همه مشکلات «علی منصور» در اهواز

وصال روحانـی

پیدا کردن دلایل مشکلات علیرضا منصوریان در تیم فولاد خوزستان آنقدرها هم سخت نیست و هر آنچه در اوایل فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور روی داده، ریشه در فصل گذشته دارد.
در اواخر فصل پیش هواداران تیم اهوازی نارضایتی خود را به‌طور آشکار از نتایج این تیم بروز دادند. آنها انتظار داشتند که در ایام «پیش‌فصل» سرمربی تازه‌ای بیاید و چون این واقعه رخ نداد، با ابراز نارضایتی خود به سران باشگاه، این موضوع را در همان زمان مجدداً گوشزد کردند. شکست خوردن فولادی‌ها در هر دو بازی اول‌شان در لیگ بیست وسوم، بی‌صبری هواداران را بیشتر و اظهارات آنها را روی سکوها تندتر ساخت و منصوریان هم برآشفت و در نشست خبری بعد از شکست فولادی‌ها مقابل صنعت نفت هم جواب هواداران را داد و هم با خبرنگاران برخی رسانه‌ها درگیری کلامی پیدا کرد و پس از آن پخش شایعات پیرامون اینکه کدام مربیان برای جایگزینی علی منصور مد نظر قرار دارند، شدت گرفت.
برخی طرفداران قرمز و زردهای اهوازی معتقدند منصوریان فصل پیش بعد از گرفتن جای جواد نکونام سرمربی مستعفی آنان، نتایجی را نگرفته که درخور این تیم بوده باشد ولی این مربی و طرفدارانش کسب رتبه هفتم لیگ را در فصلی پرفراز و فرود که فولاد حتی تا مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفته و به تک نماینده باقی مانده ایران در این مسابقات تبدیل شده بود، نوعی توفیق آشکار می‌دانند. منصوریان با فرهنگ فوتبال خوزستان که سرشار از جوشش و خلوص است و هواداران آن صبر کمی دارند، کاملاً آشنایی دارد زیرا یک فصل پیش‌تر در صنعت نفت مربیگری کرده بود و رفت و آمدهای او به استان‌های جنوبی و هدایت آنها یا برگزاری مسابقاتی برابر آنان اندک نبوده است. آنچه شکیبایی او را در اوایل فصل جاری کمتر کرده و وی را که معمولاً متانت گفتارش را حفظ می‌کند، به سخن گفتن با الفاظی ناملایم سوق داده، پیامدهای ثبت دو باخت متوالی برای فولاد و تنزل تیم به ته‌جدول رده‌بندی و تشدید واکنش‌های احساسی هواداران به این واقعه
بوده است.
در این عرصه ناآرام نمی‌توان هیچ یک از دو سو را بدون تقصیر دانست ولی اگر شکست‌های تازه‌ای برای فولاد از جمله در دیدار فردا شب مقابل ملوان انزلی در راه باشد و فولاد تکانی به خود ندهد، سران این باشگاه  شاید در تعطیلی 45 روزه‌ای که پس از اتمام هفته چهارم لیگ اعمال خواهد شد، برای رفع معایب فنی تیم و به واقع خواباندن خشم هواداران اقدام به تعویض سرمربی و آوردن فرد تازه‌ای کنند و فرصت اضافه‌ای را به علی منصور ندهند. فرصتی که تمام مربیان لیگ و حتی هدایتگران تیم‌های صدرنشین برای کامل‌تر کردن کار خویش و افزایش کارآیی‌های فردی و گروهی تیم‌های خود به آن محتاج‌اند و به نوعی از آن استقبال می‌کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی