صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اولین پیروزی روسونری مدل جدید در گرمای 60 درجه بولونیا

انگار میلان است!

رسول مجیدی
روزنامه نگار
صبح دیروز، چند ساعت بعد از اولین بازی میلان در سری آ این فصل، روزنامه کوریه‌ره دلو اسپورت تیتر زد: «انگار میلان است»! اشاره سردبیر این روزنامه پرتیراژ ایتالیایی به شک و تردیدهای پیش فصل درباره میلان بود.
تونالی، هافبک بازی‌ساز و مهره اصلی تیم در چند سال گذشته، تابستان امسال میلان را ترک کرد و به نیوکاسل رفت. میلان با پول حاصل از فروش او موفق شد چند بازیکن متوسط جذب کند و حالا این بازیکنان در بازی اول درخشیده‌اند تا حباب بترکد، تا تردیدها پایان یابد. میلان در بولونیا 2-0 پیروز شد تا به قول روزنامه کوریه‌ره هواداران به تیم‌شان امیدوار بشوند و به این فکر کنند که این تیم همانی است که می‌خواستند.
پیولی برای بازی اولش در فصل جدید، تیم را با آرایش 3-3-4 و این نفرات راهی میدان کرده بود: «منیان، کالابریا، شاو، توموری، هرناندز، لوفتوس چیک، کرونیچ، ریندرس، پولیشیچ، لیائو و ژیرو»
میلان نیمه اول بسیار خوبی داشت. از همان اول سوار بازی بود و یکی از بهترین خطوط دفاعی فصل گذشته را حسابی تحت فشار قرار داد. آنها خیلی زود هم به گل رسیدند و در دقیقه 11 اولیویه ژیرو نشان داد که نیازی به تهیه جانشین برای او نیست. مهم‌ترین نکته درباره گل او اما این بود که 2 خرید جدید میلان که در این بازی فیکس بودند، نقش مؤثری روی گل داشتند. پولیسیچ سانتر بلندی از جناح راست روی تیر 2 انداخت و رینردز، بازیکن تازه‌وارد هلندی آن را روی خط دروازه برای مهاجم کهنه‌کار فرانسوی فرستاد.
بعد از بازی مشخص شد تیجانی ریندرس در برابر بولونیا اقدام به ارسال 28 پاس کرده که 100% آنها درست بود! طبق داده‌های سایت اوپتا، ریندرس نخستین هافبک میلان از فصل 05-2004 (شروع جمع‌آوری داده‌های اوپتا) است که هیچ‌ یک از پاس‌هایش در طول 90 دقیقه بازی اشتباه نبود.
10 دقیقه بعد از گل اول، گل دوم روسونری هم فرا رسید. در دقیقه 21 پولیسیچ با یک حرکت عالی پشت محوطه جریمه و شوتی سرکش، برای بار دوم دروازه تیم میزبان را بازی کرد. این درخشش و این گل باعث شد تا داغ دل هواداران چلسی تازه شود. به خصوص که پاس گل را هم ژیرو داده بود؛ دو دیپورتی آبی‌های لندن در سال‌های گذشته.
بعد از بازی ژیرو در کنفرانس خبری گفت: «بازی آسانی نبود و بنابراین خیلی خوشحالیم و بیشتر از همه برای کریستین خوشحالم که در اولین بازی‌اش گل زد. من کریستین را خیلی خوب می‌شناسم. ما با هم بازی کرده‌ایم و در زمین رابطه خوبی داریم. از ورود دیگر بازیکنان هم خوشحالیم زیرا خیلی زود وفق پیدا کرده‌اند.»
خود پولیسیچ که در امریکا به دلیل بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی این کشور به «کاپتان‌آمریکا» مشهور است هم بعد از بازی حسابی خوشحال و خشنود بنظر می‌رسید: «مطمئناً شروع فوق‌العاده‌ای بود. واقعاً هیجان‌زده هستم که بخشی از این تیم هستم. دو گل در نیمه اول واقعاً به ما کمک کرد، زیرا بعد از آن بازی سختی بود. برای من به شخصه شروعی عالی است، گلزنی خوب است، در حالی که کلین‌شیت و برد همیشه خوب است.»
با شروع نیمه دوم بازی کمی متعادل شد. نکته جالب این بود که میلانی‌ها در 15 دقیقه بین دو نیمه ترجیج دادند به رختکن نروند! در ماه آگوست هوای اکثر شهرهای ایتالیا بسیار گرم و شرجی است و ظاهراً شرایط تهویه هوای رختکن ورزشگاه رناتو دل‌آرا آنقدر بد بوده که پیولی تصمیم گرفت در همان چمن ورزشگاه نکات فنی‌اش را به بازیکنان بگوید؛ اتفاقی کم‌نظیر که گرچه پیش از این مثلش دیده نشده بود ولی از نظر قانونی منعی ندارد.
بعد از بازی پیولی که در بین دو نیمه از گرمای 60 درجه بولونیا کلافه شده بود، از بازی تیمش راضی بنظر می‌رسید. او به خوبی می‌داند که امسال کار سختی در پیش دارد. ناپولی اسکلتش را حفظ کرده، یوونتوس قوی‌تر از گذشته است و اینتر هم همچنان مدعی است. سرمربی روسونری درباره پیشرفت تیمش حسابی خوشبین بود و به خبرنگاران گفت: «باید بیشتر کار کنیم و تعادل بهتری داشته باشیم اما کسانی که به ما پیوسته‌اند قطعاً می‌دانند چگونه فوتبال بازی کنند و این جای خوبی برای شروع است. ما فقط 4 بازی دوستانه داشتیم و این اولین بازی فصل بود. بنابراین کارهایی باید انجام شود اما در مسیر درستی هستیم.»
آنها هفته بعد با تورینو بازی دارند. این اولین بازی فصل آنها در ورزشگاه سن‌سیرو خواهد بود. 2 هفته بعد هم باید در رم به مصاف تیم مورینیو بروند.

جستجو
آرشیو تاریخی