صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

شافعی: کمال در پرسپولیس درخشان بود و باید حرفه‌ای جدا می‌شد

صعود از گروه در آسیا هم مثل قهرمانی است

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
محمود شافعی هافبک اسبق پرسپولیس که با تیم پاس سابقه قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را هم در کارنامه بازیگری‌اش دارد در رابطه با شرایط سخت و دشوار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های این تیم در لیگ برتر پیش‌بینی بازی‌های دشواری را برای این تیم و تکرار قهرمانی دارد. از این‌رو در خصوص مسائل پیش روی پرسپولیس در این فصل گفت‌و‌گویی را با شافعی داشتیم.
 چندی قبل در محل تمرین پرسپولیس حاضر شدید. در این دیدار گفت‌و‌گوی خاصی با سرمربی تیم داشتید؟
شخصاً دوست داشتم در تمرینات تیم محبوبم پرسپولیس حاضر شوم و با یحیی و بقیه کادر و بازیکنان دیداری داشته باشم. در این دیدار که در روز بازی تدارکاتی پرسپولیس هم بود صحبت‌ها جنبه سلام‌علیک و احوالپرسی داشت و حرف خاص دیگری مطرح نشد.
 قصد داشتید در رابطه با مسأله خاصی با یحیی صحبت کنید؟
نه صحبتم که بیشتر جنبه دیدار داشت اما می‌خواستم اگر فرصتی شد در رابطه با سیستم پرسپولیس که به نظرم کمی دفاعی‌تر شده حرف بزنم اما فرصت این مسأله پیش نیامد اما حتماً در گفت‌و‌گوهای بعدی در رابطه با مسائلی که گفتم با یحیی صحبت خواهم کرد.
 در خصوص بازی سوم پرسپولیس که مقابل شاگردان ربیعی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد چه صحبتی دارید؟
در این بازی امیدوارم بخشی که گفته شده آماده شود تا حداقل در سومین بازی پرسپولیس میزبان باشد و از حضور هوادارانش بهره ببرد نکته‌ای که خیلی به لحاظ روحی روانی در روحیه بازیکنان پرسپولیس مفید و مؤثر واقع خواهد شد. در این بین ربیعی مربی این فصل ذوب‌آهن مربی بسیار خوب و تاکتیکی است. از این‌رو به نظرم شاهد بازی کاملاً تاکتیکی بین دو تیم خواهیم بود. سال گذشته هم زمانی که ربیعی در مس رفسنجان بود بازی‌های کاملاً تاکتیکی را بین دو تیم پرسپولیس و تیم رفسنجانی شاهد بودیم از این‌رو بازی هفته سوم هم یک بازی تمام‌عیار و یک جنگ تاکتیکی خواهد بود پس شرایط راحتی نخواهد بود اما من خیلی امیدوارم که یحیی با توجه به مهره‌های بهتری که در اختیار دارد برنده بازی باشد.
 در رابطه با قهرمانی در آسیا و لیگ چقدر شانس برای پرسپولیس قائل هستید؟
امسال شرایط بسیار سختی در آسیا داریم و کار حتی برای تکرار قهرمانی در لیگ برتر هم واقعاً سخت شده است چون تیم‌ها به‌شدت تقویت شده‌اند و امسال چند تیم مدعی وجود دارند و چند تیم دیگر هم هستند که درصددند خودشان را بهتر از سال قبل نشان دهند و انگیزه‌های زیادی برای موفقیت دارند از این‌رو کار به نسبت سال‌های قبل برای قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بسیار سخت شده است. من بازی در گروه‌بندی آسیا را هم با توجه به تیم‌های قدرتمندی که حضور دارند برای پرسپولیس سخت می‌دانم و بازی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را هم برای پرسپولیس بسیار دشوار می‌دانم چون تیم‌ها امسال به شکل بسیار خوبی تجهیز شده‌اند خصوصاً تیم‌های عربستانی که از جذب هر ستاره‌ای که از دستشان برمی‌آید کوتاهی نکرده‌اند به همین دلیل حتماً کار برای پرسپولیس بسیار دشوار و تبدیل به یک مأموریت سخت شده است و به نوعی با توجه به تیم‌هایی که حضور دارند رسیدن به مرحله حذفی هم سختی در حد قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را خواهد داشت چون بازیکنانی در آسیا حضور پیدا کرده‌اند که تمام اخبار ایران و جهان را تحت تأثیر حضورشان قرار خواهند داد به همین دلیل هم گفتم اگر به مرحله حذفی صعود کنید انگار که قهرمان آسیا شده‌اید.
 در مورد کمال که بعد از کنار گذاشتن یحیی این موضوع را قبول نکرد و بعد از آن هم پولی که به پریرا دادند را پیش کشید که این موضوع هم با واکنش یحیی مواجه شد چه نظری دارید؟
 هر بازیکنی روزی به یک تیم می‌آید و روزی هم باید از آن تیم برود. حالا هم قطعاً اگر سرمربی تشخیص داده هافبک‌های بهتری از یحیی دارد که جوانتر هستند و بهتر از کمال می‌توانند کار را در خط میانی در آوردند کمال نباید از دست یحیی ناراحت شود بلکه برخورد خیلی حرفه‌ای داشته باشد و به آن گردن نهد. کمال 7- 8 سال درخشان را با پرسپولیس سپری کرد و از تیم متوسط نفت تهران در پرسپولیس تبدیل به چهره شد و درخشید و یکی از بازیکنان موفق تاریخ باشگاه شد که بیشترین قهرمانی‌ها را کسب کرد و انصافاً یکی از بازیکنان متعصب و بااخلاق پرسپولیس بود اما زمانی که مربی تشخیص داد هافبک‌های دیگری دارد که قادرند در خط میانی بهتر از کمال برای او بازی کنند باید به تصمیم سرمربی احترام می‌گذاشت و نباید به مسائل دیگر می‌پرداخت و به وجهه‌اش خدشه وارد می‌ساخت. حالا هم که این جریانات پیش آمده حتماً بهتر است در بازی ذوب آهن مقابل پرسپولیس، کمال پیش‌دستی کرده و نزد سرمربی تیم برود تا همه چیز به خیر و خوشی تمام شود و اگر کدورتی هم پیش آمده آن را از دل سرمربی پرسپولیس که خیلی برای پرسپولیس و او زحمت کشیده درآورد. کمال مصدوم است به همین خاطر من امیدوارم او به بازی پرسپولیس برسد و با پیش‌دستی کردن در رسم کسوت و ادب همه چیز را از دل یحیی درآورد و اگر هواداران هم در ورزشگاه حاضر بودند به گونه‌ای برخورد کند که هواداران پرسپولیس هم به او احترام بگذارند و خاطرات خوب حضور کمال در پرسپولیس را برای خودشان محفوظ نگاه دارند.
 در رابطه با وضعیت ورزشگاه آزادی که برای تیم‌ها خصوصاً دو تیم سرخابی و بیشتر پرسپولیس که باید در آسیا از تیم‌های قاره کهن میزبانی کند چه صحبتی دارید؟
در یک ماه کشور قطر یک ورزشگاه در آستانه جام جهانی می‌سازد اما ما برای ترمیم ورزشگاه آزادی چند ماه مهم را از دست داده‌ایم و بعد هم در شروع لیگ و در حالی که چند ماه دیگر مسابقات مهم لیگ قهرمانان آسیا را در پیش داریم یاد درست کردن ورزشگاه افتاده‌ایم. واقعاً نمی‌دانم چه خبر است که برای ترمیم چند ماه زمان می‌خواهند در حالی که می‌توانستند این کار را خیلی زودتر انجام دهند. پرسپولیس بواسطه میزبانی در دو جام داخلی و آسیایی بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد از این‌رو هر چه زودتر ورزشگاه آزادی را در هفته سوم آماده کنند تا هواداران پرسپولیس بتوانند با حضور بازیکنان تیمشان جشن قهرمانی سه‌گانه فصل قبل را برگزار کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی