صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۶

شمارش معکوس برای شروع رقابت‌های آسیایی والیبال از امروز در ارومیه

رویارویی با هنگ‌کنگ در قدم اول

رضا عباسپور
روزنامه نگار

بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در حالی قرار است از امروز به میزبانی شهر ارومیه برگزار شود که ملی‌پوشان والیبال ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی روز یکشنبه 29 مرداد به مصاف نخستین حریف آسیایی خود یعنی تیم ملی والیبال هنگ‌کنگ می‌روند. قطعاً تیم ملی والیبال کشورمان برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا باید بتواند از سد تیم قدرتمند و پرمهره ژاپن عبور کند.

سامورایی‌‌ها با توپ پر آمدند
بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا از امروز ۲۸ مرداد در شهر ارومیه استارت می‌خورد و قرار است این رقابت‌ها تا چهارم شهریور با حضور ۱۸ تیم در استان آذربایجان غربی ادامه داشته باشد. قطعاً ایران و ژاپن
2 مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها به شمار می‌روند. ایران که مدافع عنوان قهرمانی سال گذشته به شمار می‌رود، سامورایی‌های ژاپنی نیز با ترکیبی نسبتاً کامل و استفاده از نفرات اصلی خود با توپ پر به ارومیه آمدند تا ثابت کنند یکی از ستاره‌های والیبال قاره آسیا هستند. تیم ملی ایران بعد از لیگ ملت‌ها در تهران اردو زد و از ۱۴ مرداد هم اردوی آماده‌سازی خود را در ارومیه آغاز کرده تا آماده حضور در جام بیست و دوم شود. یکی از اهداف اصلی بهروز عطایی و شاگردانش دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته است. اما در این راه اولاً حریف سرسختی همچون ژاپن را پیش‌رو دارند که پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست، ثانیاً در چند ماه گذشته تیم بهروزعطایی حواشی پیرامونی جدی داشته که تا حدودی او و والیبالیست‌های کشورمان را تحت‌الشعاع قرار داده است. البته با تمام این تفاسیر در چند بازی تدارکاتی اخیری که قبل از شروع رقابت اصلی تیم ملی والیبال کشورمان داشته است، ما را امیدوار کرده تا بتوانیم در خانه جام قهرمانی قاره آسیا را با کسب مقتدرانه سکوی قهرمانی حفظ کنیم. ژاپن در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به عنوان یک تیم آسیایی برای اولین بار در تاریخ  لیگ ملت‌ها موفق به کسب مدال شد و در جایگاه سوم ایستاد. بنابراین از آمادگی و انگیزه بالایی برای حضور در این رقابت‌ها برخوردار است.اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۱۹۷۵ به میزبانی استرالیا برگزار شد و ژاپن به قهرمانی رسید. سه دوره دیگر این مسابقات با دوره قبلی چهار سال فاصله داشت اما از سال ۱۹۸۹ این مسابقات به صورت دو سال یک بار برگزار شده است.

همه هستند بجز جلوه
بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در فاصله 48 ساعت مانده تا نخستین دیدار ملی‌پوشان کشورمان با تیم ملی هنگ‌کنگ لیست رسمی ۱۴ نفره والیبال ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی 2023 آسیا را معرفی و اعلام کرد.
 در ترکیب تیم آسیایی عطایی تقریباً تمامی ملی‌پوشانی که در یکی، دو سال اخیر همراه عطایی دست به توپ می‌شدند هستند بجز (مهدی جلوه) که در آخرین تمرین تیم ملی والیبال نتوانست نظر سرمربی تیم را جلب کرده و به همین دلیل از لیست نهایی عطایی خط خورد.
 سوای جلوه که این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا را از دست داد در ترکیب تیمی که بهروز عطایی برای این دوره از رقابت‌ها در نظر گرفته است، محمدطاهر وادی و جواد کریمی به عنوان پاسور حضور دارند. امین اسماعیل‌نژاد و صابر کاظمی پشت خط زن‌های تیم ملی والیبال هستند. سرعتی‌زن‌های تیم سید‌محمد موسوی، محمد ولی‌زاده و محمد فلاح در نظر گرفته شدند. میلاد عبادی‌پور، پوریا حسین‌خانزاده، میثم صالحی، شهروز همایونفرمنش و مبین نصری قدرتی‌زن‌های تیم ملی والیبال خواهند بود و نهایتاً محمدرضا حضرت‌پور و آرمان صالحی به عنوان‌ لیبروهای تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا توپ می‌زنند.
مصطفی کارخانه به عنوان سرپرست، بهروز عطایی‌(سرمربی)، علیرضا طلوع‌کیان‌(مربی)، امین علی‌اکبری‌(آنالیزور)، یاناس ویچیچ‌(مربی بدنساز)، عبدالرضا علیزاده‌(‌مربی)، نیما ده‌پناه‌(فیزیوتراپ)، رضا قلی‌پور‌(پزشک) و حمزه فتحی به عنوان ماساژور کادر فنی تیم ملی را در این مسابقات همراهی می‌کنند. تیم‌های ایران و ژاپن که عنوان قهرمان و نایب قهرمان دوره قبل این مسابقات را دارند در صورت پیروزی در روز نخست مرحله پلی‌آف مستقیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کنند.

ZOOM

والیبالیست‌های کشورمان در گروه A این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا با هنگ‌کنگ و عراق همگروه هستند. هنگ‌کنگ نخستین حریف ما در ارومیه خواهد بود و به نظر می‌رسد جدال با این تیم در گام نخست حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و سپس والیبالیست‌های تیم ملی عراق دستگرمی خوبی برای ستاره‌های والیبال کشورمان است تا بتوانند در مراحل بعد ضمن پیروزی مقتدرانه برابر رقبای خود، با آمادگی و روحیه‌ای ایده‌آل مهیای رقابت با ژاپنی‌های قدرتمند باشند. ژاپن در گروه B رقابت‌های قهرمانی آسیا با ازبکستان و تایلند همگروه است. سامورایی‌ها تقریباً رقابتی سخت‌تر نسبت به گروهی که ما در آن قرار داریم پیش‌رو خواهند داشت. کره‌جنوبی، چین، قزاقستان، اندونزی، بحرین،  چین‌تایپه، قطر، هند، افغانستان، پاکستان و بنگلادش سایر تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا هستند. قطعاً کره‌جنوبی و چین نیز سوای ما و ژاپنی‌ها مدعیان صاحبنام دیگر در رقابت‌های آسیایی هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی