صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

پیش به سوی ساختن استقلال شکست‌ناپذیر

10امتیاز هدف نکو از چهار هفته اول

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
هفته اول لیگ بیست و سوم برای جواد نکونام 3 امتیاز شیرین به همراه داشت. بردی ارزشمند در گرمای طاقت‌فرسای آبادان که منجر به صدرنشینی استقلال در لیگ هم شد.
استقلال به همراه گل‌گهر سیرجان قاطع‌ترین برد هفه اول را به دست آورد و نکونام بابت کسب این پیروزی بشدت مورد تمجید قرار گرفت اما پرواضح است که عبور قاطعانه از هفته اول دلیلی بر تکرار این رویه در هفته‌های بعد نیست و استقلال باید به لحاظ روحی-روانی و تاکتیکی بشدت آماده و مهیا باشد تا در هفته‌های آتی نیز نتایج مطلوب را تکرار کند.
بالا ی90 درصد استقلال در بازی هفته دوم نیز علاوه بر کسب 3 امتیاز، برد قاطعانه‌ای را به ثبت خواهد رساند و هیچ بعید نیست در این بازی نیز خط آتش استقلال گل‌های قابل توجهی را وارد دروازه حریف کند و پیروزی قاطعانه دیگری را به کارنامه کاری جواد نکونام پیوند دهد.
اما فارغ از اینکه استقلال برد قاطعانه‌ای داشته باشد، تداوم کسب پیروزی‌ها در هفته‌های آینده اهمیت بسیاری خواهد یافت و هرچه لیگ به جلو برود، حفظ این وضعیت پراهمیت‌تر خواهد شد.
بخصوص در هفته سوم که استقلال دیداری فینال‌گونه با سپاهان را پیش رو دارد و حتی اگر جواد نکونام بتواند در این بازی به حداقل امتیاز برسد، برای او به منزله رسیدن به یک پیروزی بزرگ خواهد بود.
برنامه سرمربی استقلال نیز رسیدن به همین هدف عالی است و نکونام قصد دارد دست کم از چهار بازی هفته نخست و تا قبل از تعطیلی لیگ به جهت برگزاری اردوی تیم ملی لااقل 10 امتیاز به دست آورد.
نکونام این هدف را با همکارانش در میان گذاشته و به مرور نیز بازیکنان در جریان آنچه در ذهن سرمربی می‌گذرد، قرار خواهند گرفت. نکونام خوب می‌داند که اگر تا قبل از تعطیلی لیگ به جهت برگزاری اردوهای تیم ملی بتواند روحیه شکست‌ناپذیری را در میان بازیکنانش حاکم کند، تا چه اندازه به موفقیت در فصل جاری نزدیک خواهد شد.
تصور کنید اگر استقلال طبق اهداف نکونام پیش برود و دست کم از چهار بازی هفته نخست صاحب 10 امتیاز شود. آنگاه آیا استقلال نکونام با روحیه مضاعف گام به دربی نخواهد گذاشت؟
سرمربی استقلال به خوبی می‌داند که ساختن تیمی با عیار شکست‌ناپذیری بالا و برخورداری از روحیه پیروزی‌طلبی تا چه اندازه به نهایی شدن برنامه‌ها و اهداف او یاری خواهد رساند. به همین دلیل سرمربی آبی‌ها سه بازی باقی مانده تا تعطیلی لیگ را بسیار جدی خواهد گرفت.
اگر نکونام از بازی با ملوان سربلند خارج شود و با 6 امتیاز به بازی فوق‌حساس مقابل سپاهان برسد و از این بازی نیز دست‌کم یک امتیاز عایدی داشته باشد، به احتمال فراوان در بازی خانگی مقابل استقلال خوزستان نیز 3 امتیاز شیرین دیگر به چنگ خواهد آورد و آنگاه دست‌کم تیم او در چهار بازی صاحب 10 امتیاز خواهد شد که کسب چنین امتیازی برای تیمی که مقصد خود را قهرمانی در پایان فصل ترسیم کرده بسیار ایده‌آل است و امیدواری فراوانی برای خلق این هدف ایجاد خواهد کرد.
 
استقلال دست‌کم یک مهاجم می‌خواهد
همه این اهدافی که نکو ترسیم کرده و قصد دارد وارد ذهن بازیکنان و همکارانش کند، به کنار. استقلال تا پایان هفته اول خوب پیش رفته اما تضمینی وجود ندارد که در هفته‌های آتی نیز همان شود که آقای سرمربی می‌خواهد. استقلال نکونام اگر در بخش دفاعی خود مشکلی احساس نمی‌کند. یا در خط میانی دستش از داشتن بازیکنان پر است، اما از داشتن عناصر گلزن بخصوص در پست مهم و استراتژیک خط حمله بی‌بهره است. در خط حمله استقلال فقط ارسلان مطهری را می‌بینیم و در کنارش آرمان رمضانی و آریا برزگر؛ این دو مهاجم از کیفیت آنچنانی برخوردار نیستند که سرمربی استقلال بتواند برای گلزنی در یک فصل کاری سخت روی آنها حساب کند. به همین دلیل مدیران استقلال باید موضوع جذب بازیکن جدید در خط حمله را جدی بگیرند و به سادگی از کنار آن عبور نکنند تا اهدافی که ترسیم شده قابل اجرا جلوه کند.

جستجو
آرشیو تاریخی