صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

خریدها تمامی ندارد؛ یاسین بونو به الهلال رفت

شیر اطلس جدیدترین شکار آبی‌ها

ایمان گودرزی
خبرنگار
الهلال، باشگاه عربستانی روز پنجشنبه اعلام کرد که یاسین بونو دروازه‌بان مراکشی سویا اسپانیا را با قراردادی سه‌ساله به خدمت گرفته است.
الهلال در پلتفرم پیام رسان X که قبلاً توئیتر نامیده می‌شد، نوشت: «شیر اقیانوس اطلس دروازه‌بان ما است.»
تا این لحظه جزئیات قرارداد فاش نشده اما رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند سویا 21 میلیون یورو (22.8 میلیون دلار) دریافت خواهد کرد. بونو، 32 ساله، دروازه‌بان اول سویا بود که به تیم اسپانیایی کمک کرد تا دو قهرمانی لیگ اروپا به دست آورد و مراکش را به نیمه‌نهایی جام جهانی سال گذشته در قطر رساند. قبل از رسمی شدن انتقال بونو به عربستان، ‌او به‌عنوان یک جایگزین برای تیبو کورتوا و مانوئل نویر مصدوم هدف رئال مادرید و بایرن‌مونیخ به حساب می‌آمد. الهلال که موفق‌ترین باشگاه عربستان و آسیا است، 66 جام از جمله 18 عنوان قهرمانی لیگ داخلی و 4 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده است. آبی‌پوشان عربستانی این هفته انتقال نیمار مهاجم برزیلی پاری‌سن‌ژرمن را نیز قطعی کردند.
باشگاه به تازگی قرارداد خورخه ژسوس سرمربی پرتغالی خودش را برای یک فصل دیگر تمدید کرد و روبن نوس کاپیتان سابق ولورهمپتون، میلینکوویچ-ساویچ صربستانی، کالیدو کولیبالی مدافع سنگالی و مالکوم مهاجم برزیلی را به خدمت گرفته است. در هفته بعدی لیگ برتر عربستان، الهلال روز شنبه میزبان الفیحه خواهد بود.

گریز به اروپا
طبق گزارشی که در کوریره دلو اسپورت منتشر شده است، مقامات سعودی به یوفا درخواست داده‌اند که از لیگ قهرمانان سال 2024 یک نماینده در این رقابت‌ها داشته باشند. آنها به‌دنبال این هستند یک وایلدکارت در این رقابت‌ها داشته باشند که به یک تیم از لیگ عربستان اجازه شرکت در لیگ قهرمانان اروپا را بدهد. اتاق فکر در جده از یوفا درخواست می‌کند تا ساختار فعلی مسابقات را کنار بگذارد و آن را با 36 تیم با هشت مسابقه برای هر تیم قبل از مرحله حذفی جایگزین کند. این نه تنها یوفا را قادر می‌سازد تعداد بازی‌ها را افزایش دهد، بلکه به تیم عربستانی اجازه می‌دهد تا در اروپا شرکت کند. اگر این پیشنهاد توسط یوفا پذیرفته شود، احتمالاً کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و نیمار یک بار در اروپا بازی خواهند کرد. علاوه بر این، بدون شک این اتفاق باعث ارتقای بیشتر وجهه و اعتبار لیگ حرفه‌ای عربستان در مقیاس جهانی خواهد شد. این یک چالش مهم برای مقامات سعودی برای متقاعد کردن یوفا است زیرا ممکن است نیاز به بازنگری ساختار کامل مسابقات داشته باشد. باید دید آیا این پیشنهاد در انتهای تونل روشن می‌شود یا خیر.
 
عربستان اسپانسر جدید لالیگا
لالیگا و ویزیت سعودی با هدف نشان دادن عربستان سعودی به‌عنوان هیجان‌انگیزترین مقصد و نزدیک‌تر کردن جوامع وارد یک قرارداد همکاری شدند. در بیانیه لالیگا آمده است: «قرارداد مشارکت نشان‌دهنده ارتباط تاریخی قوی بین لالیگا و عربستان سعودی است. بیش از 15 سال است که بازی‌های لالیگا توسط میلیون‌ها هوادار فوتبال در سراسر عربستان دنبال می‌شود. بازیکنان فوتبال عربستان در اسپانیا و همچنین بازیکنان اسپانیایی در لیگ عربستان بازی کرده‌اند. عربستان اکنون بیش از 6 باشگاه رسمی هواداران برای تیم‌های لالیگا دارد.»
لازم به ذکر است که از سال 2020 نیز سوپرجام فوتبال اسپانیا با فرمتی جدید در عربستان برگزار می‌شود و فدراسیون فوتبال اسپانیا قراردادی طولانی‌مدت با فدراسیون فوتبال عربستان دارد.

همه می‌گفتند رونالدو
دیوانه است!
باشگاه الهلال عربستان با مبلغی در حدود 160 میلیون یورو توانست نیمار را به خدمت بگیرد؛ ستاره‌ای که بعد از ترک برزیل برای بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن بازی کرد و در 31 سالگی تصمیم به ترک اروپا و حضور در لیگ عربستان گرفت.
قرار است در دیدار هفته دوم الهلال مقابل الفیحه مراسم معارفه نیمار برگزار شود و به همین دلیل بازی آبی‌ها به ورزشگاه ملک فهد منتقل شده که ظرفیت بالاتری دارد. توئیتر رسمی باشگاه الهلال مصاحبه‌ای از ستاره جدیدش منتشر کرد که نیمار در آن از اشتیاق بالایش برای رویارویی با ستاره‌های فوتبال در عربستان می‌گوید.
 
کسی به من نگفت به عربستان بیایم
برای حضور در عربستان با کسی صحبت نکردم و این تصمیم خودم بود. می‌خواهم الهلال را به آرزوهایش برسانم و می‌دانم که موفقیت فقط با کار کردن به دست می‌آید.
 
می‌خواهم اینجا تاریخ بسازم!
از حضور در لیگ عربستان هیجان‌زده هستم. با گذشت زمان تجربه بازی در کشورهای مختلف و جوهای متفاوت را دارم و می‌خواهم در الهلال تاریخ‌سازی کنم.
 
رونالدو پیشگام این راه بود
من اینجا هستم تا لیگ عربستان را بزرگتر و قوی‌تر کنم. کریستیانو رونالدو پیشگام این تغییرات مثبت است. چنین موضوعی اعتماد به نفسم را بالاتر می‌برد. انتظار دارم فصلی فوق‌العاده با کسب عناوین مختلف را داشته باشیم.
 
همه رونالدو را مسخره می‌کردند اما...
وقتی رونالدو به عربستان رفت همه او را دیوانه خواندند اما اکنون همه اینجا هستند تا قدرت و هیجان لیگ این کشور را بالا ببرند. رقابت مهم است و به همین خاطر به عربستان آمدم.
 
برای رویارویی با این ستاره‌ها هیجان زده‌ام
لیگ عربستان با این نقل و انتقالات مهم قطعاً جذاب‌تر خواهد شد. وقتی متوجه می‌شوید که قرار است با کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و روبرت فیرمینو روبه‌رو شوید، هیجان به اوج خود می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی