صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

وطنخواه: مشکل خط حمله هنوز حل نشده است

تفکرات یحیی و پرسپولیس بر ذوب آهن و سر‌مربی‌اش می‌چربد

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

رضا وطنخواه بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارد و حضور تماشاگران این تیم را به سوی موفقیتی دیگر سوق خواهد داد. پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با سایر موارد دیگر پرسپولیس هم نقطه نظراتش را بیان می‌دارد.
 در رابطه با دیدار خانگی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن به لحاظ فنی چه صحبتی دارید؟
در لیگ بازی راحتی وجود ندارد و قطعاً بازی با ذوب‌آهن هم از این قاعده مستثنی نیست اما تیم پرسپولیس به گواه قهرمانی‌هایی که از گذشته تا به حال داشته، نشان می‌دهد که این تیم واقعاً هر طور که حساب کنید بهترین تیم ایران است. به همین دلیل اگر اتفاق خاصی نیفتد باز هم پرسپولیس پیروز شده و ذوب آهن هم نمی‌تواند مانع جدی برای پرسپولیس در راه کسب سومین پیروزی متوالی‌اش باشد. پرسپولیس در دو بازی قبلی‌اش هم حریفان سختی را پیش رو داشت اما با هماهنگی و یکدلی و برنامه‌ای که کادر فنی این تیم در کنار بازیکنان برتری که پرسپولیس به نسبت بقیه تیم‌ها داشتند، موجب شد که سرخپوشان 6 امتیاز ممکن را بگیرند تا نشان دهند در لیگ فعلی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و مدعی اول قهرمانی لیگ فعلی به شمار می‌روند.
 در رابطه با رویارویی تقابل تفکرات یحیی گل‌محمدی و ربیعی چه پیش‌بینی دارید؟
هر دو مربی از مربیان خوب فوتبال ما هستند اما من فکر می‌کنم حضور یحیی در سطح اول فوتبال ایران چه در زمان بازیگری و مربیگری موجب می‌شود تا من از این نکته حرف بزنم که یحیی حتماً تفکراتش بر افکار و تفکرات سر‌مربی تیم ذوب‌‌آهن می‌چربد.  یحیی مربی خوب و با تجربه‌ای است که سابقه چند‌ین قهرمانی در فوتبال ایران خصوصاً با پرسپولیس را هم در کارنامه‌اش دارد و با ابزار خیلی خوبی که به لحاظ بازیکن در اختیار دارد حتماً او و تیمش برنده بازی در هفته سوم خواهند شد. برد در هفته‌های ابتدایی و کسب سه امتیازها در راه هموار ساختن راه قهرمانی بسیار مهم است و پرسپولیس بعد از دو برد مهم در دو بازی دشوار حتماً با همان انگیزه بالا و با برنامه پیش می‌رود تا موفقیتی دیگر را کسب کرده تا جمع امتیازاتش را به عدد 9 برساند و به نوعی صددرصد امتیازات ممکن را کسب کرده باشد.
 در رابطه با احتمال حضور تماشاگران در هفته چهارم چه صحبتی دارید؟
نصف قدرت پرسپولیس به هوادارانش مربوط است و اصلاً اگر هوادار نباشد، فوتبال معنایی پیدا نمی‌کند. از این رو با قدرت و انرژی که ان‌شاءالله هواداران در روز پنجشنبه به تیم‌شان می‌دهند آنها قطعاً بهترین عملکرد را ارائه خواهند داد. در این رابطه امیدوارم حتماً وضعیت ورزشگاه آزادی بهتر شود و هر چه زودتر سکوها آماده شود تا هواداران فوتبال خصوصاً هواداران پرسپولیس که در این بین پر هوادارترین تیم فوتبال هستند، بیشتر از این آسیب نبینند چون به هر حال پرسپولیس باید بازی‌های خانگی‌اش را در ورزشگاه آزادی برگزار کند. از این رو حتماً شرایط ورزشگاه آزادی باید هر چه زودتر مهیا شود چون به هر حال اگر این مهم انجام نشود پرسپولیس به لحاظ میزبانی خیلی ضرر خواهد کرد چرا که نمی‌تواند از شرایط میزبانی‌اش در ورزشگاه آزادی به نحو احسن بهره ببرد. ضمن اینکه چندی دیگر مسابقات مهم لیگ قهرمانان آسیا هم در پیش است و شرایط ورزشگاه آزادی برای هواداران پرسپولیس و میزبانی‌اش در آنجا هم ارزش خاصی پیدا می‌کند.
 در رابطه با اضافه شدن یاسین سلمانی به پرسپولیس چه نظری دارید؟
یاسین سلمانی بازیکن خوبی است. بازیکنی که در تیم امید و تیم سپاهان بازی کرده و رزومه خوبی دارد. به همین دلیل فکر می‌کنم به درد پرسپولیس بخورد و قادر باشد که در تیم پرسپولیس هم به بهترین شکل ممکن ارزش‌های خودش را نشان دهد و در فاز حمله و هافبک به تیم پرسپولیس کمک کند اما جدا از یاسین به نظرم هنوز درد پرسپولیس در خط حمله به شکل کامل حل نشده و پرسپولیس حتماً باید یک مهاجم خوب و ششدانگ را به خط حمله‌اش اضافه کند تا تیم در فاز گلزنی مشکلش حل شود. قطعاً در بازی‌های بزرگ به مهاجمی بسیار خوب نیاز داریم که در این زمینه بتواند به پرسپولیس کمک کند و مشکل گلزنی تیم به شکل کامل حل شود.
 در خصوص جدایی عبدی چه نظری دارید؟
عبدی بازیکن خوبی بود و در این چند سال زحمت خودش را برای پرسپولیس کشید اما به هر حال در مقطعی ممکن است یک بازیکن نتواند در تیمش مثمر‌ثمر واقع شود. از این رو حتماً عبدی و یحیی سعی کرده‌اند برای تیم پرسپولیس و بازیکن این تیم بهترین تصمیم ممکن را بگیرند.
 شما یکی از بازیکنانی بودید که به همراه سایر بازیکنان شاهین از این تیم به پرسپولیس آمدید. به نظر می‌رسد که با همت شما و بعضی از شاهینی‌های قدیمی، این تیم فعالیتش را بزودی آغاز خواهد کرد؟
بله، من و چند پیشکسوت دیگر مسئولیت هیأت‌مدیره شاهین را عهده‌دار هستیم و بعد از صحبت‌هایی که با فدراسیون فوتبال داشتیم و قرار است اجازه فعالیت‌مان در لیگ سه به تیم شاهین تهران داده شود، قصد داریم از روز جمعه تمرینات‌مان را شروع کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی