صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هشتاد - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

شاه‌محمدی: تا پرسپولیس نبازد و داد و بیداد نشود اینها مهاجم نمی‌آورند

عبدی در 24 سالگی نجنگید و پشتکار هم نداشت

یاسین به درد پرسپولیس می‌خورد اما باز هم مهاجم خارجی باید بیاید

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار

جمشید شاه‌محمدی معتقد است استفاده از شهاب زاهدی به‌عنوان مهاجم نوک اشتباهی بزرگ است. مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است در شرایط فعلی حتی با وجود حضور یاسین سلمانی هم مشکل خط حمله  پرسپولیس حل نمی‌شود. در رابطه با همه موارد فنی پرسپولیس و بازی این تیم مقابل ذوب‌آهن گفت‌و‌گویی با مهاجم سرزن اسبق پرسپولیس و تیم ملی داشتیم.
 چرا عبدی در پرسپولیس موفق نشد و به طور قرضی از پرسپولیس جدا خواهد شد؟
من فکر می‌کنم عبدی در 24 سالگی خیلی باید فعالتر ازآن بازیکنی باشد که ما در یکی دو فصل اخیر از این بازیکن دیده‌ایم. عبدی باید قدر حضور در پرسپولیس را می‌دانست و با درخشش در این تیم به تیم ملی می‌رسید اما عبدی پشتکار نداشت و نجنگید تا راهی جز انتقال قرضی به تیمی دیگر برای او باقی نماند. زمانی که من خودم در پرسپولیس بودم بزرگانی مانند علی دایی و فرشاد پیوس در پرسپولیس بودند که آقای گل آسیا و ایران بودند. من هم به‌عنوان بهترین گلزن کشاورز به پرسپولیس برگشته بودم و با آنها رقابت کردم اما زمانی هم پیش آمد که به‌دلیل شرایط زندگی‌ام و پیشنهاد سایپا برای گذران زندگی‌ باید به طور موقت از پرسپولیس جدا می‌شدم که این کار را کردم چون بازیکن زمانی پیش می‌آید که باید برای زندگی‌اش اقدامی انجام دهد. یا زمانی هست که باید بماند و بجنگد اما عبدی این کارها را انجام نداد و در 24 سالگی میدان را ترک کرد. من فکر می‌کنم عبدی دلش با تیم نبود از این‌رو جدایی ولو به طور قرضی حتماً به سود او خواهد بود به شرط اینکه در تیم جدیدش رویه‌اش را عوض کند. یحیی هم مربی است که هر کسی زحمت بکشد و برای تیمش بجنگد براحتی کنارش نمی‌گذارد.
 در رابطه با شرایط شهاب زاهدی که در دو بازی ابتدایی پرسپولیس موفق به گلزنی نشده و نتوانسته مشکل گلزنی پرسپولیس را حل کند چه نظر فنی دارید؟
شهاب مهاجم نوک نیست و نمی‌تواند در این پست جواب دهد چون او مهاجم سایه است یا اینکه اساساً در پست وینگر می‌تواند خوب ایفای نقش کند. قرار دادن شهاب در پست مهاجم هم به این بازیکن و هم پرسپولیس لطمه خواهد زد به همین دلیل باید در این مسأله یحیی تجدید نظری داشته باشد.
 یحیی مهاجم نوک ندارد. به نظرتان یاسین سلمانی که بحث حضورش در پرسپولیس وجود دارد قادر است برای تیم مفید واقع شود؟
سلمانی در سپاهان و تیم امید سابقه بازی دارد به همین دلیل می‌تواند برای پرسپولیس مفید واقع شود اما مشکل خط حمله پرسپولیس تنها با سلمانی هم حل نمی‌شود. یاسین می‌تواند به خط حمله کمک کند اما نمی‌تواند مشکل گلزنی پرسپولیس را حل کند. مشکل گلزنی تنها با حضور یک مهاجم خارجی ششدانگ برطرف می‌شود.
 اما به نظر می‌رسد فعلاً جذب مهاجم خارجی برای پرسپولیس تبدیل به تابو شده تا جایی که صدای مدیرعامل پرسپولیس هم از حمایت نکردن پرسپولیس در آمده است!
باید به هر شکل ممکن مدیرعامل، مهاجم جذب کند چون صدای مردم تا زمانی که پرسپولیس برنده می‌شود در نمی‌آید اما با اولین باخت مردم و هواداران به سراغ شما می‌آیند و کار را برای شما سخت می‌سازند. شرایط پرسپولیس هم خیلی حساس است و باید هر چه زودتر مهاجم بیاورد تا اوضاع از این که هست بدتر نشود. در این بین سه چهار بازی اول هم خیلی مهم است و بازیکن جدید هر چه زودتر باید بیاید تا با بازیکنان تیم هماهنگ شود چون نمی‌توان در هر بازی با کمک مدافع یا هافبک و وینگر بازی را برد و نتیجه گرفت.
 چرا پرسپولیس مدت‌هاست دنبال جذب یک مهاجم است در حالی که تیم‌های دیگر راحت بازیکنانشان را گرفته‌اند یا در خارج از کشور هم تیم‌های عربستانی آنقدر بازیکنان خوب و باکیفیت جذب کرده‌اند که حتی چالش بزرگی برای تیم‌های اروپایی به وجود آورده‌اند؟
متأسفانه به تیم پرسپولیس اهمیت نمی‌دهند در حالی که میلیون‌ها هوادار با نتایج آن زندگی می‌کنند. الان هم خیلی بد است که ما برای گرفتن یک مهاجم دست و پا می‌زنیم در حالی که تیم‌های عربستانی آنقدر بازیکن گرفته‌اند که فوتبال دنیا و اروپا را به چالش کشیده‌اند.
 در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن چه صحبتی به لحاظ فنی دارید؟
من بازی ذوب‌آهن مقابل سپاهان را دیدم. این تیم بازی خیلی خوبی را مقابل سپاهان ارائه داد. آنها تیمی هستند که خیلی خوب از جلو پرس می‌کنند و دوندگی خیلی بالایی دارند اما جوان هستند و تجربه زیادی ندارند از این‌رو اگر پرسپولیس زود به گل برسد و به قولی چک اول را زود به ذوب آهن بزند آنها خیلی سخت می‌توانند به بازی برگردند البته در این بین نقش هوادار هم خیلی مهم است چون آنها می‌توانند به تیم کمک کنند.
 فکر نمی‌کنید سازمان خصوصی‌سازی با همکاری با مدیرعامل پرسپولیس، مشکل مالی باشگاه پرسپولیس را حل کند؟
من فکر نمی‌کنم این سازمان هم بتواند به داد پرسپولیس برسد. باید تیم و سهامش را به دست مردم بسپارند و بلیت فروشی و سایر موارد هم دست خود باشگاه باشد تا به حال و روز فعلی نیفتد.

جستجو
آرشیو تاریخی