صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

مهدی 83 روز دور از گل!

طارمی در دام شایعه‌ها

امیر اسدی
خبرنگار
مهدی طارمی در طول سه، چهار فصل اخیر آنقدر انتظار ما را بالا برده که نمی‌توانیم ببینیم او برای چند هفته گل نمی‌زند و تور دروازه رقبا را فتح نمی‌کند.
برای اولین بار از زمانی که مهدی پیراهن پورتو را بر تن کرده، او چهار هفته گل نزده و همین مسأله باعث شده تا این ماجرا با واکنش‌های متفاوتی مواجه شود.
اولی هم مربوط به سرجیو کونسیسائو است که در قامت حامی ظاهر شده و تأکید کرده که الماس ایرانی‌اش خیلی زود به شرایط خوب گذشته برمی‌گردد.
پورتو در دومین هفته از رقابت‌های فصل جدید لیگ پریمیرا پرتغال مقابل فارنسه به برتری رسید اما این بار بدون گلزنی طارمی. مهدی از ابتدا در زمین حضور داشت و تلاش خود را به بهترین شکل ممکن انجام داد اما واقعیت اینکه فرصتی جدی برای او به وجود نیامد و تنها در نیمه دوم او یک ضربه سر را روانه دروازه فارنسه کرد. پورتو در طول دو هفته اخیر 4 گل زده اما نام طارمی هنوز میان گلزن‌ها به ثبت نرسیده. این همان نکته عجیبی است که در پرتغال رخ داده و همه را انگشت به دهان کرده است.
از آخرین گلی که طارمی در بازی‌های رسمی برای پورتو زد، حدود 83 روز می‌گذرد. 27 مه بود که مهدی در هفته سی و چهارم لیگ پرتغال و در شب پیروزی سه بر صفر پورتو مقابل ویتوریا گیمارش توانست دروازه حریف را باز کند. آخرین شادی گل طارمی را در همین بازی و در ورزشگاه دراگائو مشاهده کردیم. او با همین یک گل توانست عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را به دست بیاورد و کفش طلا را به ویترین خانه‌اش اضافه کند.
پورتو بعد از بازی مقابل گیمارش، برابر براگا در تاکادالیگ به میدان رفت، به برتری دو بر صفر رسید اما باز هم خبری از گلزنی طارمی نبود. بعد از آن در سوپرکاپ پرتغال، پورتو مقابل بنفیکا با نتیجه دو بر صفر شکست خورد و طارمی نتوانست دروازه رقیب دیرینه و سنتی را باز کند. هفته اول فصل 2024-2023 پورتو میهمان موریرنسه بود که حریف را با نتیجه دو بر یک شکست داد اما نام طارمی را میان گلزن‌ها ندیدیم. در هفته دوم هم تیم کونسیسائو فارنسه را با نتیجه دو بر یک مغلوب کرد که طارمی در گلزنی ناکام ماند.
به نظر می‌رسد اخباری که در زمینه تمدید قرارداد با پورتو یا جدایی از این تیم وجود دارد، روی طارمی اثر گذاشته. او البته بازیکن کم‌تجربه‌ای نیست که فضای مجازی و شایعه‌های نقل و انتقالاتی بتواند روی او تأثیر بگذارد اما این اتفاق را بازیکنان بزرگ فوتبال جهان نیز تجربه کرده و با آن بیگانه نیستند. شکی وجود ندارد که دیر یا زود طارمی به روند گذشته برمی‌گردد و دوباره با گلزنی‌هایش ورزشگاه دراگائو را یکپارچه آبی‌پوش می‌کند. مهدی فقط به کمی تمرکز بیشتر و البته موقعیت‌سازی از سوی هافبک‌های پورتو نیاز دارد تا اتفاقات خوش سه فصل قبل تکرار شود.  

بازی 150 به نام طارمی
مهدی طارمی چهارمین فصل حضورش در این باشگاه پرتغالی را آغاز کرده که در طول ۱۵۰ بازی با پیراهن پورتو در تمام رقابت‌های داخلی و اروپایی توانسته آمار ۸۰ گل و ۳۸ پاس گل را به ثبت برساند. ستاره ایرانی پورتو طی سه فصل اخیر همراه این تیم در طول ۱۰۱ بازی در لیگ برتر پرتغال موفق شده ۵۸ گل در این مسابقات به ثمر برساند، در ۱۷ مسابقه جام حذفی پرتغال ۸ گل بزند، در هفت دیدار لیگ‌کاپ پرتغال سه بار دروازه حریفان را باز کند، در سه سوپر کاپ پرتغال دو گل داشته باشد، در ۱۹ بازی در لیگ قهرمانان اروپا ۸ گل ارزشمند به ثمر برساند و طی سه مسابقه در لیگ اروپا هم یک بار این کار را انجام بدهد.
باشگاه پورتو همچنین اعلام کرده علاوه بر مهدی طارمی که توانست به رکورد ۱۵۰ بازی برای این تیم مقابل فارنسه برسد، په‌په، وینگر تکنیکی این تیم، هم به آمار ۱۰۰ مسابقه دست یافت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی