صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

منچستریونایتد اولین بازی لیگ را با برد جنجالی آغاز کرد

غیرمنصفانه

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار
در هفته اول از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد و ولورهمپتون در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم رفتند و در نهایت در این بازی شیاطین سرخ موفق شدند با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسند و هر سه امتیاز این بازی را به دست بیاورند. شاگردان اریک تن‌هاگ کار خود را در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با بردی خفیف مقابل ولورهمپتون شروع کردند. تک گل این بازی را رافائل واران، مدافع فرانسوی شیاطین سرخ به ثمر رساند. او در دقیقه 76 روی پاس آرون ون‌بیساکا توانست دروازه حریف را باز کند.
 
دلیل اصلی برد
واران پس از پایان بازی گفت: «خیلی خوشحالم. بازی سختی مقابل تیمی منسجم بود. سه امتیاز و کلین‌شیت، به نظرم یک شروع فوق‌العاده برای فصل جدید بود. روحیه تیمی یونایتد خیلی خوب است، اما ما می‌خواهیم بهتر شویم. می‌خواهیم سرسخت‌تر باشیم تا کمتر کسی بتواند ما را شکست دهد. باید در زمین با یکدیگر هماهنگ باشیم و هجومی بازی کنیم. عملکرد ما در این بازی خیلی خوب بود. البته می‌توانیم روی کنترل توپ، بهتر شویم و با آرامش بیشتری کار کنیم.»
اولین بازی اونانا؟ «به نظرم کارش را به نحو احسن انجام داد. به کمی زمان بیشتر نیاز داریم تا بتوانیم به حداکثر ارتباط در زمین دست پیدا کنیم. مطمئنم که اونانا در این فصل به ما کمک زیادی خواهد کرد، چون او یک دروازه‌بان بسیار قابل اعتماد است.»
 
پنالتی سوخته علیه یونایتد!
برخوردی که در لحظات پایانی بین آندره اونانا و بازیکن ولورهمپتون در محوطه جریمه یونایتد به وجود آمد باعث شد که بسیاری منتظر اعلام ضربه پنالتی به سود این تیم باشند اما سیمون هوپر چنین اعتقادی نداشت و کمک داور ویدیویی هم با او هم‌نظر بود.
بسیاری از بازیکنان ولورهمپتون و اعضای کادر فنی این تیم پس از این تصمیم بسیار عصبانی شدند و به داور اعتراض کردند و کارت زردی هم به اونیل به خاطر رفتارش در کنار زمین نشان داده شد. اونیل پس از پایان این بازی به خبرنگاران گفت: «من با جان ماس صحبت کردم و از او به خاطر منصف بودنش سپاسگزارم. او از من عذرخواهی کرد و گفت این صحنه یک پنالتی واضح بوده که باید به سود تیم ما اعلام می‌شد. هر چند این اتفاق باعث شد که احساس بدتری نسبت به قبل داشته باشم. وقتی شما می‌دانید که در مورد چیزی حق با خودتان بوده است، باعث می‌شود احساس بدی داشته باشید که بازی را با دست خالی و بدون کسب امتیاز ترک کردید. با این حال باید بگویم که فکر نمی‌کنم تیم داوری از قصد به سود تیمی سوت زده باشد. فکر می‌کنم این اشتباهی بر اساس ذات انسانی بوده است. باید این واقعیت را بپذیریم که آنها منچستریونایتد هستند و هر داوری ممکن است تحت تأثیر جو اولدترافورد قرار بگیرد. کمک داور ویدیویی باید روی این صحنه به او کمک می‌کرد.»
 
محرومیت داور
بعد از این بازی اعتراض‌های زیادی به عملکرد ضعیف تیم داوری شد و به همین علت اتفاقات این بازی دوباره بررسی شدند. بعد از انجام این بررسی‌ها، سایمون هوپر، داور این بازی به همراه مایکل سیلزبری و ریچارد وست، کمک داوران ویدیویی این بازی، همگی از قضاوت در هفته بعد رقابت‌های لیگ برتر انگلیس محروم شدند.گری اونیل، سرمربی ولورهمپتون به‌شدت به عملکرد داوری در این بازی اعتراض داشت و به همین علت در دقیقه 97 بازی از داور این دیدار کارت زرد گرفت. هر چند این مربی در ادامه اظهار کرد که جان ماس، رئیس کمیته داوران به طور رسمی از او عذرخواهی کرده است و اعتراف کرده است که یک پنالتی آشکار برای تیمش در مقابل منچستریونایتد گرفته نشده است.
حال اونیل و تیمش در حالی که به خاطر اشتباه داوری، امتیاز مهمی را در آغاز رقابت‌های لیگ برتر از دست داده‌اند، باید در هفته دوم در خانه به مصاف برایتون بروند و امیدوار باشند که داوران در هفته‌های آینده کم‌اشتباه‌تر عمل کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی