صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

کاریزمای جواد را در مربیگری دوست دارم

صادق ورمزیار: نکونام خودش را وارد حاشیه نکند

 

مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار

چه کسی فکرش را می‌کرد استقلال بتواند بعد از آن فصل نقل وانتقالات کذایی و حواشی فراوانی که پیرامون خود داشت لیگ را با دو پیروزی شیرین شروع کند. بعضی از منتقدان نکو بر این باور هستند که تفکرات دفاعی این مربی زیبایی فوتبال را از بین خواهد برد و در طولانی مدت به ضرر این تیم است، اما عده‌ای دیگر که نتیجه‌گرا هستند معتقد هستند در تیم‌های سرخابی ملاک موفقیت یک مربی صرفاً بردن است و هیچ مهم نیست در جریان بازی، دفاعی به نتیجه می‌رسد و یا هجومی کار خود را دنبال می‌کند. در لابه‌لای این اظهارنظرها اما استقلالی که از هم پاشیده به نظر می‌رسید با کسب شش امتیاز بالانشین است و این صدرنشینی باعث شده تا این تیم از رقبا و همچنین حریفان خود زهرچشم بگیرد. استقلال البته در هفته سوم یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود را پیش رو دارد. شاگردان نکو باید مقابل شاگردان مورایس خودی نشان دهند و قطعاً هر کدام از تیم‌ها که پیروز این میدان باشد صدرنشین خواهد بود. در خصوص مسائل پیرامون استقلال و بازی حساس هفته سوم این تیم مقابل سپاهان با صادق ورمزیار کاپیتان سابق استقلال هم کلام شدیم.
 شرایط استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
استقلال در دو هفته گذشته بالاتر از حد تصور ظاهر شد. این تیم هم نتیجه گرفت و هم توانست بازی‌های خوبی را به معرض نمایش بگذارد.
 فکر می‌کردید استقلال فصل را اینطور شروع کند و شش امتیاز دو بازی را ذخیره کند؟
استقلال برای انتخاب سرمربی مشکل داشت، مدیرعاملش دیر تعیین شد و همچنین پنجره نقل وانتقالات این تیم بسته بود. با توجه به تمام مشکلاتی که این تیم را احاطه کرده بود، اما در دو بازی برنده شد. هیچ کس تصور چنین شروع خوبی از استقلال نداشت.
 استقلال دو بازی خود را برد، اما قطعاً ضعف‌هایی دارد که باید آنها را برطرف کند، شما ضعف این تیم را در کجا دیدید؟
استقلال از نظر داشتن مهره خوب است اما از نظر دفاع تیمی باید کار کند. به نظرم خط دفاعی نیاز به ترمیم دارد و با توجه به مصدومیت آرمین سهرابیان شاید آسیب‌پذیرتر شود. البته این را بگویم مردامند تاکنون خوب کار کرده است و اگر کمی تلاش خود را بیشتر کند در نهایت می‌تواند ملی‌پوش هم شود.
 تعدادی معتقد هستند نکونام تفکرات دفاعی دارد و این تفکر از زیبایی بازی کم کرده و در طولانی مدت دردسرساز می‌شود، نظر شما در این خصوص چیست؟
هرمربی تفکر خودش را دارد و نمی‌توانیم تفکراتش را تغییر دهیم. باید به تفکر نکو احترام بگذاریم. او می‌تواند از هر روشی پیروز شود و این پیروزی ارزشمند است. نکونام یواش یواش قلق استقلال دستش آمده و می‌تواند در نهایت موفق‌تر شود. البته به نکونام توصیه می‌کنم وارد حاشیه نشود.
 منظورتان چیست؟ مگر نکونام وارد حاشیه شده است.
اشتباه نکنید منظورم این نیست که او در این مدت وارد حاشیه شده است. به نظر من استقلال و پرسپولیس اول حاشیه بودند بعد تیم‌شان به وجود آمده است. مربیگری در این دو تیم دردسرهای خاص خودش را دارد. نکونام نباید با مدیرعامل، فدراسیون، لیدر و تماشاگر یا هرکس دیگری وارد چالش شود و باید فقط کار خودش را انجام دهد.
 گفته می‌شود خطیر و نکونام با هم اختلاف دارند. به نظر شما این اختلاف به استقلال ضربه نمی‌زند؟
سر چه موضوعی این دو نفر اختلاف پیدا کرده‌اند؟
 سر جذب بازیکن. گفته می‌شود که آقای خطیر به نکونام پیشنهاد بازیکن خارجی داده است، اما نکو حاضر به پذیرش پیشنهاد او نیست.
به هر حال آقای خطیر هم ممکن است از سر دلسوزی پیشنهاد بازیکن داده باشد، اما او نپذیرفته باشد. نکونام نفر اول و آخر برای تصمیم گرفتن در خصوص بازیکن و اتفاقات مستطیل سبز است و هیچ کس نمی‌تواند در کار او دخالت کند اما همان‌طور که گفتم نباید خودش را وارد حاشیه‌ای کند.
 خیلی‌ها نکونام را مربی زیرکی می‌دانند و معتقد هستند که او اسیر حاشیه نمی‌شود.
من هم نکو را دوست دارم و او را مربی باهوشی می‌دانم. کلاً کاریزمای مربیگری نکو را دوست دارم.

ZOOM

استقلال بازی با سپاهان را در پیش دارد. خیلی‌ها این بازی را سخت‌ترین بازی این تیم در نیم فصل اول می‌دانند. نظر شما چیست؟
من بازی با سپاهان را خیلی سخت نمی‌دانم. دو تیم بازیکنان جنگنده‌ای دارند که بازیکنان استقلال از این حیث سرتر از بازیکنان سپاهان هستند. امیدوارم در این بازی استقلال در جنگ میانه زمین برنده شده و سه امتیاز بازی را از آن خود کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی