صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

«زنگنه» با وساطت «طباطبایی» به اردوی کاراته بانوان برگشت

دعوای دو سر سوخت!

رضا عباسپور
روزنامه نگار
مدت‌ها بود که به جز اتفاق‌های شیرین و خوش حرف و حدیث یا حاشیه‌ای از اردوی تیم‌های ملی مردان و زنان کاراته کشورمان به گوش نمی‌رسید. همه چیز به نظر آرام و روتین بود تا اینکه ماجرای عجیب و تأسف‌برانگیز دعوا و درگیری بین سرمربی و مربی تیم ملی کاراته (فرحناز ارباب و پگاه زنگنه) آرامش اردوی کاراته بانوان را درگیر حاشیه کرد. حاشیه‌های دو سر سوخت که قطعاً می‌شد پیش‌بینی کرد که انتهایش به آشتی‌کنان و بازگشت مجدد زنگنه به اردوی تیم ملی به خیر و خوشی ختم می‌شود، اما نهایتاً فرصت طلایی که در این چند روز از دست ملی‌پوشان رفت. همینطور حواشی مخربی که جای آرامش را در مسیر آماده‌سازی ملی‌پوشان کاراته بانوان برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و رقابت‌های جهانی بوداپست گرفت، مواردی بود که مطمئناً به ضرر تیم ملی کاراته بانوان و کادرفنی این مجموعه تمام می‌شود.
 
نیاز به همدلی برای موفقیت در هانگژو و بوداپست
قطعاً در کنار موفقیت‌های ارزشمندی که مردان کاراته کشورمان در میادین مختلف بین‌المللی برای ورزش کشور کسب می‌کنند، کاراته بانوان نیز یکی از امیدهای همیشگی کاروان کاراته کشورمان برای درخشش و تصاحب مدال‌های خوشرنگ در میادین معتبر بین‌المللی به شمار می‌رود. همین رقابت‌های قهرمانی آسیا که چندی پیش در ملاکای مالزی با درخشش آتوسا گلشادنژاد دختر طلایی کاروان کاراته کشورمان همراه بود، خود گواه محکمی بر توانمندی دختران کاراته ایران در عرصه‌های مختلف بین‌المللی است.
حال آنکه بعد از درخشش گلشادنژاد در رقابت‌های قهرمانی آسیا توقع از کاراته بانوان و کادرفنی آنها این بود که بی‌حاشیه کار آماده‌سازی خود را برای کسب موفقیت و درخشش در 2 رویداد معتبر و مهمی که پیش روی آنها قرار دارد (بازی‌های آسیایی هانگژوی چین و رقابت‌های جهانی بوداپست مجارستان) پیش ببرند. اما ماجرای تأسف‌برانگیز درگیری و دعوایی که بین سرمربی و مربی تیم ملی (فرحناز ارباب و پگاه زنگنه) در اردوی تیم ملی رخ داد، تقریباً ما را از امیدی که به این تیم داشتیم نسبتاً مأیوس کرد. زیرا ورود این قبیل حواشی خودساخته به اردوی تیم ملی نه تنها می‌تواند آرامش را از ملی‌پوشان بگیرد، بلکه باعث می‌شود تمرکز کاراته‌‌کاها برای پیشرفت در مسیر پیش رو از بین برود. به همین دلیل حالا که با وساطت رئیس فدراسیون و برخی از بزرگان این رشته ورزشی، بین ارباب و زنگنه صلح و صفا دوباره برقرار شده است، توقع از آنها به عنوان بزرگتر تیم ملی بانوان این است که اتفاق‌های تلخ گذشته را فراموش کرده و با ایجاد همدلی و رفاقت بیشتر در اردو، فرصت طلایی از دست رفته را جبران کنند. زیرا کسب موفقیت در میادین معتبر پیش رو بسته به همدلی و یکدست شدن تیم ملی در این مسابقات دارد.
 
بازگشت بعد از آشتی‌کنان در آخرین روز اردو
پگاه زنگنه پس از جدایی موقت و اتفاقات تلخی که طی روزهای گذشته بین او و فرحناز ارباب در اردوی تیم ملی بانوان رخ داد، با وساطت مسئولین فدراسیون به کادر فنی تیم ملی کاراته بانوان بازگشت. پس از مسابقات کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا در مالزی که با نتایج نسبتاً خوبی برای تیم ملی بانوان ایران همراه بود، اختلاف بین فرحناز ارباب و پگاه زنگنه و ادامه‌دار شدن این مسأله، موجب جدایی زنگنه، مربی موفق کرمانشاهی کاراته ایران از کادر فنی شد. با این حال پس از چند روز و صحبت‌هایی که مسئولان فدراسیون با او و ارباب داشتند، زنگنه روز گذشته در آخرین روز اردوی دهم تیم ملی بانوان به همراه افسانه باقری نایب رئیس بانوان فدراسیون، در محل تمرینات تیم ملی حضور یافت. طبق توافقاتی که بعد از آشتی‌کنان بین دو طرف دعوا صورت گرفته است، قرار است زنگنه از اردوی بعدی تیم بانوان که از ۲۶ ماه جاری آغاز می‌شود، به صورت رسمی دوباره کارش را در کادر فنی تیم بانوان آغاز کند. هفته گذشته و پس از جدایی زنگنه از کادر فنی، ستاره موسوی و فاطمه قاسمی به کادر فنی اضافه شدند و اکنون با بازگشت زنگنه، تیم ملی کاراته بانوان ایران با چهار مربی (ارباب، زنگنه، موسوی و قاسمی) به کار خود برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو ادامه می‌دهد.
مطمئناً تیم ملی کاراته بانوان و ملی‌پوشان شایسته حاضر در اردوی آماده‌سازی کاراته بانوان جزو امیدهای اصلی کاروان ورزش کشور برای کسب مدال‌های خوشرنگ در بازی‌های آسیایی 2023 هانگژوی چین به شمار می‌روند. بنابراین باید کادرفنی تیم ملی به دور از هرگونه حاشیه، مسائل شخصی را بیرون اردو حل و فصل کرده و وقتی در اردوی تیم ملی حاضر می‌شوند، صفر تا صد در اختیار تیم ملی کاراته و ملی‌پوشان باشند. البته اگر آنها به دنبال کسب موفقیت و مدال‌های خوشرنگ در میادین پیش رو هستند.

ZOOM

دختران شایسته کاراته ایران مطمئناً جزو امیدهای اصلی کاروان ورزش کشور در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین به شمار می‌روند. بنابراین سرمربی تیم ملی یعنی فرحناز ارباب و دستیاران او باید بدانند که چه امانتی به آنها واگذار شده است. بنابراین امانتداری در این شرایط حساس که زمان اندکی تا اعزام ملی‌پوشان کاراته به بازی‌های آسیایی هانگژو باقی مانده است مطمئناً باید جزو اولویت‌های اصلی برنامه‌ریزی کادرفنی تیم ملی کاراته بانوان باشد. در غیر این صورت اگر در اردوهای باقیمانده تا اعزام تیم به چین باز هم شاهد این قبیل اختلافات و درگیری‌های دو سر سوخت و ناامیدکننده باشیم، باید قید موفقیت را زده و منتظر تبعات منفی حاصل از این بی‌تدبیری باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی