صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

جنگ 3 مدافع ملی‌پوش برای بازی در ترکیب اصلی

3 مشتری و 2 بلیت

آیسان سعیدی
خبرنگار
خط دفاعی پرسپولیس یکی از مهم‌ترین نقاط قوت سرخ‌ها در فصل گذشته بود. پستی که با حضور 4 ستاره بستــــــــــــــه شد و عملکــــــــــــرد شگفت‌انگیـــــزی در فصل گذشته داشت؛ آنچه هدف غایی و نهایی کادر فنی پرسپولیس به شمار می‌رفت. پس از ناکامی دردناک در لیگ بیست و یکم، یحیی گل‌محمدی دست به انقلاب در ترکیب تیمش زد و با چند خرید درجه یک کاملاً ترکیب تمیش را زیر و رو کرد. بزرگترین ضعف سرخ‌ها در لیگ بیست و یکم که منجر به ناکامی آنها شد، تزلزل در چهارچوب دروازه و خط دفاعی بود و از همین‌رو گل‌محمدی با خرید بیرانوند درون دروازه، پورعلی گنجی و گولسیانی در قلب دفاع و اسماعیلی‌فر در دفاع راست کاملاً خط دفاع تیمش را بازسازی کرد. خط دفاعی‌ای که در نهایت با یک نمایش جادویی کمترین تعداد گل خورده را در لیگ ثبت کرد و از عوامل اصلی قهرمانی پرسپولیس در فصل گذشته بود. بعد از این عملکرد رشک‌برانگیز شاید خوشبین‌ترین هواداران پرسپولیس هم باور نمی‌کردند که یکی از معدود ورودی‌های پرسپولیس در تابستان خلوت در خط دفاع و آنهم در قلب دفاع باشد. بویژه اینکه زوج پورعلی‌گنجی – گولسیانی نمایشی فوق‌العاده در فصل گذشته داشتند اما یحیی در تابستان محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع ملی‌پوش الاهلی را خرید تا همین خرید بحث‌برانگیز بدل به یک دردسر شیرین برای گل‌محمدی شود. در حال حاضر پرسپولیس در مرکز خط دفاع با ترافیک عجیبی روبه‌روست و 5 مدافع تخصصی مرکزی دارد.
البته از این جمع نعمتی در پرسپولیس بدل به دفاع چپ شده تا شاهد رقابت 4 دفاع در مرکز قلب دفاعی برای حضور در ترکیب اصلی و 2 جای خالی باشیم. پورعلی‌گنجی و کنعانی‌زادگان مدافعان مرکزی اصلی تیم ملی هستند و در سوی مقابل گولسیانی هم برای اولین بار بعد از مدت‌های طولانی به تیم ملی گرجستان دعوت شد و هیچ‌کدام نمی‌خواهند جایگاه خود را از دست بدهند. اگر نعمتی را فاکتور بگیریم، فرجی و حتی هنانوف را هم به این سیاهه باید اضافه کرد. در 2 هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر مطابق انتظار گل‌محمدی، کنعانی را در ترکیب اصلی قرار داد و گولسیانی را از ترکیب خارج کرد و روی نیمکت نشاند. با وجود این مشخص نیست که نیمکت‌نشینی گولسیانی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و این ستاره گرجی تا چه زمانی این تصمیم را می‌پذیرد.
هر چه باشد او به تازگی ملی‌پوش شده و پس از آمار درخشان فصل گذشته هرگز دوست ندارد در فصل جاری نقش خود را از دست بدهد. وجود 3 مدافع با کیفیت و سطح بالا در سالی که سرخپوشان راهی آسیا خواهند شد، یک دردسر شیرین برای گل‌محمدی خواهد بود اما اگر نیمکت‌نشینی هر کدام از بازیکنان منجر به نارضایتی و حاشیه برای پرسپولیس شود، در این صورت گل‌محمدی با مشکلاتی در کنترل رختکن تیمش مواجه می‌شود. این ستاره‌ها جملگی در سودای موفقیت با پرسپولیس و تیم‌های ملی متبوع خود هستند؛ پورعلی‌گنجی و کنعانی برای حضور در جام ملت‌ها و ترکیب اصلی تیم برنامه دارد و گولسیانی نمی‌خواهد پیراهن تیم ملی گرجستان را در رقابت‌های لیگ ملت‌ها از دست بدهد. اهدافی که یکی از دغدغه‌های گل‌محمدی برای فصل جاری است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی