صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

انتظاری: قافیه را نبازیم رونالدو، بنزما و نیمار نمی‌توانند شق‌القمر کنند

تغییرات کم، برگ برنده پرسپولیس است

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

سهراب انتظاری پیشکسوت پرسپولیس معتقد است در رابطه با حضور دروازه‌بان جدید و جوان پرسپولس باید نگاه مثبت داشت. انتظاری در رابطه با خرید بازیکنان گرانقیمت و ستاره‌های تیم‌های عربستانی نیز معتقد است این بازیکنان به تنهایی نمی‌توانند برای تیم‌هایشان کار را درآورند و ما نیز نباید برای مصاف با آنها قافیه را از الان ببازیم.
  از بازی پرسپولیس مقابل تیم اراکی صحبتمان را شروع کنیم.
پیروزی و کسب سه امتیاز در اولین بازی فصل خیلی مهم و حایز اهمیت بود که خوشبختانه پرسپولیس به این مهم رسید و استارت شروع فصل را بخوبی زد. این در حالی است که در شروع فصل تیم‌ها با مشکلات ناهماهنگی و بدنی مواجه هستند اما خوشبختانه شرایط پرسپولیس به نسبت بازی اول مناسب بود به همین دلیل هم باید نتیجه پرسپولیس را در بازی اول قابل قبول دانست.
 در حالی از ناهماهنگی تیم‌ها حرف می‌زنید که پرسپولیس به نسبت فصل قبل فقط دو بازیکن جدید در ترکیبش داشت از این‌رو نیاز به هماهنگی چندانی نبود!
بله این تحلیل درست است چون مزیت بزرگ پرسپولیس و شاید سپاهان به این نکته باز می‌گردد که شاکله اصلی‌شان را حفظ کرده‌اند و جدا از شهاب زاهدی و کنعانی‌زادگان که در این بین هم کنعانی قبلاً در پرسپولیس بود با هماهنگی خوبی کار کرد. از این‌رو فکر می‌کنم پرسپولیس به این دلیل از سد تیم اراکی گذشت چون تیمتر بود و بازیکنان شناخت کاملی از بازی یکدیگر داشتند.
 در مقابل تراکتور هم این پاسخی که دادید باز برای پرسپولیس مؤثر واقع خواهد شد؟
بله در این فصل تراکتور تغییرات زیادی داشته به همین دلیل حتماً نیاز به زمان دارند که بازیکنانش به هماهنگی برسند. در حالی که در نقطه مقابل این تیم پرسپولیس قرار دارد که بازیکنانش با هم کاملاً هماهنگ هستند، مزیتی که شاید تنها سپاهان از این حیث در بین تیم‌های لیگ برتری مانند پرسپولیس باشد.
 بازی در حضور تماشاگران پرتعداد به لحاظ روانی مشکل‌ساز نخواهد شد؟
پرسپولیس به بازی مقابل تماشاگر عادت دارد از این رو حضور تماشاگر زیاد به هیچ وجه تیم پرسپولیس را تحت تأثیر خودش قرار نداده و به لحاظ روانی برای پرسپولیس مشکل‌ساز نمی‌شود. ضمن اینکه تیم تراکتور هم قرمزپوش است و هوادارانش معمولاً با شال‌های قرمز به ورزشگاه می‌آیند از این‌رو سرخپوشان پایتخت فکر می‌کنند مقابل تماشاگران خودشان بازی می‌کنند. در هر حال من حضور تماشاگر را به فال نیک می‌گیرم و اعتقاد دارم بازی در مقابل هواداران پرتعداد اتفاقاً انگیزه بازیکنان پرسپولیس را بالاتر خواهد برد.
 پرسپولیس با وجود گلزنی مدافعش در مقابل تیم اراکی در فاز تهاجمی اصلاً خوب نبود و شهاب زاهدی تنها مهاجم پرسپولیس هم روز موفقی را سپری نساخت!
به نظرم ما برتری عددی در حمله نداشتیم از این‌رو لازم است که این بار در زمان حمله مقابل تراکتور با تعداد بیشتری از بازیکنان حضور پیدا کنیم. شهاب مهاجم خوبی است بازیکنی که از قدرت بدنی خوب و سرزنی بالایی برخوردار است از این‌رو باید به مهاجمی مانند شهاب که بازیکن توانایی هست فرصت بیشتری داد و بزرگترهای تیم باید به مهاجم جدید کمک بیشتری انجام دهند تا بتواند در گلزنی موفق عمل کرده و پایش به گلزنی که اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه یک مهاجم است باز شود و به نوعی فشار هم از روی دوش او برداشته شود. شهاب بازیکن گلزنی است که در چند تیم اروپایی بازی کرده به همین دلیل اگر به او فرصت لازم داده شود او حتماً می‌تواند قدرت گلزنی و ارزش‌های فنی خودش را نشان دهد.
 در رابطه با حضور گلر برزیلی 19 ساله در پرسپولیس که با واکنش منفی پیشکسوتان مواجه شده چه نظری دارید؟
به هر حال ما به یک دروازه‌بان ذخیره خوب نیاز داریم سنگربانی که در آسیا و بازی‌های حساس بتواند در صورت مصدومیت و محرومیت بخوبی از دروازه پرسپولیس حراست کند از این‌رو باید به حضور دروازه‌بان ذخیره به دید مثبت نگاه کرد هرچند که من معتقدم ما باید روی حضور یک مهاجم ششدانگ زوم کنیم و هر چه زودتر این بازیکن را به خدمت بگیریم و این قدر در این رابطه دست دست نکنیم چون در این صورت و با ادامه این روند از قافله عقب می‌افتیم.
 در خصوص بازی با تیم‌های عربستانی در حالی که آن تیم‌ها بازیکنانی مانند رونالدو و بنزما و احتمالاً نیمار را جذب کرده‌اند حرفی برای گفتن خواهیم داشت؟
همین النصر دوشنبه با سادیو مانه باخت از این‌رو بازیکنانی مانند رونالدو و مانه و بنزما یا نیمار نمی‌توانند به تنهایی شق‌القمر کنند و از آنجا که بازی‌ها رفت و برگشت خواهد بود ما می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم چون بازیکنان و تیم‌های قدرتمندی در آسیا داریم اما متأسفانه به لحاظ برنامه‌ریزی و امکانات ضعیف‌تر از تیم‌های عربی هستیم. با وجود این اگر خوب تدارک ببینیم بازیکنانمان می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.
 در رابطه با وضعیت ورزشگاه آزادی با شرایطی که سکوهای ورزشگاه پیدا کرده چه نظری دارید؟
فوتبال بدون تماشاگر لذت ندارد الان هم بحث ورزشگاه تختی مطرح است که اصلاً این ورزشگاه چه به لحاظ چمن و سایر موارد شرایط برگزاری بازیها را ندارد. در تهران و حومه هم ورزشگاه خوبی به جز آزادی نداریم از این‌رو باید هر چه زودتر ورزشگاه آزادی را مهیا کنند تا پرسپولیس بیشتر از این در لیگ برتر و آسیا شرمنده هوادارانش نشود و مسئولان باید برای بازی نماینده ایران حمایت بیشتری از پرسپولیس انجام دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی