صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۸

انگلیس حریف اسپانیا در فینال شد

دبل سوئد در کسب برنز؟

امیررضا همایون
خبرنگار
با اتمام بازی‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی زنان تنها دو بازی تا پایان رسمی این مسابقات باقی مانده است. بازی‌هایی که شاید به علت مشخص شدن تیم‌های اول تا چهارم مسابقات مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های تورنمنت باشند. در مسابقات یک چهارم و نیمه نهایی تیم فوتبال اسپانیا یک ستاره جدید به فوتبال زنان جهان معرفی کرد. ستاره‌ای که باعث تاریخ‌سازی تیم کشورش در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال زنان جهان شد. سلما پارالوئلو ستاره 19 ساله اسپانیا دو گل در دو بازی گذشته اسپانیا مقابل هلند و سوئد برای تیم کشورش به ثمر رساند.
سلما سلستی پارالوئلو که تا سال گذشته در رده‌های پایه اسپانیا به میدان می‌رفت، با این تیم در دو جام جهانی زیر 17 سال اروگوئه و زیر 21 سال کاستاریکا که در سال 2022 میلادی برگزار شد، حضور پیدا کرد. جالب اینکه اسپانیا با درخشش او موفق شد در هر دو تورنمنت پایه فیفا در بخش دختران به مقام قهرمانی برسد. این بازیکن جوان تنها بازیکنی بود که نامش از سوی خورخه ویلدا در فهرست تیم ملی اسپانیا برای حضور در جام جهانی 2023 نیوزیلند و استرالیا قرار گرفت. نکته‌ای که باعث شده است او شانس هت‌تریک در کسب جام‌های جهانی زنان فیفا را داشته باشد.

سوئد و تکرار دوره گذشته
تیم ملی فوتبال زنان سوئد هم یکی از تیم‌های خوب این دوره بود. تیمی که بدون شکست به جمع چهار تیم برتر مسابقات رسید و در مرحله نیمه نهایی هم با وجود تمام شایستگی‌هایی که برای رسیدن به بازی فینال از خودش به نمایش گذاشت، مغلوب اسپانیا شد تا برای دومین دوره متوالی برای کسب مدال برنز رقابت کند. این تیم در دوره گذشته مسابقات که سال 2019 به میزبانی فرانسه برگزار شد هم عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش ارائه داد اما در نیمه نهایی به هلند ساینا ویگمن با نتیجه یک بر صفر باخت و از رسیدن به بازی نهایی بازماند. آنها در دوره قبل در بازی رده‌بندی مقابل انگلیس با نتیجه نزدیک 2 بر یک به پیروزی رسیدند و مدال برنز را کسب کردند،‌ اتفاقی که با توجه به عملکردی که شاگردان پیتر گرهاردسون در مراحل گذشته به نمایش گذاشته‌اند، دور از انتظار نیست.

رویای انگلیسی تعبیر شد
تیم ملی فوتبال زنان انگلیس در مهم‌ترین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال زنان روز گذشته به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه 3 بر یک به سود شاگردان ساینا ویگمن به پایان رسید. نتیجه‌ای که باعث شد فوتبال ملی انگلیس پس از جام جهانی 1966 به بازی نهایی جام جهانی برسد. نکته مهم این بازی گلزنی سم کر، ستاره تیم ملی استرالیا بود. بازیکنی که تصور می‌شد روند گلزنی‌هایش برای کانگوروها از ابتدای مسابقات آغاز شود اما یک مصدومیت نابهنگام باعث شد او بسیاری از بازی‌های میزبان را از دست بدهد. انگلیس یکشنبه آینده در فینال به مصاف اسپانیا می‌رود و استرالیا شنبه در رده‌بندی با سوئد بازی می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی