عضو هیأت مدیره پرسپولیس:

خواهش می‌کنم ارگان‌های دولتی حساب باشگاه را نبندند

حسین خبیری، عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: «نمی‌دانیم متولی باشگاه کیست و چه کسی باید از ما حمایت کند؟ ما چقدر باید با اسپانسر درآمدزایی کنیم؟ 200 میلیارد، 300 میلیارد، ظرفیت پرسپولیس برای جذب اسپانسر همین مقدار است ولی بقیه هزینه‌های خود را باید چه کار کنیم؟ چرا ما نباید متولی داشته باشیم؟ ما زیرمجموعه وزارت ورزش هستیم اما مجلس که قانون تصویب کرده حق ندارد در ورزش قهرمانی هزینه کند. چرا فولاد مبارکه می‌تواند هزینه کند؟ مگر زیر نظر وزارت صنعت نیست؟ فولاد خوزستان چرا می‌تواند هزینه کند؟ ولی به پرسپولیس که می‌رسد این حق از آن سلب شده است.»
وی ادامه داد: «خصوصی‌سازی هم که درست انجام نشده. ما الان 350 میلیارد به حسابمان آمده اما 600 میلیارد بدهی از گذشته داشتیم. همین الان که حساب باشگاه را چند روز پیش باز کردند امروز دوباره تأمین اجتماعی به خاطر بدهی سال‌های 90 تا 95 آن را بست. اداره مالیات از سال 75 تا الان حساب ما را بسته در حالی که نزدیک 30 میلیارد مالیات آن را پرداخت کردیم.»
خبیری گفت: «ما نزدیک به 200 میلیارد پول بورس‌مان در حساب مانده اما به سپرده خود دست نزدیم و بلوکه شده به خاطر شکایت‌هایی که شده است. ما با بیش از 20 تا 30 میلیون هوادار باید ردیف بودجه و متولی داشته باشیم. موقع انتخابات به پرسپولیس و پیشکسوتان و هوادارانش رو می‌آورند اما موقع حمایت از پرسپولیس این تیم مظلوم‌ترین تیم ایران است. من باید از حق هواداران پرسپولیس دفاع کنم نه برای خوشایند کسی حرف بزنم. قانونگذار به باشگاه‌هایی امتیاز داده که سالی 700تا800 میلیارد و حتی هزار میلیارد بودجه برای آنها تعیین کرده اما پرسپولیس چنین حقی ندارد.»
وی افزود: «از تبلیغات محیطی و حق پخش چه چیزی عاید ما می‌شود. ما می‌گوییم چرا حق پخش را به ما نمی‌دهند. صداوسیما برنامه تولید می‌کند که مردم سرگرم باشند. پرسپولیس هفته‌ای یک ساعت و نیم مردم را سرگرم می‌کند اما حق پخش را نمی‌دهند. دست و پای باشگاه را بسته‌اند و بازیکن حق دارد گلایه کند و ما حرف‌های بازیکنان را قبول داریم. صد درصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شده است اما آپشن هم حق بازیکنی است که قهرمان شده است. برای فصل جدید هم پرداختی انجام نشده است.»
وی گفت: «ما دو جام گرفتیم اما سازمان لیگ به جز جام هیچ چیز به ما نداده است. کجای دنیا دیدید که به تیم قهرمان پاداش ندهند. این پاداش حق بازیکنان است. هیچ پرداختی به ما ندارند و وقتی می‌خواهیم قرارداد ثبت کنیم می‌گویند که به فدراسیون بدهکاریم. پول در حساب ما هست اما حساب ما بسته است. طلبکاران حقیقی شاید حق داشته باشند پولشان را بگیرند اما از ارگان‌های دولتی خواهش می‌کنم حساب باشگاه را نبندند. در نهایت این وعده را به بازیکنان می‌دهم که در چند روز آینده اتفاقات خوبی می‌افتد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی