صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

برد پشت برد برای اینتر میامی

لئو در آستانه تاریخ‌سازی بزرگ

لیونل مسی بار دیگر نام خود را در کتاب تاریخ فوتبال ثبت کرد، ‌این بار با هدایت اینترمیامی به اولین فینال تاریخ این باشگاه تازه تأسیس، باشگاهی که در سال 2018 آغاز به کار کرده است.
فینال موعود قرار است بامداد یکشنبه مقابل تیم نشویل برگزار شود و مسی قصد دارد تیمش را به اولین جام قهرمانی برساند.
لئو در ادامه روند موفقیت‌آمیز خود در تیم اینترمیامی بامداد چهارشنبه در بازی اینترمیامی مقابل فیلادلفیا نیز گل زد و به برد 4-1 میامی در این بازی کمک کرد تا این تیم راهی فینال لیگز کاپ امریکا شود. مسی حالا 9 گل در 6 بازی برای این تیم به ثمر رسانده و صعود تیمش به رقابت‌های چمپیونز کاپ در منطقه کونکاکاف را تضمین کرده است. برد پشت برد از زمان حضور مسی برای اینترمیامی از راه رسیده است.
عطش مسی برای بهترین بودن تمامی ندارد و حالا او قصد دارد در لباس تیم امریکایی خود یک رکورد جدید را به دست بیاورد. لیونل می‌تواند بامداد یکشنبه تبدیل شود به فوتبالیستی که بیشترین قهرمانی را در تاریخ فوتبال به دست آورده و از این نظر با دنی آلوس هم‌تیمی سابق خود در بارسلونا برابر می‌شود.
مسی تا کنون 43 جام را در رده باشگاهی و ملی به دست آورده و از این نظر پایین‌تر از مدافع برزیلی سابق بارسلونا یعنی آلوس قرار دارد. البته یکی از قهرمانی‌های دنی آلوس که مربوط به سال 2002 می‌شود محل مناقشه و اختلاف نظر است و همین جام می‌تواند در این مقایسه نقشی کلیدی داشته باشد. جامی که او برده به نام کوپا دو نوردسته یکی از جام‌های محلی برزیل است که در بسیاری از آمارها به رسمیت شناخته نشده است اما به نظر می‌رسد باید آن را به رسمیت شناخت چون جام مهمی در برزیل به حساب می‌آید. احتساب 44 جام دنی آلوس نیز با شمارش همین جام است.
اگر مسی بامداد یکشنبه در فینال لیگز کاپ ناکام بماند یک فرصت دیگر در آینده‌ای نزدیک در انتظار او خواهد بود. اینترمیامی قرار است روز 2 شهریور در نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال اوپن امریکا به مصاف تیم سینسیناتی برود که این بازی در زمین میامی برگزار می‌شود. اگر اینتر در آن بازی برنده شود در فینال به مصاف برنده دیگر دیدار نیمه نهایی که بین دو تیم سالت لیک و هوستون دینامو برگزار می‌شود، خواهد رفت و مسی در آن مسابقه هم فرصت کسب یک جام قهرمانی دیگر را خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی