صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و نه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و نه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

مرادمند فرشته نجات

استقلال «مراد»ش را گرفت

محسن ذاکری
 روزنامه نگار
استقلال در آخرین بازی هفته دوم به مصاف ملوان رفت. مسابقه‌ای که پیش از آغاز پیش‌بینی می‌شد پسران جواد نکونام کار آسانی برای پیروزی در آن داشته باشند. اتفاقی که رخ نداد و شاگردان مهدی تارتار عملکرد فوق‌العاده‌ای را مقابل آبی‌پوشان پایتخت در دومین بازی لیگ برتر به نمایش گذاشتند. با وجود این دروازه قوی سپید در دقایق پایانی مسابقه با ضربه سر محمدحسین مرادمند باز شد تا آبی‌های پایتخت‌نشین در شبی که موفق به تکرار نمایش مقتدرانه هفته اول‌شان نشدند به 3 امتیاز بازی برسند و هفته دوم را با حضور در رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران به پایان برسانند. رتبه‌ای که پایین‌تر از سپاهان و بالاتر از رقیب سنتی‌شان یعنی پرسپولیس است. مرادمند که در همان ابتدای بازی یک پنالتی به حریف داد، در نیمه دوم با یک ضربه سر جاندار تیمش را به گل رساند تا فرشته نجات تیمش باشد. مرور فراز و نشیب‌های مرادمند در دو فصل اخیر جالب است.
 
مذاکره همزمان با سرخابی‌ها
مرادمند داستان‌های جالبی را در سالیان اخیر طی کرده. این بازیکن در سال 99 با قراردادی پر سر و صدا از شهر خودرو به استقلال آمد. پیوستن او به استقلال عجیب و جالب بود. او بازیکن یحیی گل‌محمدی در پدیده بود و یحیی او را برای پرسپولیس می‌خواست. او علاوه بر پیشنهاد استقلال، پیشنهاد پرسپولیس را نیز دریافت کرد و از همین رو ترجیح داد تا با هر دو باشگاه مذاکره کند. به این ترتیب که او در یک روز هم به دفتر باشگاه پرسپولیس رفت و هم به باشگاه استقلال مراجعه کرد تا ثابت کند از بچگی عاشق پیراهن تیمی نبوده! مرادمند در نهایت بواسطه پیشنهاد بهتر پیراهن آبی‌ها را پوشید.
 
صعود به لیگ برتر بدون بازی
او پس از دو فصل حضور در جمع آبی‌های پایتخت‌نشین به علت رسیدن به سن سربازی برای سپری کردن این دوران مقدس به انزلی رفت و به جمع شاگردان مازیار زارع پیوست. مهمترین حاشیه‌ای که مرادمند در استقلال داشت به موضوع سپری کردن دوران سربازی‌اش در تیم ملوان بازمی‌گردد. اتفاقی که تا ساعات پایانی سفر او به انزلی برای حضور در اردوی ملوانان هواداران استقلال به علت نقش بسزایی که این بازیکن اصفهانی در موفقیت‌های آن فصل تیم محبوب‌شان ایفا کرده بود امیدوار به شکسته شدن رأی سازمان نظام وظیفه بودند، اتفاقی که رخ نداد تا این مدافع به ملوان بپیوندد.
 مرادمند البته در ملوان در بازی‌های زیادی برای قوهای سپید به میدان نرفت. پس از مدتی هم ادامه دوران سربازی‌اش بخشیده شد و به تهران بازگشت. بنابراین تیم سابق او ملوان است. تیمی که مرادمند با آن به عنوان قهرمانی لیگ یک فوتبال ایران رسیده. به همین خاطر می‌توان گفت این مدافع خوش‌تکنیک فوتبال ایران هم جزو تیمی بوده که قوهای سپید را پس از سال‌ها حضور در لیگ آزادگان به بالاترین سطح فوتبال ایران آورده و مردم گیلان را که پس از سقوط سپیدرود به دسته دوم فوتبال ایران نماینده‌ای در بالاترین سطح فوتبال ایران نداشته‌اند، صاحب نماینده در لیگ برتر کرده. با این تفاسیر نام محمدحسین مرادمند جزو معدود بازیکنانی قرار می‌گیرد که کمترین سهم را در موفقیت یک تیم داشته اما می‌تواند با مدالی که از قهرمانی آنها کسب کرده، خود را پرزنت کند!
 
آقای بزنگاه
محمدحسین مرادمند مدافع تنومند آبی‌ها در مقاطع مهمی مانند گلی که در برابر ملوان به ثمر رساند، به کمک تیمش آمد. مدافعی که در بزنگاه تأثیر خود را در تیمش می‌گذارد. او در دو فصل پیش در تیم فرهاد مجیدی یک عنصر ثابت و بدون تعویض بود که نقش کلیدی در قهرمانی تیمش داشت. فصلی که آبی‌ها با فرهاد مجیدی بدون شکست به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران رسیده‌اند.
اولین گل
اولین گل محمد‌حسین مرادمند با پیراهن استقلال به سال 1400 باز‌می‌گردد. جایی که آبی‌های پایتخت در ورزشگاه آزادی تهران میزبان گل‌گهری که آن زمان هدایتش را امیر قلعه‌نویی برعهده داشت، بود. در این بازی محمد‌حسین مرادمند برای اولین بار با لباس آبی‌های تهرانی دروازه گل‌گهر را باز کرد. بدین ترتیب اولین گل این بازیکن به بازی مقابل گل‌گهر که آن زمان در جدول همسایه استقلال بود، به ثمر رسیده. دیگر گل استقلال در آن بازی را مهدی مهدی‌پور دیگر بازیکن جدید آبی‌ها وارد دروازه سیرجانی‌های فوتبال ایران کرد تا آبی‌ها با نتیجه 2 بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی را شکست بدهند.
 
گل زد و تعویض شد
یکی از نکات بارز مرادمند در استقلال کم حاشیه بودن او است. موضوعی که رسیدن به آن برای بازیکنان کلیدی در تیم‌های بزرگ بسیار سخت است، اتفاقی که مرادمند آن را در عین ناباوری رقم زده. با وجود اینکه در پست مدافع میانی بازی می‌کند، در زمان‌های حساس به کمک استقلال می‌آید و برای این تیم گلزنی می‌کند. او در دربی فینال حذفی فصل گذشته در واپسین ثانیه‌ها گل تساوی تیمش را وارد دروازه بیرانوند کرد و ورزشگاه آزادی را منفجر نمود تا بازی به وقت اضافه برود. مرادمند بعد از این گل به اندازه‌ای در شادی گل افراط کرد که دیگر انرژی برای ادامه نداشت و تعویض شد! هر چند که استقلال با وجود این گل باز هم بازی را باخت.
شاید هم بتوان گفت گلی که مرادمند پنجشنبه شب وارد دروازه ملوانی‌ها کرد، یکی از حساس‌ترین گل‌هایش برای استقلال بوده. زیرا باتوجه به شرایط جدول و حضور دو تیم 6 امتیازی اگر شاگردان نکونام مقابل پسران مهدی تارتار به برتری نمی‌رسیدند، کارشان در هفته‌های آینده برای صعود به رتبه‌های بالایی جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران بسیار سخت می‌شد. موضوعی که گل مدافع کم حاشیه از وقوع آن جلوگیری کرد و نکونام را در جمع بالانشینان لیگ حداقل تا پایان هفته دوم نگه داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی