صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اولین تمرین بدون درد قهرمان جهان

قاسم‌پور: برای طلای سوم برگشتم

محسن وظیفه
روزنامه نگار
دو ستاره مصدوم تیم ملی کشتی آزاد بعد از مدت‌ها در تمرینات حاضر شدند؛ دو طلایی کشتی ایران در جهانی سال گذشته که از چند ماه پیش به دلیل مصدومیت شدید در تمرینات غیبت داشتند. کامران قاسم پور در وزن 92 کیلوگرم و رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم که در جهانی 2022 بلگراد دو مدال طلا کسب کرده بودند، امسال شاید در فرم ایده‌آل قرار نداشته باشند. البته تعداد مصدومان تیم ملی خیلی بیشتر از این است اما مهمترین و شدیدترین مصدومیت برای رحمان و کامران است اما حالا رویت شدن این دو ستاره روی تشک کشتی حال و هوای تمرین تیم ملی را هم تغییر می‌دهد.   
تمرینات تیم ملی کشتی آزاد در خانه کشتی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در خانه کشتی پیگیری شد که در تمرین صبح جمعه این تیم بازگشت کامران قاسم پور مهمترین موضوع بود‌.
کامران قاسم پور که از مدت‌ها پیش مصدوم شده بود و به دلیل پارگی عضله از تمرینات دور بود؛ در حالی‌که کمتر از یک ماه تا مسابقات قهرمانی جهان مانده است، به تمرینات برگشت.
او در حالی روز گذشته اولین تمرین کشتی خود را انجام داد که در ماه‌های اخیر بارها درباره اینکه ممکن است او به قهرمانی جهان نرسد، صحبت شده بود.
کامران قاسم پور در دو دوره اخیر کشتی قهرمانی جهان با غلبه بر جی دن کاکس به مدال طلا رسیده بود و حالا قصد دارد تا سومین طلای خود را به دست بیاورد اما آیا ممکن است او به سومین طلای خود دست بیابد؟
شرایط در مسابقات قهرمانی جهان برای او فراهم است؛ در دو سال گذشته فقط یک رقیب داشته که آن‌هم جی دن کاکس بوده و حالا جی دن کاکس هم یک وزن بالاتر رفته و سایر کشتی‌گیران هم در شرایط عادی رقیب او نیستند.
 مهمترین موضوع وضعیت جسمانی کامران قاسم پور بعد از اولین جلسه تمرین بود. وضعیتی که همه را برای قهرمانی جهان امیدوار کرد: «خیلی خوب بودم. بدون هیچ دردی تمرین کردم و روز یکشنبه تمرین سنگین‌تری را انجام می‌دهم.»
کامران قاسم پور که سال گذشته هم در بلگراد طلای جهان را در وزن ۹۲ کیلوگرم کسب کرده بود، درباره بازگشت دوباره‌اش به بلگراد گفت: «‌درجهانی امسال با وجود‌ی که کاکس نیست کار آسانی ندارم اما امیدوارم که سومین طلایم در مسابقات جهانی را کسب کنم.»
هیچ اتفاقی مهمتر از بازگشت کامران قاسم پور به تمرینات نیست. او در حال حاضر مهم‌ترین کشتی‌گیر تیم ملی در مسابقات جهانی است.
کامران تنها کشتی‌گیر ایران است که در مسابقات قهرمانی جهان فقط خودش حریف خودش می‌شود. در هیچ یک از 10 وزن دیگر چنین وضعیتی برای تیم ملی کشتی آزاد وجود ندارد. حتی با حسن یزدانی هم نمی‌توان به اندازه کامران برای کسب مدال طلا در قهرمانی جهان مطمئن بود.
حسن یزدانی، دیوید تیلور را در پیش رو دارد ولی کامران حداقل روی کاغذ هیچکس را پیش روی خود نمی‌بیند. جی‌دن کاکس امریکایی که رقیب سرسخت کامران در سال‌های اخیر بود، حالا به یک وزن بالاتر رفته و همین وزن 92 کیلوگرم را خالی‌تر از همیشه کرده. به همین دلیل بازگشت و رسیدن کامران قاسم پور به مسابقات قهرمانی جهان از هر چیزی مهمتر است. کامران در تمرین صبح جمعه بدون درد تمرین کرد اما هراس از مصدومیت دوباره باعث شده بود تا او در حرکت‌ها کمی با گذشته خود فاصله داشته باشد اما حتماً این مشکل در دو سه روز آینده رفع می‌شود.
 
رحمان هم تمرین کرد
تمرین صبح دیروز تیم ملی کشتی آزاد، به تمرین کشتی اختصاص داشت. تمرین سختی که البته کشتی‌گیران مصدوم تیم ملی را هم در خود داشت.
شاید این اولین تمرین تیم ملی بعد از چند ماه بود که با حضور تمام ستاره‌ها انجام می‌شد. رحمان عموزاد که در اولین روز آغاز اردوها مصدوم شده بود، بعد از مدت‌ها دور بودن از تمرین سخت، به تمرینات کشتی برگشت و همانند کامران قاسم پور تمرین کشتی را انجام داد.
رحمان عموزاد در تمرین کشتی با حرکات انفجاری خود تحسین کادرفنی و علیرضا دبیر را که نظاره‌گر تمرین بود برانگیخت. رحمان هیچ نشانی از مصدومیت خود نداشت و این بهترین خبر ممکن برای پژمان درستکار است.

جستجو
آرشیو تاریخی