صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

نیمار، وزنه‌ای که از دوش پاری سن ژرمن برداشته شد

الهلال به وعده خود عمل کرد

پاری سن ژرمن با جدایی نیمار، یک وزنه سنگین را از روی دوش تیمش برداشت و از نظر مالی نیز درآمد خوبی به دست آورد، هرچند قابل مقایسه با هزینه‌ای که برای خرید نیمار پرداخت، نیست.
باشگاه پاریسی بر سر انتقال نیمار، ستاره برزیلی‌اش، با باشگاه الهلال عربستان به توافق رسید. گفته می‌شود رقم این قرارداد حدود ۹۰ میلیون یورو همراه با بندهای پاداش است. انتقال این بازیکن سی و یک ساله پس از انجام آزمایش پزشکی و کارهای اداری تکمیل خواهد شد.
نیمار طی شش سال حضور خود در پاری سن ژرمن هیچ وقت نتوانست یک بازیکن شگفت‌انگیز و عامل کلیدی در موفقیت‌های تیم باشد و جنجال‌های مداومی که بیرون و داخل زمین به راه می‌انداخت نیز باعث دردسر باشگاه شده بود. نیمار سال ۲۰۱۷ با ۲۲۲ میلیون یورو از بارسلونا به پاری‌ سن ‌ژرمن پیوست و گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال شد. او شنبه گذشته اولین بازی تیمش در لیگ یک فوتبال فرانسه را از دست داد. ستاره برزیلی در برنامه‌های لوئیس انریکه، سرمربی جدید پاری سن ژرمن، برای این فصل جایی نداشت. پاری سن ژرمن البته سال گذشته می‌خواست از نیمار خلاص شود اما نتوانستند یک مشتری خوب که حاضر باشد مبلغ بالایی را برای این بازیکن بپردازد، پیدا کنند. بازیکنی که گرانقیمت‌ترین اشتباه تاریخ پاری سن ژرمن و حتی فوتبال بود.
تا اینکه بالاخره تیمی از عربستان سعودی پیشقدم شد و ناصر الخلیفی و همکارانش در مورد پیشنهاد این تیم تردید نکردند. آنها عثمان دمبله را خریده‌اند و از همین حالا خیال‌شان بابت جانشین نیمار راحت است، ضمن اینکه کیلیان امباپه را هم متقاعد کرده‌اند که در پارک دوپرنس بماند.
انتقال نیمار به عربستان همچنین در راستای سیاست‌های جدید قهرمان فوتبال فرانسه برای دور شدن از شمایل «کهکشانی» و پرهیز از به خدمت گرفتن فوق‌ستاره‌های نامدار فوتبال دنیا با دستمزدهای نجومی است.
خبر انتقال نیمار فقط ۲۴ ساعت پس از آن اعلام شد که نام کیلیان امباپه پس از گفت‌و‌گوهای مثبت بار دیگر به فهرست اصلی تیم بازگشته است.
ماه قبل پاریس به باشگاه عربستانی اجازه داد که با این مهاجم ۲۴ ساله وارد مذاکره شود. پس از آن بود که گفته شد الهلال پیشنهادی ۳۰۰ میلیون یورویی (۲۵۹ میلیون پوند) به امباپه داده است.
الهلال با خرید نیمار، وعده‌ای که به هوادارانش در مورد خرید یک سوپر استار داده بود را عملی کرد. هواداران این تیم بعد از خرید رونالدو توسط النصر خواهان حضور یک ستاره بزرگ در تیم خود بودند هرچند که این تیم پیش از این کالیدو کولیبالی، سرگی میلینکوویچ شسویچ و روبن نوس را خریده بود اما حضور نیمار بار روانی حضور یک فوق ستاره در تیم‌شان را تکمیل کرد.

ZOOM
جواب اینستاگرامی نیمار به بارسلونا

نیمار یک پست جنجالی اینستاگرامی درباره انتقال به الهلال را لایک کرد و بعد از مدتی لایکش را برداشت تا رابطه‌اش با بارسا بیشتر تخریب نشود. خبر انتقال او به عربستان، بارسا و هوادارانش را از ستاره سابق‌شان خشمگین کرده است. نیمار در اینستاگرام پستی را لایک کرد که درباره رابطه او با پی‌اس‌جی و بارسا و انتقالش به الهلال صحبت کرده بود. این لایک نیمار بلافاصله جنجالی شد.
پستی که نیمار لایک کرد درباره او نوشته بود: «بیایید واقعیت را قبول کنیم، نیمار هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام داد تا به بارسا برود. ولی آنها می‌خواستند قراردادش با پی‌اس‌جی را فسخ کند که این غیرممکن بود. پی‌اس‌جی هم پول می‌خواهد. تنها گزینه‌ای که پول کافی داشت تا نیمار را بخرد عربستانی‌ها بودند و این واقعیت را باید پذیرفت. همه فکر می‌کنند که همه چیز در دست نیمار بوده. ولی حتی اگر او پیشنهاد بارسا را قبول می‌کرد چطور باید پی‌اس‌جی را ترک می‌کرد؟ پی‌اس‌جی هم پول می‌خواهد و دست‌بسته بازیکنش را به شما تحویل نمی‌دهد. این را بفهمید. اما بارسا می‌گفت نیمار مجانی بیاید. خیلی جالبه!»

جستجو
آرشیو تاریخی