکنان خود را برای حضور در ازبکستان و چین اعلام خواهد کرد. او در آخرین مصاحبه‌ای که داشت، سهمیه‌های بزرگسال خود را برای رقابت‌های هانگژو معرفی کرد. عنایتی می‌گوید در ابتدا پیام نیازمند، شهریار مغانلو و مهدی قایدی را برای سه سهمیه بالای 23 سال می‌خواسته که حضور هر یک به دلیلی منتفی می‌شود.
در واقع قایدی با پیوستن به اتحاد کلباء دوباره لژیونر می‌شود و مثل سایر لژیونرها، نمی‌تواند در کوران مسابقات به تیم امید کمک کند. همزمانی این رقابت‌ها با مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم باعث شده تا عنایتی نتواند از تیم‌های حاضر در ACL بازیکن بگیرد و به این ترتیب حضور پیام نیازمند و شهریار مغانلو که با سپاهان به آسیا خواهند رفت هم منتفی شده است.
به گفته سرمربی تیم امید بعد از آنکه سه نفر ابتدایی او امکان حضور را از دست می‌دهند، او 2 بازیکن را از استقلال انتخاب می‌کند. عنایتی گفت که جلسه‌ای با جواد نکونام داشته و قرار است سیدحسین حسینی و ارسلان مطهری تیم امید را در رقابت‌های هانگژو همراهی کنند. باید دید در نهایت در این باره چه اتفاقی خواهد افتاد.
 
جواب مثبت نکونام
۷ بازیکن از تیم استقلال در لیست تیم ملی امید هستند. از جمله سیدحسین حسینی و امیر ارسلان مطهری که دو مهره اصلی تیم استقلال به شمار می‌روند. بعد از حضور رضا عنایتی در کمپ ناصر حجازی و صحبت‌هایی که با جواد نکونام داشت، سرمربی تیم استقلال قبول کرد که دو بازیکن بزرگسال تیمش در اردوی تیم امید حاضر شوند و برای این تیم در مسابقات آسیایی هانگژو به میدان بروند.
از آنجایی که چند بازیکن دیگر از استقلال مد نظر تیم امید هستند و چند بازیکن هم مد نظر تیم ملی، به نظر می‌رسد استقلال در فیفادی شهریور تمرینات خود را با حضور اندک بازیکنان برگزار کند. البته مقرر شد هم رضا عنایتی و هم امیر قلعه‌نویی در دعوت از بازیکنان استقلال به تیم ملی تجدید نظر کنند تا تمرینات تیم استقلال در فیفادی شهریور خالی از بازیکن نشود. تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو نماینده فوتبال ایران است و به منظور نتیجه‌گیری در این بازی‌ها به دنبال بهره‌گیری از حسین حسینی در خط دروازه و امیر ارسلان مطهری در خط حمله است.
 
خاطره تلخ ...!
دعوت شدن بازیکنان بزرگسال به تیم امید، خاطرات خوبی را به یاد ما نمی‌آورد. آن نسل طلایی 13 سال پیش که چیزی جز حسرت و اندوه برای ما به یادگار نگذاشته است. سال 2010 غلامرضا پیروانی با تیمی که اکثراً ستاره‌های فوتبال ایران شدند، برای بازی‌های آسیایی سال 2010 راهی گوانگژو  شدند.
در آن تیم بازیکنان نام آشنایی چون احسان حاج‌صفی،حمیدرضا علی‌عسکری، محسن مسلمان، مهدی دغاغله، آرش افشین، کریم انصاری‌فرد، سید ایمان موسوی و کمال کامیابی نیا شاکله اصلی تیم بودند و پیروانی برای تقویت تیمش سید مهدی رحمتی، سید جلال حسینی و غلامرضا رضایی را نیز به تیمش دعوت کرد.
امیدهای پیروانی تا نیمه نهایی عملکرد بسیار خوبی داشتند و رقبا را به راحتی از پیش رو برداشتند. در بازی ما قبل فینال اما امیدهای ایران دو بر یک مغلوب ژاپن شدند و از رسیدن به فینال باز ماندند. ملی‌پوشان برای حفظ حیثیت در بازی رده بندی به مصاف کره رفتند اما تکرار اشتباهات بازی با ژاپن باعث شد که نتیجه بازی در دقایق پایانی به سود کره‌ای ها رقم بخورد و این دو شکست شروع بحران جدیدی در تیم امید فوتبال ایران باشد.
حضور سه بازیکن مطرح بزرگسالان هیچ کمکی به کسب مدال تیم امید نکرد و این شروع داستان سقوط یک نسل بسیار امیدوارکننده بود.
بعد از ناکامی در بازی‌های آسیایی غلامحسین پیروانی از سمت خود کنار رفت و هومن افاضلی به صورت موقت و بعد از او علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی امیدها برای رسیدن به المپیک روی نیمکت نشستند.
علیرضا منصوریان در رقابت‌های انتخابی المپیک تابستانی 2012 لندن که در زمستان 1390 برگزار شد، هدایت تیم امید ایران را برعهده داشت،. تیمی که آن هم به مانند تیم سال 2016 ستارگان پرتعدادی را مانند کمال کامیابی‌نیا در اختیار داشت و نتیجه مطلوبی را هم کسب کرده بود. این نتیجه مطلوب اما به علت اشتباه منصوریان و کادر تیم امید بر باد رفت. ماجرا از این قرار بود که تیم امید مقابل عراق حریف آخرش با نتیجه 1 بر صفر به پیروزی رسید، اما به علت حضور کمال کامیابی‌نیا که در آن مسابقه دو اخطاره بود، شکست یک بر صفر به 3 بر صفر تغییر کرد و رؤیای حضور در المپیک به پایان رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی