صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۴

استقلال یک- ملوان صفر؛ برد اقتصادی استقلال

شکار قو با نکو

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
استقلال برای دور نیفتادن از صدر جدول به 3 امتیاز بازی با ملوان نیاز مبرم داشت و با رنج و زحمت بسیار و در حالی که تا آستانه شکست خانگی نیز پیش رفته بود، توانست از مهلکه میدان بازی با ملوان جسور و بی‌باک عبور کند.
استقلال به واقع بازی را مقابل میهمان خود بسیار مغرورانه شروع کرد. طعم شیرین برد 3 گله در آبادان انگار در نیمه اول بازی با ملوان همچنان زیر دندان بازیکنان این تیم مزه می‌کرد اما وقتی ملوان در دقیقه 6 بازی صاحب ضربه پنالتی شد، آبی‌ها به این باور رسیدند که چه بازی سخت و دشواری مقابل ملوان زبل دارند و اگر حریف خود را دست کم بگیرند، هیچ بعید نیست که بازنده میدان را ترک کنند.
بدون شک اگر سید حسین حسینی در دقیقه 8 بازی ضربه مهران احمدی را با دیدی عالی مهار نمی‌کرد استقلال خود را در یک باتلاق عظیم می‌دید اما واکنش حسینی و به دنبال آن بازی مسئولانه‌تر بازیکنان استقلال موجب شد تا آبی‌ها در نهایت به آنچه می‌خواستند دست یابند.
در نیمه اول این بازی به واقع استقلال حرفی برای گفتن نداشت اما در نیمه دوم و در حالی که به نظر می‌رسید جواد نکونام در نیمه مربیان نکاتی را به شاگردانش گوشزد کرده است، بازی حال و هوای دیگری برای استقلال یافت و تیم نکونام توانست گل برتری را وارد دروازه ملوان کند.
 گلی که هر چند دیر (دقیقه 80) اما به موقع به ثمر رسید تا استقلال به آنچه در این میدان در پی‌اش بود دست یابد و به جمع تیم‌های 6 امتیازی هفته دوم ملحق شود.
به واقع اگر مهدی‌پور در نقش سازنده گل خوب عمل نمی‌کرد و محمد حسین مرادمند نیز آن ضربه سر مرگبار را وارد دروازه منادی نمی‌کرد، استقلال در آستانه بازی با سپاهان که مشخص است به مثابه بازی قهرمانی می‌ماند، دچار سردرگمی و چه کنم، چه کنم می‌شد و روشن نبود که چه سرنوشتی در انتظار نکونام و تیمش خواهد بود اما برد مقابل ملوان، استقلال را با یک روحیه متفاوت مقابل سپاهان قرار می‌دهد و دست کم این امید را ایجاد می‌کند که استقلال در بازی در اصفهان دست کم به یک امتیاز دست یابد تا هدف نکونام که دستیابی به 10 امتیاز از چهار هفته آغازین لیگ برتر است محقق شود.
البته استقلال به واسطه تیمی که برد اقتصادی را به خوبی معنا کرده و بلد است مقابل ملوانی که با اندیشه‌های تارتار و آن فوتبال مالکانه دقایق طولانی تیم برتر میدان بود، در نهایت به برتری برسد، بدون شک شانس کمی هم مقابل سپاهان مدعی که تا دندان مسلح شده، ندارد و می‌تواند به کسب بردی ارزشمند در اصفهان امیدوار باشد.
استقلال نکونام اما برای برتری مقابل سپاهان مدعی که هفته دوم را با دو گل مقابل ذوب‌آهن به پایان برد  نیاز به ارائه فوتبال حسابگرانه‌تر دارد؛ فوتبالی عاری از ریسک و عمیقاً با برنامه و دارای شاخصه‌های موفقیت.
آنچه در دو هفته آغازین لیگ برتر تا حدی آزاردهنده جلوه کرد این است که میان استقلالی که در آبادان دیده شد و استقلالی که در تهران مقابل ملوان قرار گرفت، تفاوتی بسیار وجود دارد و این روند سینوسی ممکن است اگر با بردهای اقتصادی همراه نباشد، برای استقلال گران تمام شود و موقعیت این تیم را به خطر بیندازد.
بازیکنانی همچون مهرداد محمدی که هنوز به دسته بازیکنان دم دست سرمربی استقلال تبدیل نشده‌اند و در آمادگی قطعی قرار ندارند می‌توانند مؤلفه پیروزی در بازی‌های سختی همچون سپاهان باشند.
اگر این دست بازیکنان در کنار بازیکنانی که از سال قبل باقی مانده‌اند نمایش بهتری در ترکیب استقلال داشته باشند، نه تنها استقلال از اصفهان دست پر به تهران باز خواهد گشت بلکه هر چه از لیگ بگذرد، امید برای قهرمانی استقلال افزون‌تر خواهد شد.
به هر روی 6 امتیازی شدن استقلال و بسته ماندن دروازه این تیم بعد از هفته دوم را باید عمیقاً به فال نیک گرفت و به این تیم که رگه‌های موفقیت را در خود بروز داده، به چشم یک مدعی نگریست. هر چند که ارزیابی قطعی آنچه زیر پوست تیم نکونام در حال گذر است، دشوار می‌‌نماید اما بدون شک این استقلال با همه نداری‌ها و کمبود‌ها همچنان مؤلفه کسب موفقیت را دارد و می‌تواند در لیگ چهره دیگری را از خود بروز دهد.

ZOOM

پنجشنبه، 26/5/1402، هفته دوم بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 19:30
داور: سید رضا مهدوی
کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده و امیررضا آشور ماهانی
اخطار: ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی (استقلال)، میلاد باقری، آرمان اکوان، محمدحسین اکبر منادی، علیرضا محمد (مربی) (ملوان)
گل: محمد حسین مرادمند (80)(استقلال)
 
 استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک نفس (68- مهرداد محمدی)، مهدی مهدی‌پور (83- ایمان سلیمی)، آرش رضاوند، جعفر سلمانی، کوین یامگا (75- پیمان بابایی) و ارسلان مطهری (83- آرمان رمضانی)
سرمربی: جواد نکونام
 
 ملوان: محمدحسین اکبر منادی، میلاد باقری، حامد نورمحمدی، آرمان اکوان، پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی، مهران احمدی (66- محمدرضا بردبار)، میلاد شعبانلو (66- امین پورعلی)، پیمان رنجبری، مسعود زائر کاظمینی (71- رضا جعغری)، حسین صادقی (86- مهدی موقری)
سرمربی: مهدی تارتار

جستجو
آرشیو تاریخی