صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اولین نشست خبری کپا در مادرید

الگوی من کاسیاس بود

کپا آریزابالاگا بالاخره روز گذشته به‌عنوان دروازه‌بان جدید رئال مادرید به هواداران معرفی شد. او حالا با اینکه قرار نیست شماره یک را تن کند ولی اصطلاحاً شماره یک رئال خواهد شد و این فصل درون دروازه این تیم خواهد ایستاد. مصدومیت سنگین کورتوا باعث شد تا سران رئال کپا را در انتقالی قرضی و یکساله به سانتیاگو برنابئو بیاورند. گفته می‌شود در قرارداد بسته شده، بند خرید وجود ندارد و کپا با بهبود مصدومیت تیبو کورتوا به چلسی باز می‌گردد. این دروازه‌بان دیروز در یک نشست خبری هم ظاهر شد و حرف‌های جالبی درباره چرایی رئالی شدنش زد که در ادامه قسمت‌های برگزیده آن را می‌خوانیم.
کپا در صحبت‌های نخستش در مراسم معارفه گفت: «این یک روز بسیار شاد و ویژه برای من و برای همه خانواده‌ام است. من افتخار می‌کنم که حالا به رئال مادرید تعلق دارم. روزی برای لذت بردن و به اشتراک گذاشتن این لحظات خوب با نزدیک‌ترین افراد است. روند انتقالم خیلی سریع پیش رفت و نهایی شد. در یکی از بهترین لحظات دوران حرفه‌ای‌ام هستم. برای رویارویی با این چالش آماده‌ام و همان‌طور که قبلاً گفتم، به تعهد و کار خودم اطمینان می‌دهم.»
او که مورد توجه تیم بایرن‌مونیخ هم قرار گرفته بود، حرف جالبی درباره دلیل پیوستنش به رئال مادرید زده است: «روزهای سختی بودند، اما زمانی که پیشنهاد رئال رسید، دیگر تردید نکردم و به پیشنهاد بایرن پاسخ منفی دادم. تصمیم خیلی راحتی بود. همچنین پیشنهادهای دیگری از باشگاه‌های مهم داشتم اما وقتی رئال وارد شد، همه چیز خیلی سریع پیش رفت.»
او البته درباره فشار موجود برای بازی در باشگاه بزرگی مثل رئال مادرید هم گفته است که مشکلی از این لحاظ ندارد: «آماده بازی برای این تیم هستم. رئال مادرید پادشاه لیگ قهرمانان است. در سه لیگ قهرمانان اخیر ما مقابل هم قرار گرفتیم و قدرت رئال را دیدم. فکر می‌کنم همه با این جمله من موافق باشند.»
دروازه‌بان اسپانیایی وقتی با این سؤال مواجه می‌شود که «آیا رؤیای بازی برای مادرید را داشتید؟» می‌گوید: «من با دیدن بازی‌های ایکر کاسیاس درون دروازه رئال مادرید بزرگ شدم. رئال همیشه برای من باشگاهی فوق‌العاده بود و حالا افتخار می‌کنم اینجا هستم.»
 این دروازه‌بان قرار است در رئال مادرید شماره 25 را به تن کند و دلیلش را هم این‌طوری توضیح داده: «من این شماره را انتخاب کردم زیرا 1 و 13 در دسترس نبود. خوشحالم که 25 را می‌پوشم اما نمی‌خواهم وارد مقایسه‌ها شوم. من آمده‌ام تا به رئال کمک کنم و تاریخ خودم را بنویسم.»
سؤال مهم این است که آیا حضور کپا درون دروازه رئال موقتی و برای همین یکسال است یا نه؟ خودش که این‌طور می‌گوید: «امیدوارم بمانم. امروز اولین روز حضور من است و وقت داریم. خواهیم دید. امیدوارم با عملکردم بتوانم ثابت کنم لایق حضور طولانی مدت در رئال هستم.»
دروازه‌بان جدید رئال در پایان پیامی هم برای کورتوای مصدوم می‌فرستد: «من با تیبو صحبت کرده‌ام و متأسفانه او باید بدترین قسمت فوتبال را تجربه کند. برایش ریکاوری سریع را آرزو می‌کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی